Beantwoorden
bonfire33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mobiele verbinding in de auto versterken

Hallo ik rijd een Mercedes GLC en ben Business klant bij Telenet. Ik kan niet overal op bijv Whatapp in de auto of geld worden.op redelijk veel plaatsen wel maar sommige omgevingen niet.als men mij probeert te bellen......niks nada.... Zou een wifi versterker in de auto een oplossing kunnen zijn? Ikweet er echt niks van en denk altijd door het "beste" te kopen en te doen dat aallles dan wel opgelost zal zijn......niet dus.Graag jullie hul

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Wlan versterken???

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele verbinding in de auto versterken

@bonfire33 

Dus je wil eigenlijk een wifi versterker voor in de auto om beter bereik te hebben? 

Dat is geen optie natuurlijk want een wifi versterker zal je wifi versterken maar niet je bereik in de auto. 

Als je problemen hebt met je bereik of met 4G dan zou je al eens moeten zien waar je bent want is dit probleem overal waar je komt of is dit altijd op dezelfde plaatsen waar je rijd ? Het probleem zou zich kunnen voordoen aan je toestel of het is echt een probleem om in die regio te zijn dat het bereik niet goed is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bonfire33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mobiele verbinding in de auto versterken

het is in hetzelfde gebied waarin ik soms 4 gevulde telenet " vakjes" op het scherm in de auto dan wer minder....ook als ik stilsta.....in de auto gaat bellen niet....(of liever gezegd gebeld worden gaat niet) dan naar buiten naast de auto gaat het wel....... en het is gewoon in een woonwijk (Boxbergheide Genk) dus niet ergens in de rimboe....

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele verbinding in de auto versterken

@bonfire33 

Het gebied ken ik wel ja en dat is zeker geen rimboe. 

Maar dat betekend dus dat het aan je auto  ligt , slecht bereik en ontvangst. Maar daar kan je weinig aan doen hoor daar zijn geen wonder middelen voor om dat bereik te verbeteren. Je kan er eventueel voor kiezen om een extra antenne te plaatsen op je auto om op die manier het bereik te verbeteren. Dat zijn geen grote antennes maar gewoon normale die je kan plaatsen. Je zou dan eens kunnen zien of dat helpt. 

Ik heb in mijn auto ook wel eens dat ik zie 5 blokjes en in eens weer 2 blokjes dus ik heb eigenlijk hetzelfde. Nu ben ik meestal wel te bereiken , dus ik kan gebeld worden , ook in Genk aangezien ik daar werk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mobiele verbinding in de auto versterken

Daar ge buiten de auto wel kan telefoneren is de kans klein dat het aan de provider ligt.

wat blijft er dan over :

- De auto : is deze speciaal uitgerust zodat de straling sterk vermindert wordt?

- De plaats van de GSM in de auto. Als de GSM op een andere plaats legt gaat het dan beter?

- Gebruikt ge hansfree bellen en werkt dit goed?

- De GSM zelf. Welk type en hoe oud?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele verbinding in de auto versterken

Zeer vervelend maar ik vrees dat het aan de afscherming van uw auto ligt. Ik heb een Citroen C4 en ik ben zelf verwonderd van hoe goed ik kan bellen en gebeld worden en in uitstekende heldere kwaliteit. WhatsApp, daar heb ik gemerkt dat dit los van het feit of het in of uit een auto is, is heel wisselend van kwaliteit. Dat is een dataverbinding en dient eigenlijk niet om te bellen. Bij data wordt het pakket opnieuw verzonden als het slecht is van kwaliteit. Maar bij gesprekken kan dat niet dus dan hoor je dat direct die slechte paketten.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele verbinding in de auto versterken

@bonfire33 

Er bestaan GSM-antennes voor de auto. Hoe dat juist werkt weet ik ik niet. (google op gsm antenne auto)

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mobiele verbinding in de auto versterken

Op de huidige GSM's kan je geen antenne meer aansluiten. Deze antennes worden gebruikt in een vaste opstelling met een repeater.

Maar dat een opstelling in een auto werkt betwijfel ik omdat een auto steeds wisselt van GSM mast. Bij een vaste opstelling gebruikt de repeater altijd dezelfde GSM mast.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mobiele verbinding in de auto versterken

@bonfire33 je kan het signaal versterken naar binnen in de auto. neem eens een kijkje op volgende site : https://gsmversterkers.nl/product/hiway-5s-auto-caravan-camper-truck-gsmversterker/

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele verbinding in de auto versterken

Dit zal er nog wel bijkunnen zeker bij de prijs van een Mercedes. Ik heb de indruk, hoe duurder het merk hoe meer ze knoeien met accessoires zoals smartphone e.d.. Enkele jaren geleden was het ook zo. Ze boden nog een aansluiting aan, op een nieuwe wagen, voor een bepaald type van Nokia die zelfs niet meer te krijgen was. Als er bij ons kwamen om connectie te maken met hun gsm waren het 9 op de 10 van merken zoals Mercedes, BMW, Audi enz.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bonfire33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mobiele verbinding in de auto versterken

oei........dat is totaal niet de bedoeling zo'n duur ding! Ik had gehoopt op een USB stick of zoiets....dingle dongle of hoe het allemaal heten mag......maar toch bedankt hoor! ERG vriendelijk!

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mobiele verbinding in de auto versterken

Als je zou antwoorden op de gestelde vragen dan kan je eventueel verbeterde ontvangst krijgen met enkele eenvoudige ingrepen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes