24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
is het mogelijk om een sim kaart abbo van provider 1 naar E-sim provider 2 te zetten of is dat niet mogelijk ????
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: is simkaart abbo overzetten naar E-sim mogelijk???
Opgelost! Ga naar oplossing.
@WG94 krijg melding op de iPhone als ik via wifi de esim wil activeren de melding dat een overdracht van sim kaart naar esim niet mogelijk is.
daarom dat ik de vraag stel hier, zou ook verwachten dat het een nummer overdracht is en dit geen problemen geeft.
Het kan. Maar het kan natuurlijk altijd fout lopen. Op hun eigen site spreekt Mobile Vikings zelf over jouw situatie.
Kijk hier eens naar “Hoe activeer / installeer ik mijn eSIM?”, onderaan de pagina
@WG94 thx, dat had ik niet gelezen heel die uitleg, kreeg die ook niet via mail, heb gezien dat ze melden dat je fysieke sim kaart uit het toestel moet als je de E-sim wilt activeren,
ok, dus dat kan de fout geven van niet activeren van de E-sim en de melding van dat ik de E-sim niet kan activeren.
@Master-Magic Als je een e-sim wil activeren moet de simkaart die je wil overzetten naar e-sim uit de telefoon gehaald worden , anders lukt dit niet.
Dus als je bijvoorbeeld SIM2 wil overzetten naar e-sim, moet je deze uit je telefoon halen en dan pas kan je e-sim activeren op je telefoon.
Moest dit niet lukken kijk dan eens bij je "lock e-sim settings"
Daar kan je de instellingen blokkeren om bijvoorbeeld een e-sim kaart toe te voegen ,een e-simte verwijderen of alle e-sims verwijderen
Is ondertussen gelukt, met simkaart er zelf nog in, was waarschijnlijk iets nog niet afgewerkt in de activatie, vanmorgen geprobeerd en alles werkt via de E-sim, is dus snel gegaan in feite.
@Master-Magic Ok super dat het nu wel lukt. Normaal gezien kan je wel niet de 2 simkaart gebruiken dacht ik ? dus Simkaart en e-sim?
Zou leuk zijn want dan heb je eigenlijk de mogelijkheid om 3 nummers te hebben op je gsm😀
Heb het zelf nog niet kunnen testen.
Even een aantal dingen rechtzetten hier:
Bij overzetten van sim naar esim, moet je simkaart er niet uitgehaald worden. (Is geen vereisen bij geen enkele provider zowel in Europa als in de VS)
Je nummer moet wel actief staan bij de provider die esim ondersteund voor telefonie (proximus/mobile Vikings /Orange) Allen met QR code, eerste 2 online
Na activatie bij bij provider in je settings van je phone esim toevoegen en de stappen volgen en het in orde moeten zijn
Vanaf een iPhone 13 kan je 2 esim tegelijk gebruiken (als je aan het bellen bent op esim 1 dan ben je nog bereikbaar op esim 2) of simkaart (wel maar op 2 nummer simultaan bereikbaar als je aan het bellen bent)
Vanaf een iPhone 14 kan je meer dan 2 Esims gebruiken (hangt van het land af) België en Nederland is het 2 esim en 1 gewone sim (wel te verstaan je kan maar op te 2 nummers tegelijk gebruiken (als je belt kan je nog bereikbaar zijn op een andere nummer of bellen niet op alle 3),
Mijn excuse voor de Android gebruikers, dit weet ik niet daar ik geen Android smartphone heb.