Beantwoorden
VDKtje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Mobiele data in Amerika

Eind juli vertrekken wij voor 3 weken naar Amerika. Aangezien dat buiten de EU is, is mobiele data gebruiken dus veel duurder. Biedt Telenet hier mogelijkheden voor, zoals een extra abonnement of is het beter daar plaatselijk een simkaart voor 3 weken te kopen? 

Tags (1)
0 Likes
15 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data in Amerika

Veel hotels hebben gratis wifi. 

Wat is de bedoeling? Aan hoeveel verbruik denk je? Waar wil je verbruiken? ...

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Mobiele data in Amerika

Ik denk dat je goedkoper bent met een plaatselijke simkaart te kopen.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mobiele data in Amerika

Afhangend van welk Telenet abonnement je bezit, kan je gratis surfen op het Xfinity netwerk in de verenigde Staten.

Never trust in Dust
0 Likes
FilipDevry
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

Mobiele data in Amerika

Beste,

Als je naar de USA vertrekt, is het mijn inziens beter om ginder ter plaatse een (prepaid)simkaar aan te schaffen, anders kan de factuur wel eens duur uitvallen. Hetzelfde voor Europa in landen die geen lid zijn van de EU.


Altijd ten dienste van iedereen !
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mobiele data in Amerika

@VDKtje 

Lees dit eens zorgvuldig door, volgens mij hoef je geen andere simkaart te kopen.

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/surfen-in-het-buitenland-op-publiek...

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data in Amerika

Bekijk eerst waar de hotspots zijn van xfinity. Ga wel diep genoeg in de kaart, want het bereik van een hotspot is niet zo groot. Denk er ook aan dat de VS niet te vergelijken valt met België. Als je een rondrit doet kan je gemakkelijk zeer lang rijden zonder gsm bereik. Dan helpt een vs sim-kaart ook niet. Bestudeer maar eens de dekkingskaarten.    

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiele data in Amerika

XFinity is eigenlijk niets meer dan Telenet Wifree in de US.

Naar mijn ervaring onbruikbaar in de VS zodra je wat mobiel wil zijn.

Zelfs in de steden is dit moeilijk.

 

Lokale simkaart is de enige bruikbare optie, als je buiten je hotel mobiel internet wil.

 

Pas ook op dat je een simkaart gebruikt van een provider die de LTE technologie gebruikt. In de US gebruiken ze verschillende soorten netwerken en je telefoon moet er compatibel mee zijn. Is ook de reden waarom ze in de US van elk type Iphone verschillende varianten verkopen.

 

Bekijk dit eens, volgens verschillende fora zeer interessant: 

https://www.arielimobile.com


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data in Amerika


@Steven-E  schreef:

...

Lokale simkaart is de enige bruikbare optie, als je buiten je hotel mobiel internet wil.

...


Net zoals in België waar heel wat café's en restaurants gratis wifi aanbieden, is dat eveneens zo in de VS. Kijk hier eens om wat ideeën op te doen. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiele data in Amerika

Klopt, maar eens je de stad uit bent ...  hangt er van af wat de plannen zijn natuurlijk.  Ik vind mobiel makkelijk voor zaken zoals Uber.

 

Even offline kan trouwens ook deugd doen 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data in Amerika


@Steven-E  schreef:

Klopt, maar eens je de stad uit bent ...  hangt er van af wat de plannen zijn natuurlijk.  Ik vind mobiel makkelijk voor zaken zoals Uber.

 

Even offline kan trouwens ook deugd doen 😉


Nu is @VDKtje al overrompeld met tegenstrijdige of aanvullende reacties, maar de informatie van de vraagsteller was te beperkt: "Eind juli vertrekken wij voor 3 weken naar Amerika."

Wat is de bedoeling van de data. Willen ze absoluut perse elke seconde laten weten waar ze juist zijn (kan toch niet want er is overal geen dekking)?  Willen ze hun dataverbruik afstemmen op de gratis mogelijkheden van het ogenblik en kunnen ze eens een dagje zonder? 

Waar ze in elke geval best aan denken is om de data van hun toestellen uit te zetten, willen ze geen gepeperde rekening krijgen.

0 Likes
VDKtje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Mobiele data in Amerika

Dank jullie voor de vele respons 🙂 mobiele data was voornamelijk bedoeld voor onderweg. Gps via google Maps, spotify ... in de steden en hotels hebben we normaal altijd Wi-Fi.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mobiele data in Amerika

@VDKtje 

Let wel als je nu met uw simkaart via Telenet en het Xfinity netwerk gaat werken of via een Amerikaanse prepaid kaart: waar er geen dekking is, is er geen dekking voor beide oplossingen.

Das de states...

Never trust in Dust
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Mobiele data in Amerika


@Domi1963  schreef:

@VDKtje 

Let wel als je nu met uw simkaart via Telenet en het Xfinity netwerk gaat werken of via een Amerikaanse prepaid kaart: waar er geen dekking is, is er geen dekking voor beide oplossingen.

Das de states...


Je zal meer dekking hebben met een prepaid kaart, dan met je telenet kaart en de wifi van Xfinity
In afgelegen gebieden zal je (bijna) nooit dekking hebben. Is in elk land wel zo

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mobiele data in Amerika

Dat kan ik hier in België toch moeilijk zeggen. Mijn jongste schoonzoon is competitie zwemmer bij de paralympics en met onze club doorkruisen wij zowat gans België. En ik moet zeggen dat ik met mijn Telenet simkaart nog geen gebrek aan verbinding heb gehad.

Never trust in Dust
0 Likes