Beantwoorden
jan-cb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Instelling om betalingen via smartphone toe te laten

Samsung A42 aangekocht ter vervanging van A5 2017. Destijds moest ik een instelling aanpassen (aanvinken) om via de smartphone betalingen via sms toe te laten, bvb. 4411 of De Lijn.
Ik kan me niet meer herinneren waar deze instelling zich bevindt. 
Kan iemand me verder helpen ?
Alvast bedankt.

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Instelling om betalingen via smartphone toe te laten

Ik ben niet 100% zeker, maar is dat niet een instelling van de SIM kaart / het abonnement?

Via mijn telenet kun je bijvoorbeeld instelling wat er allemaal met de sim kaart gedaan mag worden. Ik geloof niet dat dit een gsm instelling is.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instelling om betalingen via smartphone toe te laten

@jan-cb ik vind online volgende info daarover, de eerste link die ik vond:

 

In-app aankopen uitschakelen doe je zo

  1. Open de Google Play-app, tik op de menuknop linksboven en ga naar ‘Instellingen’;
  2. Scrol naar het menu ‘Gebruikersinstellingen’ en tik op de optie ‘Verificatie vereisen voor aankopen’;
  3. Kies vervolgens ‘Voor alle aankopen via Google Play op dit apparaat’ en voer je wachtwoord in om je keuze te bevestigen. Hierna  is voor de aanschaf van elke betaalde app en in-app aankoop een wachtwoord vereist.

In oudere versies van Google Play is in het instellingenmenu de optie ‘Gebruik PIN voor aankopen’ te vinden. Dit werkt in principe hetzelfde; voor elke (in-app) aankoop is  het nodig om een code in te voeren om deze te bevestigen.

 

dat is voor aankopen via een app, zal voor aan te steken ook de zelfde werkwijze zijn,

voor andere aankopen zoals de lijn voor een ritje te doen met bus of tram is dat een instelling in mijn telenet zoals @Arnie zei 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Instelling om betalingen via smartphone toe te laten

@jan-cb Je kan meer info vinden op :

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/kan-ik-met-telenet-mobile-sms-parkeren

Je kan ook eens een kijkje nemen of dit op je simkaart actief staat op volgende site : https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/oproepblokkering-mobiele-diensten/

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jan-cb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Instelling om betalingen via smartphone toe te laten

Dank. Uw info is datgene dat ik zocht. Wat Arnie adviseerde is ook noodzakelijk maar dat was al in orde gebracht.