Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Hey iedereen,

 

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nieuwe telefoon te kopen (vermoedelijk een Nokia)

 

Helaas staat Nokia nog niet in de lijst met compatibele smartphones voor VoWifi/VoLTE.

 

Wordt deze lijst nog verder aangevuld met meer fabrikanten?

 

O.a. Nokia, Motorola, Google enz....buiten de samsung smartphones zijn er bij de andere merken enkel duurdere toestellen bij die dit ondersteunen....Apple, Huawei. Helaas ligt mijn budget ook niet zo hoog voor een high end model: max €350.

 

Samsung is ook n optie, maar hun software ondersteuning voor Android houdt me hierin tegen....

 

Vandaar de vraag: komen er nog meer merken bij?

0 Likes
144 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  waarschijnlijk zullen erin de nabije toekomst wel merken bij komen. Maar zoals je al ziet eerst de high end toestellen die ondersteuning krijgen. 

Maar dat neemt niet weg dat de lijst ook daadwerkelijk up to date is of niet. Er kunnen best toestellen zijn die het wel ondersteunen maar niet in de lijst staan. Zou zeggen hou het goed in het oog en koop gewoon het toestel naar jou budget en je goesting. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

De rede van de vraag was ook omwille dat ik nu een MCE van Telenet bezit. Aangekocht in januari van dit jaar.

 

Nu is men vraag ook: stel deze doet het 2,5 jaar waarna deze stuk gaat (Dus geen garantie meer)...dan moet ik dus opnieuw €140 betalen voor een nieuwe MCE? Zolang Vowifi niet breder uitgerold is, is een MCE de enige oplossing...zit in een gebouw van ong 3 jaar oud, dus heel goed geïsolleerd, zonder MCE, is er geen mobiel bereik..😢

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  kleine troost daar kan ik over mee spreken. Ons huis , en met name de keuken , is te goed geisolleerd waardoor er weinig bereik binnenhuis is. Heb er ook aan gedacht een MCE te kopen maar heb dat toen niet gedaan. Heb nu bellen over wifi en ja dat werkt zo als het moet. Je kan , tenzij je persé Nokia wil , ook eens kijken voor een Huawei. Zijn betaalbaar en de P versie ervan ondersteund bellen over wifi. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

@patrick37 da's idd ook mss een optie ja, maar ksta een beetje sceptisch tov Huawei omwille van: 1. Software ondersteuning (deze is bij Nokia zeer goed door het Android One programma)

2. De ban ivm google ondersteuning (geen youtube, Play Store, Android licentie ivm updates)

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  

1 : als je voor pure Android wil gaan dus geen schillen er over ja dan kan je beste voor de Nokia kiezen. Ik heb er ooit eentje gehad de Nokia 8.Geen schillen van de fabrikant , Android werkt zuiver en goed maar na een paar maanden ontzettend traag in gebruik.Meerdere bewerkingen erop tegelijk trekt die niet. De nieuwe toestellen weet ik niet. 

 

2 : Dat Huawei een geschil heeft met Google ja dus dat je dan wat anders er tegen over staat kan ik me voorstellen. Mijn partner heeft de P30 serie gehaald , maar is er tevreden over. Goed gebruik , kleine schil Huawei maar niet te zwaar zoals samsung dat doet. Alles staat erop en de updates lopen goed als ook de nieuwe Android versie die er onlangs opgekomen is. Dus is een fijn toestel , en heeft VoWifi. Het is niet de pro versie maar de gewone P30 en ligt fijn in de hand en past goed in je broekzak. Dit toestel blijft ook ondersteuning krijgen van Google omdat de licentie ervan al goedgekeurd is en was en dat trekken ze niet terug in. 

 

De ' oudere ' P modellen liggen ook wel wat in je budget heb ik al ff gekeken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Deze lijst vond ik net op de site van VodafoneZiggo (zusterbedrijf Telenet)

 

Hopelijk wordt deze technologie dus snel breder uitgerold.

 

Screenshot_20200405-235702.png

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Kben idd opzoek naar een model van pakweg dit jaar, ten laatste vorig jaar. Kheb nu een motorola G5 plus, release mrt 2017, gekocht sept 2017. Dus zit nu een dik jaar zonder enige vorm van software ondersteuning/beveiligingspatches. Motorola/Lenovo geeft 2 jaar en that's it...mocht k t geld hebben, zou k Apple ook in overweging nemen, maar met max €350 ga'k er ni komen...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  voor een Apple haal je dat niet ben ik het mee eens maar dan noemje ook weer een merk op he. Dat is zowat de duurste fabrikant van alle toestellen. Die kennen niet veel ' budget ' toestellen. Ik heb Iphone en ja dat werkt zoals het moet dat kan ik beamen. Voordeel van Apple is wel dat de updates zeker een jaar of 5 mee gaan.

Misschien een idee , maar je hebt de telenet klantenprijs voor je toestel korting te krijgen. Dus je kan altijd eens zien of eventueel misschien in schijfjes te betalen 2 jaar ? Het is maar een idee natuurlijk. 

Anders zou ik echt , maar ik kan je enkel dat advies geven , voor de Huawei P serie gaan. Moest je hem cash willen kopen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Idd, software ondersteuning, vooral beveiligingspatches dan vind k enorm belangrijk. Na de corona pandemie maar eens een Telenet center binnen wandelen☺️ thx voor het advies.

 

Maar natuurlijk hoopk da Telenet de lijst met geschikte phones echt up to date houdt...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

Ga er toch wel van uit dat Telenet die lijst up to date houd.

 

Ben benieuwd wat je keus gaat zijn en dat je snel kan slagen in je keus. 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93 @patrick37 er komt tussen deze maand en volgende maand een 2de Iphone SE uit, het budgetvriendelijke toestel van apple, misschien ook een optie, als die prijs niet hoger ligt natuurlijk,

de vorige koste rond de 400 euro toen die pas uit kwam.

online nog te vinden in de eerste versie voor minder geld.

als apple misschien nog een optie is is dat misschien ook nog een denkpiste.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

@Master-Magic @patrick37 Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

 

Oorspronkelijk dacht ik te wachten op betaalbare 5G smartphones vooraleer ik er een nieuwe zou kopen...maar gaat nog een hele tijd duren vrees ik...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  die 5G smartphones laten nog wel op zich wachten vrees ik en of je die aan dat budget te verkrijgen zijn denk ik niet. Voor mij hoeft het nog niet ben nog tevreden met mijn toestel en als er ook echt 5G is en ook echt beschikbaar is zal ik het overwegen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

@patrick37 ja ik vrees er ook voor. Hoewel, ooit wordt 5G norm dus dan zal r veel keus zijn, ma zal nog wel enkele jaren duren.