Beantwoorden
elosopardo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

Beste medegebruikers,

Recent zijn wij overgestapt naar Telenet (Klik met 2 GSM-nummers). Nu heb ik met Telenet geen bereik op mijn werk en nauwelijks bereik thuis (sommige delen van het huis geen bereik). VoWifi wordt op mijn toestel niet door Telenet ondersteund. 
Ik ben dus genoodzaakt om terug te switchten van provider voor mobiel. Ik neem deel aan wachtdiensten dus tussenoplossingen zijn niet aanvaardbaar en het moet gewoon goed werken.
Wat zou er gebeuren als ik mijn twee nummers laat overdragen naar een andere provider? Dan staat er geen nummer meer in meer in mijn Klik-abonnement.
Kan ik anders niet gewoon één nummer laten aanmaken (met 7.5gb) om aan mijn dochter eventueel te geven?
Nummerbehoud is esstentieel!

0 Likes
7 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

@elosopardo  Ik zit met hetzelfde probleem, bijna geen bereik binnen. 

Hetgeen je kan doen is de 2 nummer laten overzetten naar een andere provider en gewoon een andere nummer laten aanmaken binnen je abonnement. 

Ik zou dan wel overschakelen naar een abonnement met 1 nummer, maar dit kan nog nadien gebeuren als de overzetting gedaan is. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

Hier hetzelfde probleem..niks netwerk binnen .. ook niet in bv Wijnegem Shopping.. iedereen zit op zijn GSM behalve als je Telenet hebt ..

0 Likes
elosopardo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

Kleine update na een paar dagen testen.

Ik ben soms gewoon niet bereikbaar. VoWiFI en VoLTE kunnen niet geactiveerd worden. Gezien ik wachtdiensten moet draaien, onaanvaardbaar.

Hoe zou ik dit nu aanpakken? Onze twee nummers eerst laten overzetten naar Orange/Proximus en daarna laten omzetten naar een 7.5gb abo met een nieuw simkaartje/gsmnummer?

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

@elosopardo 

Ik weet niet of dat gaat lukken, eerst uw twee nummers overzetten. Dan zit je immers zonder gsm in een Klik, en ik weet niet of dat kan.

Dus wellicht beter eerst een derde nummer nemen en nadien er twee overzetten. Zo zit je nooit zonder nummer in uw Klik en kan men u niks aanwrijven.

Tenzij natuurlijk dat Klik zonder gsm perfect mogelijk is. Dan hoef je zelfs geen derde nummer. Maar zoals ik reeds zei, ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is.

 

EDIT: ik ben eens wat gaan rondneuzen en ik vrees dat een Klik zonder gsm niet mogelijk is. Je zal dus eerst een derde nummer moeten nemen (dat je dus bvb aan uw dochter kan geven) en dan pas kan je de twee andere omzetten naar een andere provider waarbij je uw Klik 5 (want 3 bestaat niet) wijzigt in een Klk 1.

Wat die Klik 5 betreft: geen nood, je moet geen 5 nummers nemen, de Klik 5 is tot 5 nummers, dus 3 is perfect OK.

klik 5.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

@elosopardo 

Nog een kleine raad: wanneer je uw nummers overzet naar een andere provider, volg dat van zeer nabij op en gebruik zeker niet de Easy Switch. Die procedure staat niet op punt en loopt vrij dikwijls fout met lange onderbrekingen of zelfs verlies van het nummer tot gevolg. Uit wat ik lees kun jij u dat niet permitteren ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
elosopardo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

Ik denk dat ik het als volgend ga doen.

Eerste nummer verwijderen --> nieuwe SIM / nieuw nummer toevoegen aan Telenet --> tweede nummer verwijderen --> omzetten van 15gb naar 7.5gb. Enige vervelende dat ik tot nu ben tegengekomen is als ik wil veranderen van 15gb --> 7.5gb dat ik mijn promo verlies van levenslang 1gbit bij KLIK.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele nummers uit KLIK verwijderen

@elosopardo 

Wat is "levenslang" nog tegenwoordig? Dikwijls maar tot afschaffing van het produkt in kwestie..... Even op doordenken ... !!!


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes