Beantwoorden
cibi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

ik denk eraan om de de gsm's van onze 2 kids op te nemen in mijn wigo abonnement. Helaas hoor ik nogal wat berichten dat de dekking niet echt goed zou zijn en heb dus wat schrik. Wat is hier van aan? Thx.

0 Likes
36 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

was vorige week bij een collega langs gegaan die woont in buggenhout

base was geen of beetje ontvangst in een winkel wou ik iets opzoeken dat duurde om ontvangst te krijgen, bij  prox en orange volle ontvangst te zien op toestel gelukkig hebben 70 % een dual toestel en trekken we dat niet aan anno 2020

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@patrick37  Ik meen ook al eens ergens gelezen te hebben dat ze van plan waren om een gezamelijk firma op te richten voor het beheer van hun zendmasten. Zou een grote besparing kunnen opleveren. Nu zie je soms 3 masten bijeen staan. Nu huren of kopen ze elk hun locatie dan zouden ze 1 locatie huren en gezamelijk hun antennes zetten. Maar dat mag blijkbaar niet. Nu kan de regering ze laten opbieden voor de 5G licentie. Mochten ze dit gezamelijk aankopen en onder elkaar verdelen, zou dit een pak schelen denk ik. Maar ergens kan ik wel begrijpen dat ze bedrijven ook niet te machtig mogen laten worden. We hebben al genoeg Googles en Amazons.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@igvfer  daar durf ik niks en kan ik niks van zeggen heb ik ook niks van gelezen , maar kan ook niet alles lezen he 😀


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet


@igvfer  schreef:

@patrick37  Ik meen ook al eens ergens gelezen te hebben dat ze van plan waren om een gezamelijk firma op te richten voor het beheer van hun zendmasten. Zou een grote besparing kunnen opleveren. Nu zie je soms 3 masten bijeen staan. 


Dit zou de consument & de bedrijven zéér veel opleveren (mits goed gereguleerd door de overheid). Men zou 100% dekking kunnen aanbieden voor een fractie van de prijs. Waar je dan wel rekening mee moet houden is de capaciteit (alle Belgen op 1 netwerk), de concurrentie en de problemen van alles te centraliseren (indien 1 netwerk uitvalt, valt alles uit (nefast voor noodgevallen etc.)). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

in wallonie heb dat horen zeggen dat ze een netwerk met elkaar delen omdat te duur zou zijn aan taxen op de zendmast dat ze extra moeten betalen. niet overal in wallonie zal dit gebeuren de gemeente zal daar af en toe en stokje tussen stekken

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@luc55 dat is dan het nadeel van in 3 verschillende landen tegelijk te wonen/werken/leven 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@luc55  @m-jan20  Eigenlijk wijken we af maar eigenlijk kunnen ze perfect hun netwerken gescheiden houden maar wel de masten tesamen gebruiken. Want nu, elk zijn mast, elk zijn eigen glasvezelverbinding enz. Alleen al die glasvezel verbindingen zouden ze kunnen delen, dat gebeurt nu al voor internet. Maar nu kan een gemeente of wat dan ook aan elk van hen een vergunning verkopen voor een zendmast. Mocht dit een gezamelijke firma zijn dat koopt die een vergunning en verhuurt ruimte aan de providers. En vermits ze de aandelen hebben in die gezamelijke firma vloeit de winst toch terug.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WernerP
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

De mobiele Telenet ontvangst is ramp. Was jaren bij Proximus, overal perfecte dekking; sinds Telenet ligt mijn phone op de 2d verdieping met 1 streepje ontvangst. Na een klacht was het antwoord: ga naar een andere provider. Zal ik doen; hun dekking is miserabel vergeleken met Proximus.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@WernerP oplossing voor thuis: mobile coverage extender of bellen via wifi inschakelen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@m-jan20  

Je hebt wel een belangrijk detail over het hoofd gezien :

Ze verkopen deze niet meer. 

 

Schermafbeelding 2021-01-24 om 21.10.10.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5215
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@patrick37 

 

Bellen via WiFi (of 4G), allemaal leuk en wel, maar Telenet moet het ook activeren voor je toestel. 20 april 2020 (!) heb ik dit via Twitter gevraagd voor mijn Pixel 3, die dit ondersteunt. Was geen probleem vertelden ze. Zou geactiveerd zijn en ik moest enkel herstarten, maar tot op heden is daar nog altijd niets van te zien. Deze instelling is in eerste instantie niet zichtbaar, maar zou dat wel moeten worden na activatie.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/

 

Deze pagina toont tot op heden enkel Samsung, Apple en Huawei. Moeten we in plaats van een MCE enkel nog die merken kopen of zo?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@sb  

 

Dat is iets wat inderdaad een probleem is en ook al heb ondervonden. Ze zeggen ja we activeren dit maar ondertussen is het de fabrikant die geen samenwerking heeft en dus is het op je toestel waardeloos. Heb dit ook al voorgehad met een toestel de Redmi note 9T en ze zeiden ja dat werkt. Het werkte voor geen meter , heb dan online gezocht en moest je bepaalde codes gebruiken maar dan was het nog niet in orde. 

 

Persoonlijk vind ik dat elke provider die dit aanbied het ook daadwerkelijk zou moeten activeren. Ze stoppen wel met de MCE maar de ondersteuning voor VoWifi is er dan niet op alle toestellen. En dat vindt ik zelf gezien ook geen goede reclame en niet iedereen koopt die grote merken dus de kleine merken zouden ook ondersteund moeten worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

met de 5 g toestellen moet je ook opletten koopt een toestel online of je brengt een toestel mee uit buitenland 5g werkt niet omdat de aanbieder het toestel nog niet ondersteund

 

info prox (Elke operator ter wereld gebruikt ook andere parameters voor het 5G-netwerk. Daarom moet je toestel worden aangepast aan het land en jouw operator via een software-update die door de fabrikant van je toestel wordt geleverd.  We werken voortdurend samen met leveranciers om ons aanbod zo snel mogelijk uit te breiden)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5215
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

@luc55 

 

Dus met een Pixel toestel dat 5G ondersteunt, maar niet verkocht wordt in België, loop je het risico dat dit niet zal werken? Bedankt voor de tip!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jonas4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Kwaliteit en dekking van het mobiele netwerk Telenet

Absoluut geen fabel. Het bereik voor mobiele telefonie en 4G is erbarmelijk slecht in de regio Sint Denijs Westrem en de Pinte. We hebben nu sinds 3 weken 2 mobiele nummers bij telenet en de ervaring is erg slecht. Na telefonisch contact met de helpdesk is gebleken dat er voldoende antennes in de buurt zijn (waaronder 1 op de Ikea te Sint Denijs Westrem) maar om een of andere reden is de dekking erg slecht (dat geven ze zelf aan)Telenet gaf telefonisch ook nog mee dat ze hier niet veel aan zullen/kunnen doen. Bedankt, wij betalen wel elke maand verder. Ik denk dat een degelijk bereik wel het minste is wat een mobiele provider kan bieden dus neen, geen moeilijke klant. 

0 Likes