41739
netweters
|
18271
gesprekken
|
19752
vragen
|
Goeiedag,
Wij hebben een nieuwe woning en daardoor slecht ontvangst (mobiel).
Ik ben naar de winkel geweest. Men gaf mij als oplossing van met Triiing te bellen of eventueel een MCE te plaatsen. Het was wel zo dat ik het toestel niet mocht terugbrengen indien het geen oplossing was.
Daardoor heb ik een occasie toestel gekocht (iemand, klant bij Proximus, die een toestel van Telenet gekocht had).
Ik heb het toestel geïnstalleerd en gebeld om het te laten registreren.
Ik moest 24u wachten.
Na 48u heb ik terug contact genomen. Terug testen, reset, enz en 24u wachten.
Het blijft hetzelfde: POWER brandt, NETWERK flikkert (snel), SIGNAAL flikkert (traag).
In MijnTelenet vind ik de MCE terug maar het is alles.
Moet het toestel niet ingesteld worden omdat het een occasie is?
Ik heb niets op de site teruggevonden.
Graag hulp.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb een tijdje terug een MCE bij mijn moeder geïnstalleerd. Je hoeft er niets voor in te stellen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-mobile-coverage-extender/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/mobile-coverage-extender-installeren/
wat info
MCE 2de hands kan dus, moet enkel zoals jij zegg laten (her)activeren
MCE wordt bij ingebruikname gekoppeld met de aangesloten modem (verplaats je deze nadien achter een router = werkt niet)
ledstatus (van buiten)
1. power > vast branden
2. pijltjes > pinken bij verkeer
3. 3G bereik: vast branden
extra: MCE werkt via 3G, enkel het bellen wordt opgevangen
> meerdere TLN gebruikers hebben beter bereik + kunnen tegelijk bellen via MCE
kan dus zijn als je 4G bereik op 1 streepje staat binnenshuis dat je toestel niet wil verbinden via MCE, stel je de smartphone in op 3G dan lukt het wel (zwakke 4g verbinding wordt voorgenomen op 3G)
Beste Cru,
Ik heb nu al 3x de Helpdesk aan de lijn gehad. De laatste persoon heeft mij gezegd dat ik naar een Telenet Center moest gaan om het toestel op mijn naam/adres te laten registreren.
Ik heb naar een Telenet Center gemaild met de nodige informatie : foto etiket mce, copie factuur, copie identiteitskaart. Ik heb als antwoord gekregen dat ik daarvoor naar de Helpdesk moest bellen!
Dus ben ik nog niet verder.
Met vriendelijke groeten.
Guy Forton
Van kastje naar de muur dus ... 😁
Maar de volhouder wint. Ik zou persoonlijk naar een Telenet winkel gaan (Telecom winkels mogen open blijven tijdens de lockdown), en niet vertrekken voor het opgelost is. Net zoals met registratie van SIM kaarten, is voor een MCE waarschijnlijk een identiteitscontrole vereist?
Jammer dat de Helpdesk niet wat meer flexibiliteit toont, vooral in deze Corona tijden, waar zoveel mogelijk "op afstand" moet/kan opgelost worden 😫
Misschien kan @Suzy eens intern navragen wat de juiste procedure is (zou moeten zijn) om een 2de-handse MCE probleemloos te laten registreren?
Telenet Center kan de MCE niet registreren zonder een nieuwe aan te rekenen.
Ze hebben de vraag naar de Dealerhelplijn doorgestuurd (02/11).
Tot vandaag geen antwoord en het toestel werkt nog altijd niet.
@Ex-Netweter schreef:
...
Misschien kan @Suzy eens intern navragen wat de juiste procedure is (zou moeten zijn) om een 2de-handse MCE probleemloos te laten registreren?
@Ex-Netweter heb het eens nagevraagd, ik laat iets weten zodra ik meer duidelijkheid heb.
Maar volgens mij (nog niet bevestigd) zal de procedure ongeveer overeen komen met die van een "verhuis". In dit artikel kan je lezen dat het toestel wordt ingesteld op basis van de locatie van je huis. Verhuis je? Dan moet je opnieuw met Telenet contact opnemen om de MCE te laten instellen.
Goeiedag,
Ik heb een klacht ingediend met uitleg van de situatie.
Een dame heeft het probleem aan de back-office doorgestuurd.
Ik had gesproken van een mogelijke verhuizing van het toestel en het is gelukt.
De MCE werkt perfect en wij hebben goed ontvangst overal in huis.
Bedankt aan Suzy voor de info van verhuizing.
@GuyForton schreef:Beste Cru,
Ik heb nu al 3x de Helpdesk aan de lijn gehad. De laatste persoon heeft mij gezegd dat ik naar een Telenet Center moest gaan om het toestel op mijn naam/adres te laten registreren.
Ik heb naar een Telenet Center gemaild met de nodige informatie : foto etiket mce, copie factuur, copie identiteitskaart. Ik heb als antwoord gekregen dat ik daarvoor naar de Helpdesk moest bellen!
Dus ben ik nog niet verder.
Met vriendelijke groeten.
Guy Forton
hoi zie dat het al opgelost is
Jammer dat het zo lang duurde, MCE wordt idd gelinkt aan modem & klantennummer
Graag gedaan, @GuyForton! Ben blij dat het in orde is gekomen.
Ik had ondertussen intern de vraag uitgezet en daaruit is gebleken dat voor het activeren van een tweedehands MCE er geen specifieke procedure is. Vermoedelijk zal dit dus altijd via de back office moeten verlopen. 😉
Goeiedag,
De zaak is nog niet helemaal in orde.
De MCE werkt perfect sinds half november.
En...op 10 januari, krijg ik een factuur van 420€ voor MCE. 420€ is gelijk aan 3 MCE van 140€!
Ik heb al 3x geschreven (3de keer als klacht).
Ik hoop dat dit in orde zal komen.
Groeten.
Guy Forton
Goeiedag,
Na verschillende mails en telefoontjes heb ik een mail gekregen met de vermelding dat het wel een fout is en dat ik de 420€ niet moet betalen. Ik krijg ook 24€ op mijn volgende factuur.
Dus alles goed tot vandaag. Wij kregen sms’s op onze beide gsm’s en zelf één op ons alarm. Daarbij kreeg ik ook een mail om onmiddellijk 420€ te betalen om 10€ kosten te vermijden.
Ik heb terug een klacht ingediend.