24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hey iedereen,
Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nieuwe telefoon te kopen (vermoedelijk een Nokia)
Helaas staat Nokia nog niet in de lijst met compatibele smartphones voor VoWifi/VoLTE.
Wordt deze lijst nog verder aangevuld met meer fabrikanten?
O.a. Nokia, Motorola, Google enz....buiten de samsung smartphones zijn er bij de andere merken enkel duurdere toestellen bij die dit ondersteunen....Apple, Huawei. Helaas ligt mijn budget ook niet zo hoog voor een high end model: max €350.
Samsung is ook n optie, maar hun software ondersteuning voor Android houdt me hierin tegen....
Vandaar de vraag: komen er nog meer merken bij?
@patrick37 Net een reply gehad via de Socials van Telenet (Facebook)
Hey Tim, bedankt voor je bericht. Ik heb een bewerking uitgevoerd om VoWifi te activeren. Kan je je toestel eens heropstarten en het nog eens proberen? Kevin
Ik heb mijn toestel herstart, maar kvind de optie om het aan te zetten nergens.
En ik dacht echt wel da mijn Moto G5 Plus dit ondersteunde. Kan iemand dit eens checken die er meer vanaf weet? 🙂
@TMCLS93 heb je het toestel herstart?
kijk of je ziet staan Telenet Wifi als netwerk.
Kijk ook eens in je instellingen - telefoon. Of kijk bij wifi instellingen of je daar die optie ziet staan.
@patrick37 Ik heb m idd herstart, hierna zag ik gewoon Telenet staan....:( dus kvermoed da t niks heeft uitgehaald, hoewel op internet zag ik andere die het wel geactiveerd hadden.
@TMCLS93 hopelijk is je engels goed :
You can check it under settings go to section "Wireless & networks" and click on "more" (3 dots ...). You should see "Wi Fi Calling". If its is not already set to "Preferred", tap on it and change it to turn it on to "Preferred"
@patrick37 kheb de optie nergens gevonden...maar in de activity launcher van Android zie ik de optie dus wel staan, als ik deze aanzet zet deze zich wel meteen terug uit...
Zolang mijn MCE blijft werken (hebk sinds januari) is er geen probleem. Want als je nu een toestel zou kopen van +- €350, zouden deze allemaal de VoWifi functie niet hebben? Dan hebk t over merken zoals: Nokia, Samsung, Xiaomi, Oneplus, Apple...
@TMCLS93 ja die hebben dat wel de VoWifi dat wordt de standaard. Toch vreemd dat het niet op je gsm aan wil springen , of het staat aan en het werkt zonder dat je het weet. Want op mijn scherm staat wel Telenet wifi.
Idd heel raar...
Ben je zeker dat dit wel in de instellingen van je toestel staat? Ik heb dit ooit eens nagekeken voor mijn Pixel 3. Die ondersteunt het wel, maar dat zou dan automatisch gebeuren. Misschien moet ik ook eens vragen of Telenet het activeert.
Wel, in de instellingen zelf zie ik het dus niet staan, maar wel in de activity launcher via een externe app.
Via carrier services staat de IMS optie wel aan.
Awel Bjorn, Gewoon doen, kben wel eens benieuwd of het bij jou wel lukt 🙂
@TMCLS93 moest ik er nu ene moeten kiezen en ik zou hetzelfde budget hebben zou ik er toch over nadenken. Als ik zie wat een gemiddelde Iphone kost , en zelf heb , dan zou ik die €100 bij leggen. Je hebt eigenlijk voor dat geld de Iphone 11 en de 11 pro voor weinig. Alle specificaties zijn gelijk aan die van de nieuwste Iphone's.