Beantwoorden
MHESCHEPERS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Kan ik iPhone gebruiken als huistelefoon met Fritzbox?

Ik las in Icreate dat je een FritzBox kunt verbinden met een oude GSM die je dan als huistelefoon kunt gebruiken.  In het artikel vervangen ze de DECT telefoon met een apple gsm, doormiddel van een App op je GSM. Bij telenet heb je trilling maar dat is niet hetzelfde. Iemand een idee of je ook bij telenet je telefoon met je modem kan connecten en hem dan als huistelefoon kan gebruiken.. met oude DECT is aan vervanging toe, maar er liggen hier nog oude iPhones... win-win..

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Oude GSM (iPhone) gebruiken als Huistelefoon?

 

6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan ik iPhone gebruiken als huistelefoon met Fritzbox?

De Telenet modem geeft je een telefoon uitgang (geen ingebouwde DECT ondersteuning); daarna kan je doen wat je wil.

Indien je wil wat jij beschrijft zal je dus een vast toestel (dect of iets anders) moeten vinden die een bijhorende app heeft. Met de modem alleen zal het niet lukken.

Ik zie dat Gigaset dit heeft (Gigaset GO), maar die zitten midden in een faillisement/overname; dus zou nu niet meteen naar de winkel lopen om zo'n toestel te gaan halen.

Ook Panasonic (Smartphone Connect) maar die toestellen lijken hier dan weer niet te vinden.

 

 

Triing bestaat trouwens niet meer.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Kan ik iPhone gebruiken als huistelefoon met Fritzbox?

in principe kan dat als je een ata adapter aan de modem zijn telefoon hangt, die laat verbinden met een 24/7 computer thuis waarop je een pbx centrale instelt, en dan de gsm met een softphone app daarop verbind. wel even werk. heeft als voordeel dat je met de gsm vanop eender welk datanetwerk met het telenet vaste lijn nr kan bellen

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan ik iPhone gebruiken als huistelefoon met Fritzbox?

Een fritzbox is naast router/modem/access-point ook een telefonie basisstation, welke DECT en VOIP ondersteunt. Dankzij dat laatste kun je behalve DECT telefoons ook wireless IP-phones aansluiten. Dat kan eventueel een iphone met een VOIP app zijn.

De Telenet HGW kan dit alles niet. Die vervangt eigenlijk enkel een vaste lijn, zoals we die vroeger van Belgacom kenden. Op de POTS (Plain Old Telephony System) aansluiting van de HGW kun je een dect basis station aansluiten. De meeste DECT basisstations ondersteunen echter enkel maar DECT, geen VOIP, waardoor ze niet zullen samenwerken met een iphone. Een basisstation aanschaffen die dit wel kan, is dan niet langer een win-win

Wat mogelijk is, en niet al te duur, is de aanschaf van een (oude) fritzbox, die je dan als gecombineerd DECT en wifi-voip basisstation gebruikt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Kan ik iPhone gebruiken als huistelefoon met Fritzbox?

kan je met fritz als je een voiptoestel/app toevoegt wel uitgaand bellen met de analoge lijn van de telenet modem, met een voip abbonement ergens zeker wel  maar met vaste lijn van modem weet ik niet. naar mijn idee misschien heb je er toch een hardware pbx  of software pbx + ata voor nodig, dan werkt het naar mijn weten zeker

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan ik iPhone gebruiken als huistelefoon met Fritzbox?

De fritzbox is een IP-PBX. Wanneer je deze aansluit op de POTS port van de Telenet HGW kun je IP phones gebruiken en deze lijn gebruiken voor inkomende en uitgaande gesprekken. Daarnaast kun je ook voip providers configureren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan ik iPhone gebruiken als huistelefoon met Fritzbox?

Volledig eens met de vorige poster.

  • een "oude" Fritz!Box die je gebruikt als "IP Client" kan hiervoor perfect dienen.
  • let wel: het moet een model zijn met analoge telefooningang (FXO), een FB7530 is niet geschikt.
  • via meegeleverde kabel kan je deze aansluiten op de RJ11 (FXS) poort van de Telenet modem.
  • op de FritzBox kan je dan:
    • alle bestaande DECT toestellen aansluiten (de oude DECT basis kan verwijderd worden).
    • bestaande analoge toestellen (max 2) aansluiten.
    • IP-phones (of softphones).

Op de mobiele telefoons installeer je dan een VoIP App, of beter nog de  FRITZ!App Fon | AVM België

Van zodra de GSM's (met de Fritz!App Fon) op de WiFi komen, zullen ze zich aanmelden op het Fritz!Box basistation, en kunnen dienen als telefoontoestel op jouw Telenet analoge lijn.