Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

Hey allemaal,

 

Ik heb begin dit jaar een MCE gekocht bij Telenet, omdat Bellen over wifi niet ondersteund wordt door Telenet op mijn Moto G5 Plus.

 

Nu dat ik op het punt sta om een iPhone te kopen in het najaar, heb ik de MCE natuurlijk niet meer nodig aangezien iPhones bellen over wifi ondersteunen 🙂

 

nog een extra reden om een iPhone te kopen dus, want stel ik koop nu een toestel dat bellen over Wifi niet ondersteund en de MCE gaat na de garantie periode stuk, dan ben ik verplicht om een n nieuwe MCE te kopen van €140.....da's wel duur dan....

 

MAAR: wat doe ik het beste met de MCE als ik een iPhone heb?

0 Likes
10 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 524
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

Hey @TMCLS93, cool. Welke iPhone ga je kopen? 😀 In principe kan je de MCE blijven gebruiken. Ook met de iPhone. Dan ben je zeker dat je steeds het beste ontvangst hebt. Stel dat je mensen op bezoek krijgt wiens toestel bellen over WiFi nog niet toestaan, dan hebben ze toch ook een goed signaal via de MCE. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

@Bjarne Hey, 

 

Wel, ik heb net mijn MCE eens uit gezet om te kijken of ik wel ontvangst heb zonder tussenkomst van de MCE, en jawel...de volle 4G+ 🙂 so happy me 🙂 

 

Dus hierdoor ga ik toch niet voor Apple, aangezien een iPhone een reden was voor mij als ik Wifi bellen echt zou nodig hebben, dit is dus niet het geval 🙂 Kben best tevreden van Android, maar heb natuurlijk wel mijn voorkeuren daarin, zoals iedereen zijn persoonlijke voorkeur heeft.

 

Ik besef dat iPhones erg goede toestellen zijn, maar helaas te prijzig voor mij persoonlijk.

Alleszins ben ik blij dat ik nu wel betere indoor coverage heb, dit was toen ik hier kwam wonen....in januari 2019 niet het geval, dus aangenaam om te weten dat Telenet blijft investeren in zijn netwerk.

 

Conclusie: de iPhone is out of the picture voor mij.

MAAR de keuze tussen Android modellen blijft moeilijk.

 

Dit is alvast mijn Top 3, welke raden jullie aan?

1. Google Pixel 

2. Nokia 

3. Oneplus  

 

Mijn keuze is gebaseerd op: 

- Software ondersteuning (bij deze merken is dit onder Android wel goed 🙂

- Ook zijn er natuurlijk andere zaken belangrijk voor mij: Schermgrootte, batterijduur, 5G connectiviteit

 

🙂

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

Ik begrijp niet goed waarom je nu al wil investeren in 5G. Ik zie het zo'n beetje als een smart tv met 8k. Beter beeld, ja, maar welke zenders zenden nu al uit met 8k? Ook al ben je van plan om die smartphone nog jaren te gebruiken, dan vind ik het nog zonde.

 

Tenzij 5G verder staat dan wat ik denk. Hoeveel dekking hebben die al?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

@sb 5G is er in België uiteraard nog niet, maar da gaat geen jaren meer duren eh. Kwestie als ik nu een 4G smartphone koop moet ik 4 jaar wachten vooraleer ik er terug een koop, vandaar de redenering ☺️ nu ja, ik wacht sowieso tot het najaar wanneer er nieuwe toestellen uitkomen van o.a. Google enz...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

@TMCLS93 

 

(Nog even off-topic.)

 

Dan redeneer ik toch anders. Ik zou 5G even laten vallen en met het geld dat je daarmee uitspaart koop je over 4 jaar een duurder model met 5G. Stel jezelf even de vraag: is 5G echt essentieel?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

@sb maar ik heb €453 te spenderen...subsidie van de overheid omwille van mijn handicap. En moet daarboven op zelf minimaal €55 opleggen om van deze maatregel gebruik te kunnen maken. Dus dan komen de 5G phones al in de buurt.

 

- Oneplus Nord

- Nokia 7.3 & 8.3

 

Etc int najaar...

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

Net een video van MKBHD gezien, als je de beste goedkope Android phone wil, zou ik toch los voor de OnePlus Nord gaan. 

 

Echter ben ik er, als Apple fan, er wel van overtuigt dat iPhone SE (iPhone 11 Pro processor) langer zal meegaan als een OnePlus Nord (snelheid en vooral: software updates). Al ziet de OnePlus Nord er véél moderner uit.

 

Dus het hangt af van je voorkeuren zoals schermgrootte, design, software (updates & ondersteuning), ... 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

@m-jan20 hebk ookal gezien.

 

iphone se is geen optie wegens te klein scherm.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

MCE van Telenet in combinatie met iPhone


@TMCLS93  schreef:

iphone se is geen optie wegens te klein scherm.


Snap ik helemaal, ik zou deze zelf ook niet (meer) kunnen gebruiken wegens veel te klein. Ik ben momenteel gebruiker van de iPhone Xr, duurder maar (naar mijn mening) niet overdreven aangezien ik deze 5 jaar probleemloos ga kunnen gebruiken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

MCE van Telenet in combinatie met iPhone

Mijn top 3 nu bestaat uit:

 

1. Google pixel

2. Nokia

3. Oneplus

0 Likes