Beantwoorden
Bsr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Ik wil overschakelen naar WIGO 3, met 2 simkaarten en zal dus tot 3 GB kunnen verbruiken. Alhoewel: 1 simkaart zal gekoppeld worden aan een gewone GSM (= geen internet) en de 2e kaart aan een smartphone die dus wel internet gebruikt. Kan die 3 GB dan door 1 toestel gebruikt (verbruikt) worden of is dit 1.5 GB per toestel?

 
0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

@Bsr  Data kan eventueel enkel en alleen door 1 toestel gebruikt worden. Je hoeft daar niets voor in te stellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

@Bsr 

Stukje uit bijzondere voorwaarden. Dit bevestigt de post van @igvfer 

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

@Bsr  Ik moet eigenlijk mijn antwoord een beetje nuanceren zoals @louishufk  zegt. Je moet wel voor beide toestellen een gebruiker instellen maar je moet niet instellen wie en hoeveel data elk gebruikt. De ene kan alles gebruiken en de andere niets en alle varianten daartussen. Alleen het totaal telt en op=op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Meerdere gebruikers is handig om te zien wie hoeveel gebruikt en om limieten/notificaties te kunnen instellen.

Maar je kan perfect 2 of meer wigo nummers aan 1 gebruiker linken.

 

In beide gevallen moet je je niets aantrekken van verdeling van de datapot. Dat is iets van de oude versie van de Wigo.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DarkV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Als je meerdere SIM kaarten hebt lijkt het me de logica zelf dat je het volume kan verdelen (oa. om de lieve vrede onder je kinderen te bewaren).  Dit verdelen is mogelijk via de optie om automatische te pauzeren, echter...

 

Je hebt 3 GB en twee SIM kaarten... dan verwacht je de optie 1.5 GB... dit kan niet bij TN !

Je hebt 6 GB en twee SIM kaarten... dan verwacht je de optie 3 GB... dit kan niet bij TN !

Je hebt 10 GB en twee SIM kaarten... dan verwacht je de optie 5 GB... dit kan niet bij TN !

 

Je hebt enkel de keuze uit 2, 4, 6, … geen idee waar de ontwikkelaar met zijn verstand heeft gezeten toen hij dit maakt maar hij stond duidelijk niet op de eerste rij.  Of is dit pure onwil van TN ?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

@DarkV   In het verleden heeft dat gekund bij Telenet maar dat bleek voor het grootste part van de klanten geen goed idee. Iemand had 1 GB en de andere 2 GB. Dan kwam de ene deze maand net wat tekort en de andere had overschot. Frustratie.

Nu is de pot 3 GB en is er niemand gefrustreerd tenzij.... er eentje zich niet aan de regels houdt en er maar op los surft.

Daarom kan je voor elke gebruiker een waarschuwingslimiet instellen waarbij jij als hoofdgebruiker verwittigd kan worden en de gebruiker die te geweldig wordt aan zijn oor kan trekken.

Ik weet het, kinderen in toom houden is niet makkelijk.

Maar er is een gezamelijke pot en dit is er gekomen na gebruikservaringen uit het verleden dus niet zomaar. Dit was er bij de eerste versie van dit systeem en dit botste op heel veel reacties van gebruikers.

En over de verdeling 1, 2 ,enz. daar kan je blijven over discussiëren. Op den duur kan je 20 opties geven verdeeld per 0.5 GB. Waar eindigt dat. Niets is trouwens perfect.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DarkV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Iedereen staat vrij de optie "automatisch pauzeren" te gebruiken of niet... er is dus wel degelijk een keuze, je opmerking is dus totaal naast de kwestie.

 

Het feit dat de ene 1 GB en de andere 2 GB had is net veroorzaakt door TN z'n gebrekkige wiskunde kennis, of is het niet logisch dat je 3, 6 of 9 GB abonnementen netjes kan verdelen over het aantal SIM kaarten ?

 

Ik vraag dus ook geen 20 opties maar enkel de meest logisch optie (1.5, 3 en 4.5)... en net die zitten er niet tussen alsof het pure onwil of onkunde is om zich in de situatie van de klant te verplaatsen.  Trouwens dit hoeft helemaal geen dropdown box te zijn maar gewoon een veld waar je zelf een getal kan inplaatsen… zo heb je helemaal geen opties nodig.

 

Je antwoord geeft trouwens duidelijk aan dat je de problematiek niet begrijpt en niet in staat bent constructief mee te denken met de klant (iets wat op termijn dodelijk is voor een commercieel bedrijf).

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

@DarkV dit is een forum voor Telenet en andere gebruikers, om elkaar te helpen.

En dat is wat @igvfer probeert te doen. Waarom hem zo agressief afblaffen? Mooie binnenkomer ...

Je zou beter contact opnemen met Telenet, de klantendienst bijvoorbeeld.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DarkV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Ik word hier totaal niet geholpen, in tegendeel iemand gaat dergelijke absurde instelmogelijkheden van TN zelfs nog verdedigen alsof het de normaalste zaak van de wereld is !  Op de helpdesk van TN kom ik trouwens niet verder en is de klantvriendelijkheid al even droevig.

 

Alsof het normaal is dat je een volume niet evenredig kan verdelen over twee SIM kaarten !?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

@DarkV   Leuke reactie. Dank u. Trouwens waar je die cijfers vandaan haalt weet ik niet maar ik zie bij de verschillende abonnementen nu datapotten van 9 - 15 - 25 - 40 GB (WiGo) en 10 - 20 GB (Yugo). Te verdelen onder 2 tot 5 abonnementen. Maar dit terzijde.

