Beantwoorden
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Kan de datasim bij ONE als eSIM geïnstalleerd worden?

Zoals de titel al doet vermoeden wil ik graag weten of je de datasim bij ONE als eSIM i.p.v. een fysieke sim kan installeren. Dit omdat mijn ouders ONE hebben en zij die sim niet nodig hebben. Ze betalen er genoeg voor, en ik zou deze dan gebruiken. Maar ik heb momenteel al een fysieke sim van Hey (Orange) in mijn toestel zitten, en ik kan deze niet omzetten naar een eSIM. Ik wil dus de Hey en Telenet Datasim in mijn gsm steken. (= dual sim) Bij Telenet kan je sinds kort fysieke simkaarten naar eSIMs omzetten, maar of dit voor datasims ook het geval is weet ik niet. Hopelijk wel!

Kan iemand aub in de MyTelenet app kijken of dit mogelijk is en een screenshot delen? Ik weet namelijk dat je dit voor gewone sims eenvoudig kan zien in de app.

Alvast bedankt! 

0 Likes
16 reacties
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@janne_man  schreef:

@Moderator 

Telenet doet de waarheid geweld aan met dit bericht:

janne_man_0-1722327903246.png

Er is blijkbaar een misverstand gegroeid door de beperking van de datasism die niet kan sms'en. Dat wordt dan gemakkelijk geïnterpreteerd als niet kunnen zenden en niet kunnen ontvangen. Dat is een foute interpretatie. De datasim kan wel een sms ontvangen. Op de Netweters zijn er daar al verschillenden meldingen over geweest.

Het leven zou iets eenvoudiger zijn als de extra controle en complexiteit op het nakijken of de ontvanger een datasism is weg te laten.

@janne_man we hebben het eens nagevraagd bij onze collega's. Het klopt dat een datasim sms'en kan ontvangen. Echter, weet je bij een datasimkaart niet altijd in welk toestel dat deze steekt en of dat toestel de sms kan ontvangen. Stel dat je je datasimkaart in een camera steekt, dan kan die camera de sms niet ontvangen. Dat is de reden dat we er bij Telenet voor hebben gekozen om de verificatiecode altijd via sms naar een ander nummer te laten sturen. Zo zijn we zeker dat de sms toekomt. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Sorry @Suzy, dank u voor je antwoord, maar ik moest er eens goed om lachen. Dat is nogal wiedes. Als ik een gewone simkaart in een camera steek, dan zal mijn camera ook geen sms ontvangen. Geeft dat antwoord maar door aan uw collega's, Telenet weet ook niet waar de klant zijn gewone simkaart in stopt. Bij aanvang allicht in een gsm. Maar achteraf?

0 Likes