Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Kost een oproep al geld als het nog "belt"?

Ik vindt het vreemd dat je met je telefoon (mobiel geen vaste lijn) al moet betalen , als het nog maar belt ? Zonder bv wordt opgenomen of beatwoord. Of heeft dit te maken met type van abbonement wat je hebt ?

Ik heb geen vast abbonemet maar ik betaal volgens bellen. Normaal als je vanop een vaste lijn belt. En er antwoord niemand dus ook geen voice mail. Dan kost dat geen geld.

Is er iemand die daar iets meer over weet ? Dan hoor ik graag.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Raar dat al geld kost als het alleen maar belt ?

0 Likes
5 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Kost een oproep al geld als het nog "belt"?

@Ex-Netweter 

Als je gebeld wordt dan moet je niet betalen of je nu opneemt of niet.

Ook niet bij "betalen volgens verbruik".

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kost een oproep al geld als het nog "belt"?

Opgebeld ben ik nog niet maw antwoorden maar want daar gebruik ik niet echt voor , smsjes ja dat wel en das dokken.

Als ik als test naar mem vaste lijn belde zag ik wel op de factuur , raar als je het mij vraagt ? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kost een oproep al geld als het nog "belt"?

Zoiets heb ik nooit opgemerkt. Op je rekening kan je zien naar wie, wanneer en hoelang je gebeld hebt. De tijd begint te lopen vanaf het ogenblik dat de correspondent opneemt of dat je naar de voice mail gestuurd wordt. Je belt een ander gsmnummer, de ontvanger weigert de oproep, de communicatie wordt dan automatisch verlegt naar de voice mail, je krijgt het ingestelde voicemailbericht als je inhaakt vóór de bieb heb je nog altijd geen betalende communicatie.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kost een oproep al geld als het nog "belt"?

Wat een onzin allemaal ...

  1. een (betalend) gesprek begint te lopen, van zodra de correspondent opneemt. Niet als het nog "belt" ...
  2. een (betalend) gesprek begint ook te lopen, als een gesprek doorgeschakeld wordt naar de voicemail, van zodra de voicemail antwoordt. Het is een onbevestigd fabeltje dat het pas begint, nà het horen van de "beep" 🙂
  3. soms gebeurt het wel als je naar een Firma (vb Ziekenhuis) belt, dat de telefooncentrale de oproep onmiddelijk aanneemt, maar de telefoniste nog niet direct kan antwoorden (omdat ze bezig is met een ander gesprek). Intussen hoor je terug een (interne) beltoon. In zo'n geval hoor je het nog altijd bellen, maar is het (betalend) gesprek in feite al begonnen. Als beller hoor je bijna het verschil niet, maar als je goed luistert hoor je dat plots een ander belsignaal ... teken dat het gesprek begonnen is.
  4. Bij dure betaallijnen (090x) krijg je eerst een boodschap met de kosten, en krijg je de kans om op te hangen voor het gesprek begint.

Maar nooit beginnen de kosten te lopen als het nog maar belt...

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Kost een oproep al geld als het nog "belt"?

Ga naar mijn telenet,daar kun je zien wat verbruiks kosten zijn.

Vaste telefoon alleen te bekijken einde van de maand faktuur???.

Smartfoon,gsm kun je dagelijks opvolgen.

sms pay as you go buiten(België) 7 cts,denk eraan maar een aantal tekens(spatie in de sms telt ook).

je zou dus aan 2 sms's zitten als je een lange text.

Inkomende gespreken zie je niet op mijn telenet ,zijn geen kosten.

 

 

 

 

 

 

0 Likes