Telenet is trouwens de enige provider bij mijn weten die met datapotten werkt.

Ik kan uw redenering wel volgen maar als 99% van de Telenetklanten tevreden zijn met dergelijke regeling kan ik begrijpen dat ze er geen tijd en energie insteken om dit aan te passen.

Hier bij de Netweters kan je eventueel de vraag lanceren en hopen dat die opgepikt wordt door Telenet en als de vraag groot genoeg is zullen ze wel luisteren. Maar dat zal niet direct voor morgen zijn.

Ik heb ondertussen bijna 2 jaar geleden een lijstje met verzuchtingen en aanpassingen gelanceerd in verband met de modem. En na meer dan 1 jaar zijn er enkele van die verzuchtingen opgelost. Dus geduld is een mooie deugd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DarkV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Misschien moet je de TN product pagina's eens bekijken... WIGO S heeft tot twee SIM kaarten en de keuze uit een datapot van 3 (enkel te verdelen met 1 of 2 GB) of 6 GB (enkel te verdelen met 1, 2 of 4 GB).

 

Over een WIGO met tot 5 SIM kaarten en datapotten van 9, 15, 25 of 40 kan ik niet oordelen maar m'n vermoeden is daar nog groter dat je het totaal niet logisch/evenredig kan verdelen over het aantal SIM kaarten.

 

Ik weet trouwens niet waar je het cijfer van 99% tevreden vandaan haalt... heb je hier enige bron van ?  Wat het energie steken in deze functionaliteit betreft... dat heeft men reeds gedaan (hetzij met foutieve waarden) dus dat is wederom een non-argument.

 

Trouwens mooi dat je zoveel geduld hebt maar ik verwacht van een commercieel bedrijf dat ze vlot inspelen op de noden en vragen van hun klanten (de persoon van de helpdesk WEIGERDE gisteren zelfs m'n suggestie voor een evenredige verdeling te noteren !).

 

En nogmaals... een kind van het eerste studiejaar weet dat 3 /2 = 1.5 is, en 6 / 2 = 3 is, zo moeilijk kan het voor TN dan toch niet zijn ?

Daron
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Ik ben het eens met de stelling van DarkV dat klanten in staat moeten gesteld worden om de pot evenredig over het aantal simkaarten te verdelen. Bij onze pot van 9 GB, verdeeld over 2 simkaarten, staat 'pauzeren' aan op 4 GB, waardoor elke maand 1 GB onbenut blijft. Als we dit zo niet instellen, bestaat het risico dat een van de twee alle data opsoupeert.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

@DarkV  Het huidig systeem is er gekomen na talloze klachten van klanten waarbij de ene zijn vastgestelde pot niet opgebruikte en de andere tekort had en het overschot van de andere niet kon opgebruiken.

Ik heb toen ik nog werkte talloze van die klachten ontvangen, samen met verkopers in andere verkooppunten, en daarop heeft Telenet de gezamelijke pot gemaakt met de volledige vrijheid naar de klant toe om de pot op te gebruiken. De verantwoordelijkheid ligt nu bij de beheerder van het abonnement om zijn medegebruikers het juiste gebruik te leren.

Niets belet u om niet in dit systeem te stappen en om voor elk van de gebruikers een apart abonnement te nemen.

En wees maar gerust, het is een heel kleine minderheid die het anders wil hoor. Uw provider kan toch niet in alles uw schoonmoeder zijn. Enerzijds wil je vrijheid maar anderzijds wil je de verantwoordelijkheid over het opgebruiken van data weer bij de provider leggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DarkV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele data verdelen onder mobiele nummers in WIGO

Waar haal je de informatie vandaan dat er slechts een kleine minderheid is die het anders wil... volgens mij heb je hier geen enkele bron van en tracht je hiermee je theorie goed te praten.  Ik merk namelijk dat iedereen met kinderen dit op een faire manier wil verdelen... de verschillende gebruikers evenveel met andere woorden (en dat is ook de logica zelve).

 

Verantwoordelijkheid bij kinderen leggen om dit fair te verdelen is iets wat gewoon niet werkt (trouwens die kijken niet constant hoeveel ze reeds gebruikt hebben, laat staan dat ze zouden stoppen indien ze aan hun volume zitten).

 

Het probleem met de pot niet opgebruiken kan je trouwens eenvoudig oplossen... laat toe per gebruiker een getal te zetten tussen 0 en het totale volume.  Bijvoorbeeld je hebt 6 GB, normaal zet je dan voor gebruiker A 3 GB en B 3 GB, echter je zou ook voor gebruiker A 6 GB kunnen zetten en voor gebruiker B 3 GB.  In dit laatste geval zal B moeten stoppen na 3 GB (of zelfs sneller als A snel alles opmaakt), maar kan A alles opgebruiken.  Wil je beide evenveel kans geven alles op te gebruiken zet je het voor beide op 6 GB (en heb je halverwege de maand ruzie dat A of B alles heeft opgebruikt of meer heeft dan de andere).

 

Feit is dat het huidige systeem totaal niet logisch is en totaal GEEN flexibiliteit biedt.  Dat je dergelijk systeem tracht te verdedigen lijkt me dan ook heel bizar.

0 Likes