Beantwoorden
LeBo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Mijn gsm schakelt in Nederland automatisch over op KPN.

Beste netweters,

Ik ben in Nederland, en waarschijnlijk ook in andere landen, onbereikbaar met mijn gsm. Mijn toestel schakelt automatisch over op KPN en als ik bel dan verschijnt er na een tijdje "niet aangesloten op het netwerk". Ik heb de simkaart al vervangen en het toestel is al bij Samsung binnen geweest. Daar hebben ze toch een onderdeel vervangen maar het automatisch overschakelen blijft. Ik had vroeger al geprobeerd met manuele instellingen een andere provider te kiezen (Vodafone of T-mobile) maar niets lukte. Na de herstelling heb ik ontdekt dat ik manueel kon overschakelen naar T-Mobile het wel werkt. Als ik dan terug in België kom moet ik dan ook weer  manueel overschakelen naar Telenet. 

Is er geen manier om met de automatische keuze altijd naar T-Mobile te gaan?

LeBo

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn gsm schakelt in Nederland automatisch over op KPN.

@LeBo 

Je gaat enkel automatisch over naar het beste netwerk als dit ook zo is ingesteld in je toestel. Dus bij netwerken dien je niet handmatig te kiezen maar automatisch. 

Je hebt zelf al aangegeven dat dit niet werkt en je dus handmatig moet zoeken naar de netwerken. Dat wil dus zeggen dat zodra je Nederland binnen komt rijden en je moet handmatig kiezen dat je ook handmatig T-Mobile moet kiezen. 

Daarnaast als automatisch aan zou staan en dat zou wel werken dan is het ook geen garantie dat die ook T-Mobile kiest. Ik heb of wel KPN of wel T-mobile maar dat ligt er net aan welke op dat moment het sterkste is. 

Je kan niet zelf kiezen wel netwerk je toestel kiest , je zal dit zelf moeten instellen als je handmatig naar een netwerk zoekt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LeBo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Mijn gsm schakelt in Nederland automatisch over op KPN.

Beste Patrick37,

Manueel overschakelen blijkt dus de enige oplossing. Eigenaardig genoeg heb ik met mijn vorig toestel (A50)  nooit dit probleem gehad. Ik zal waarschijnlijk ook dan  KPN als provider gehad hebben, maar waarom was ik toen wel bereikbaar en nu niet meer? 

Ik heb mijn A52 overgenomen van mijn zoon en die heeft ook nooit problemen gehad maar die had 2 simkaarten van verschillende providers. Een simkaart was van Telenet en de andere van Orange dacht ik. Zou het kunnen dat de gsm automatisch schakelde tussen de 2 simkaarten en zo toch altijd bereik had?  

Mijn vrouw heeft ook een A52 maar geen 5G en die heeft ook nooit problemen. 

Bedankt voor de info maar ik blijf het vreemd vinden dat ik geregistreerd ben bij KPN maar ik niet kan bellen. 

 

Mvg

LeBo

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn gsm schakelt in Nederland automatisch over op KPN.

@LeBo  

Kijk ook eens voor de zekerheid of je Roaming hebt aanstaan bij je instellingen. 

Als er twee simkaarten in zitten is het niet dat het toestel schakelt tussen de netwerken. Er zijn nog altijd twee verschillende nummers dus daar komt geen onderscheid in bij de keuze naar het netwerk. Nummer van Orange meld zich op een netwerk aan in NL en Telenet doet dit ook. Als ik naar het Orange nummer zou bellen en daar is op dat moment geen bereik op of geen netwerk verbinding wil dat niet zeggen dat je gesprek naar het Telenet nummer gaat. Maar hier zit wel een maar aan , je kan op de Samsung instellen dat de gesprekken doorgeschakeld worden naar elkaar toe als de andere simkaart geen verbinding heeft of geen bereik heeft.

Maar check eens bij je vrouw of jullie exact hetzelfde ingesteld hebben als jullie in Nederland zijn. Misschien zien we toch ergens iets over het hoofd en een vinkje te weinig of een bepaalde instelling verkeerd kan leiden tot dit probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LeBo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Mijn gsm schakelt in Nederland automatisch over op KPN.

Dag Patrick,

 

We hebben alle vinkjes en instellingen vergeleken en nagekeken. We hebben ook niets gemerkt dat niet op dezelfde manier ingesteld stond. Ik ben al 3 maal naar een Telenet winkel geweest en die hebben ook alles nagekeken en niets gevonden. Ze hebben mijn toestel dan ook laten ophalen voor reparatie. Daar bleek dat er een subboard defect te zijn maar dat is vervangen. Het enige verschil is dat ik nu wel al op het netwerk van T-Mobile geraak en dat dit niet lukte voor de herstelling. Ze geven me ook de raad om te proberen met de 2G en 3G instelling omdat het 4G en 5G niet performant genoeg zijn. Dat heb ik nog niet getest. Dit is iet voor het volgende bezoek aan Nederland.😁

Misschien moet ik nog even wachten en leren leven met de manuele overschakeling.

 

Dank je wel voor de tips. Ik ga het voorlopig hier bij houden en als er nieuws is hoor je het wel.

 

mvg

LeBo

 

We gaan nog eens alle instellingen nakijken, je  weet maar nooit.

 

Mvg

LeBoG

0 Likes