Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

Beste Netweters,

Eerder vandaag wou ik mijn echtgenote opbellen met mijn smartphone (een Samsung S8). Dat lukte niet, ik kreeg een foutboodschap: toestel niet aangemeld op het netwerk. Ik bevond mij toen in de Beauduinstraat in Tienen. Thuis gekomen, belde ik haar terug op en toen lukte dat wel.

Is er iets mis met het Telenet netwerk in Tienen? Het is de eerste keer dat zulks mij overkomt.

Moet ik iets wijzigen aan de instellingen van mijn smartphone?

Ik krijg tevens geen signaal meer in mijn wagen (een Renault Scenic met R-Link 2). De computer herkent en synchroniseert mijn toestel, maar ik heb blijkbaar geen bereik en kan dus niet handenvrij bellen.

Weet iemand raad om dit probleem op te lossen?

Ik probeer al een tijdje de app Digital Services up te daten, maar dat lukt niet. Hiervoor ben ik in contact met de klantendienst van Renault BE-LUX. Heeft dat probleem iets met mijn aanmeldprobleem te maken?

Met vriendelijke groeten,

YvesC

0 Likes
7 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

Moet jij je wagen updaten met een systeem stick die je zelf van thuis maakt en op rlink toolbox moet aansluiten of doet je wagen het volledig zelf?

Als jij je vrouw op punt a niet kunt bellen maar wel op b, is er normaal geen service beschikbaar. Maar dan zou je eigenlijk direct op voicemail moeten vliegen..

Je wagen belt je vrouw via verbinding van je gsm, je wagen functioneerd als een soort vergrote micro/speaker ligt niet aan wagen.

Je wagen heeft een soort van eigen netwerk om updates te kunnen ontvangen, en in sommige gevallen moeten de grote updates via de rlink2 toolbox gedaan worden.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

Heb je een goede ontvangst (hoeveel balkjes) met uw GSM buiten in de vrij lucht?

Was je in Tienen in de vrije lucht of in een gebouw?

Heb je als eens geprobeert om uw GSM op een andere plaats (dichter bij een venster) te leggen in de auto?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

Hallo DeLLiAnO,

Het gaat inderdaad via een USB stick, het is een heel gedoe. Bij iedere update (verlengen van een app) moet ik de klanten dienst opbellen van Renault. Uiteindelijk lukt het wel na enkele mailtjes. Omdat nu ook de smartphone het niet meer deed, dacht ik dat de 2 problemen iets met elkaar te maken hadden. Blijkbaar niet, want ondertussen weet ik dat de app die de Fransen Digital Services noemen; eigenlijk TomTom Trafic + connectivity is. 

Toen ik mijn vrouw belde zat ik niet in de wagen, dat was gewoon buiten op straat. Mijn S8 gaf aan dat hij niet op het netwerk zat. Dat duidt eerder op een probleem met de Sim kaart niet? Ik wil toch eerst alle andere oplossingen uitproberen vooraleer ik van Sim kaart wissel. Zijn er nog dingen die ik kan checken of proberen in de instellingen van de S8? Ik heb de S8 al uitgeschakeld en terug opgestart (zonder resultaat).

Bedankt voor je input. Misschien weet nog iemand iets om uit te proberen.

Groetjes,

YvesC

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

Je kan de SIM kaart van uw vrouw en die van u eens omwisselen.

Als het probleem verhuist naar de de gsm van uw vrouw dan is er een probleem met uw SIM. Voor een kleine vergoeding kan je dan een SIM kopen met dezelfde nummer.

Als het probleem bij uw GSM blijft dan is er een probleem met uw GSM.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

@YvesC 

Zoals @Janneke_Dust al voorstelde, test even en wissel ff om met vrouw haar sms kaart. Doet de fout zich nog voor, is het je toestel zelf. Doet de fout zich niet voor, kun je naar telenet center gaan en vragen achter nieuwe simkaart met behoud van je eigen nummer. (Weet niet hoe technisch je bent aangelegd, maar voor je dit doet eerst al je smsen en contacten overzetten naar telefoon. Beste is zelfs nog naar een google account, als ooit je gsm of simkaart stuk is, haal je al deze info vanuit de cloud opslag van google).

/Offtopic.

Mij wouden ze liggen hebben bij 2dehands wagen renault clio, dat omdat le niet lukte, heel men systeem moest geupdate worden, ging 2uur duren, en dan nog is abbo tomtom traffic  enz enz. Zelf opgelost en bleek dat mijn navigatie gewoon via sd kaart moest gebeuren met dingen kopen en update.

Wat meeste mensen van een renault doen na gratis 3j op alle services is overschakelen op los toestel. Vorige maand kon ik zwaarste en duurste kopen met korting voor 269 euro. Maar wel min 10j (en langer zolang toestel word ondersteund) gratis weekelijkse updates, tomtom traffic met gpsfix, mapshare, flitsers enz. Heb vorig toestel ook 10j gehad met alle opties zonder 1cent extra voor dienst verlengingen. +Updates via wifi thuis en niet meer via pc en software tomtom

Terwijl bij renault via rlink store, je 50 euro/jaar voor tomtom traffic betaald,  60a70 euro/nieuw (40-50 euro op amazon) kaartje/jaar en 80euro voor 12maanden kaart update service..

Ik wou terug dan een losse kopen, maar men vrouw wou liever de ingebouwde navigatie omdat makkelijk is en mooier zo, dan terug aan je ruit. Maar voor die mooiheid haal ik het eruit met een losse ma swat. Ooit hulp nodig hebt met rlink info en rlink store, pm me maar.

/Back to topic

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

Hallo DeLLIAno,Bedankt voor je antwoord.

Ondertussen zijn mijn 2 problemen (updaten apps in de R-Link & geen signaal in de wagen op mijn S8) opgelost. Zowel jij als Janneke Dust brachten een deel van de oplossing, door me in de goede richting te leiden.

Communicatie met de klanten dienst van Renault blijft moeilijk, maar uiteindelijk blijkt: dat wat zij Digital Services noemen eigenlijk TomTom Traffic en Connectivity blijkt te zijn (???). Het probleem met de aanmelding op het netwerk en de lage en zelfs afwezigheid van bereik van mijn S8, terug te brengen was tot een probleem met de Simkaart. Ik heb de Simkaart eens verwijderd afgeblazen met perslucht, terug geplaatst en alles werkte terug prima (zij het met laag bereik = 1 balkje).

Bedankt allebei voor je medewerking.

Groetjes,

YvesC 

YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet bellen: niet aangemeld op netwerk

Hallo Janneke Dust,

Bedankt voor je snelle respons.

Ondertussen zijn mijn 2 problemen (updaten apps in de R-Link & geen signaal in de wagen op mijn S8) opgelost. Zowel jij als Janneke Dust brachten een deel van de oplossing, door me in de goede richting te leiden.

Communicatie met de klanten dienst van Renault blijft moeilijk, maar uiteindelijk blijkt: dat wat zij Digital Services noemen eigenlijk TomTom Traffic en Connectivity blijkt te zijn (???). Het probleem met de aanmelding op het netwerk en de lage en zelfs afwezigheid van bereik van mijn S8, terug te brengen was tot een probleem met de Simkaart. Ik heb de Simkaart eens verwijderd afgeblazen met perslucht, terug geplaatst en alles werkte terug prima (zij het met laag bereik = 1 balkje).

Bedankt allebei voor je medewerking.

Groetjes,

YvesC