Beantwoorden
RobertR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

Ik probeer een mms te versturen, maar dit lukt niet.

- MMS Ingesteld volgens beschréven op de Telenet Website (https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...)

- OnePlus is up-to-date

- Geen MMS Diensten Geblokkeerd

- Mobiele Data aan, WIFI uit

- Wigo s abonnement met nog voldoende mobiele data (ook al zit ik momenteel over mijn maandelijkse limiet)

- Al Eens Smartphone Herstart

Wat moet ik doen?

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Mms versturen met Oneplus nord N30 5G

10 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

- Wigo s abonnement met nog voldoende mobiele data (ook al zit ik momenteel over mijn maandelijkse limiet)"

Leg dit eens uit. Als je over je limiet zit hoe kan je dan nog voldoende mobiele data hebben.

MMS wordt nog nauwelijks gebruikt en er zijn al providers die dit niet meer ondersteunen. MMS is ook duurder dan hetzelfde versturen met een andere APP vb: WhatsApp, Messenger, ...


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

@RobertR1 


@RobertR1  schreef:

...... knip 

- Wigo s abonnement met nog voldoende mobiele data (ook al zit ik momenteel over mijn maandelijkse limiet)

....knip ....

Voldoende data maar toch over je limiet ..? Daar ben ik ook eens benieuwd naar. 

Ten tweede je zegt MMS diensten is gedeblokkeerd maar waar heb je dit nagekeken ? Want je kan dit ook apart instellen via My Telenet of heb je dit specifiek nagezien via je toestel zelf ? 

Ten derde is het wel aan jou kant gelegen ? is het niet de ontvanger die gewoon geen MMS kan ontvangen ? heb je ook eventuele foutmeldingen die je krijgt bij het versturen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RobertR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

Ja, beetje dubbel hetgeen ik zeg ivm mobiele data. Ik ben over de beschikbare 6gb gegaan, waardoor er enkel 5€ dient bij betaald te worden.

Ik heb nagekeken op mijntelenet op mms-blokkering, wat niet het geval is.

RobertR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

Ja, maar mms is toch nog steeds ter beschikking bij telenet?

Ik wil een foto opsturen naar iemand die geen messenger, whatsapp en zelfs geen email heeft.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

@RobertR1 

Kan mis zijn maar als je ziet in My Telenet dat je die blokkering aan of af kan zetten dan is er nog een ondersteuning voor MMS. Heb net eens gezien en ik heb die blokkering er ook in staan om aan / uit te zetten. Kan ook nergens terug vinden dat ergeen ondersteuning meer is. 

Maar krijg je een specifieke melding bij het versturen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RobertR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

T'is heel raar, want nochtans zie ik geen foutmelding. Wel 2 vinkjes, waardoor ik zou aannemen dat alles goed verstuurd is.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

@RobertR1 

Ik verstuur nooit een MMS dus die vinkjes zeggen mij totaal niks. Maar waarom eigenlijk nog de moeite in een MMS steken als je Whatsapp kan gebruiken ? 

Als je jou simkaart in een ander toestel steekt kun je dan wel een MMS versturen? Weet het zijn standaard vragen maar dan kan je wel al wat dingen uitsluiten. Maar als ik jou was zou ik toch eerder Whatsapp gebruiken, je kan dat doen via wifi , kost je geen extra geld om foto's te versturen of eender wat je wil sturen. Een MMS kost geld buiten je gewone factuur om dus dit wordt apart aangerekend op je factuur. MMS zit niet in je mobiele data bundel of dergelijke.

Moest je het echt willen gebruiken en je settings zijn in orde en je zou getest hebben met een ander toestel en daar werkt het ook niet kan je eens de klantendienst bellen en daar vragen of er eventuele settings niet correct zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

Heeft de ontvanger de instellingen voor MMS juist staan?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

stuur eens een MMS naar jezelf.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mms versturen met OnePlus Nord N30 5G lukt niet

Heeft die iemand een smartphone? Heeft die iemand met zijn gsm abonnement ook data en MMS ? Wat kan iemand met een gsm waarmee je enkele kan bellen en sms'en  aan een foto. Druk de foto af en stuur die met de post. Daarmee zal die iemand ook geen kosten hebben, want bij ontvangst van MMS is dat wel mogelijk.