Beantwoorden
GVW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

Daar de Esim bij Telenet op zich laat wachten en ik geen zin meer heb om met 2 smartphone’s ( privé en zakelijk ) rond te lopen had ik de volgende vraag:

 

Stel ik ga een abo aan bij Orange met Esim voor men IPhone. Na 1 maand ga ik terug naar Telenet maw Telenet neemt het nummer van Orange over. Zal de Esim dan nog werken? Het abo van de werkgever is Proximus.

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Esim via naar Telenet. Mogelijk?

0 Likes
14 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

Normaal gesproken kun je bij een provider wissel je GSM nummer behouden, maar krijg je een nieuwe SIM. Mocht tegen dan Telenet de eSIM ondersteunen, dan kun je dit waarschijnlijk aanvragen.

Mocht Telenet echter dan nog altijd geen eSIM ondersteunen, zal je GSM nummer aan een gewone SIM kaart toegewezen worden, en ben je terug bij af.

Telenet laat inderdaad lang op zich wachten.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

@GVW  

Hier heeft @Arnie helemaal gelijk in. Telenet dient de techniek te ondersteunen op de toestellen en dat jij van provider naar provider gaat doet dan helemaal niet ter zake. Keer je terug bij Telenet zal je een gewone simkaart krijgen als Telenet nog geen gsm toestellen ondersteund.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijkheden eSIM bij Telenet


@GVW  schreef:

Stel ik ga een abo aan bij Orange met Esim voor men IPhone. Na 1 maand ga ik terug naar Telenet maw Telenet neemt het nummer van Orange over.


Opgepast: je kan pas na 6 maanden weg bij Orange zonder extra kosten.

Ik zit in hetzelfde schuitje en heb ik opgezocht (algemene voorwaarden) en ter verificatie nog eens nagevraagd.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

@Steven-E 

Normaal gezien telt die regel enkel voor vast internet en niet voor gsm. Er is namelijk geen voorwaarden bij geen enkele provider die zegt dat je verplicht bent zo veel maanden te blijven. Heb je een abonnement met toestel dan heb je een opzeg vergoeding , dus afbetaling toestel. Ik zat toen ook zo bij Orange en heb dan zes maanden effectief gewacht om het internet daar op te zeggen. Maar gsm abonnement is vrij dat kan al na een dag opgezegd worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijkheden eSIM bij Telenet


@patrick37  schreef:

@Steven-E 

Normaal gezien telt die regel enkel voor vast internet en niet voor gsm. Er is namelijk geen voorwaarden bij geen enkele provider die zegt dat je verplicht bent zo veel maanden te blijven. Heb je een abonnement met toestel dan heb je een opzeg vergoeding , dus afbetaling toestel. Ik zat toen ook zo bij Orange en heb dan zes maanden effectief gewacht om het internet daar op te zeggen. Maar gsm abonnement is vrij dat kan al na een dag opgezegd worden. 


Neen, dit geldt weldegelijk ook voor mobiele telefonie, ook zonder toestel.  Het komt er op neer dat je de maandelijkse abonnementskosten verder doorbetaalt. Dus ga je weg na 2 maanden, dan betaal je een bedrag gelijk aan 4 maanden abonnement.

Zie: https://economie.fgov.be/nl/themas/online/telecommunicatie/veelgestelde-vragen-over

Meer bepaald nr. 3:

 

De maatregel slaat op contracten voor het leveren van diensten voor het internet, televisie en vaste en mobiele telefonie.

 

En specifiek voor Orange, algemene voorwaarden mobiele abonnementen, punt 9.2: beëindiging overeenkomst door de klant.

https://www.orange.be/sites/b2c/files/gc_2001001_abonnement_b2c_nl.pdf

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

Trouwens @GVW een tip: Mobile Vikings biedt ook e-sim aan bij zijn abonnementen.

Die aankondiging kwam een week nadat ik de e-sim bij Orange had genomen ...

Zodra de 6 maanden om zijn, schakel ik over. Je kan er dan betalen met Viking punten (die je kan verdienen door aankopen bij Booking.com, Bol, Coolblue en nog verschillende andere webshops).

Ik heb zo al genoeg punten voor een paar jaar gratis abonnement 😉 https://mobilevikings.be/nl/viking-deals/

En binnenkort zal MV het Proximus netwerk gaan gebruiken ipv Orange. Ze zijn immers door hen overgenomen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

dat komt door de promo of toestel dat je gekregen hebt  anders kan je na een maand vertrekken vele maken daar geen probleem van

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

@Steven-E 

Indien de Overeenkomst
werd afgesloten voor een bepaalde duur en de Klant deze
beëindigt vóór het verstrijken van een termijn van 6 maanden
vanaf de datum van activering van de Dienst, is de Klant tegenover
Orange Belgium n.v. een beëindigingsvergoeding verschuldigd.

 

Dit is wat er tussen uithaal uit de lettertjes; Dus als je een contract neemt van onbepaalde duur kan je elk moment opzeggen. Ik heb het hier dus wel over een enkel een gsm abonnement en geen combi pakket. Het zou trouwens ook niet meer mogen ,sinds een paar jaar al, dat de klant verbonden is aan een contract. Het zou enkel gelden als je een pakket hebt waar al je diensten in zitten of als je een contract bent aangegaan met een gsm toestel erbij. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

@patrick37 je hebt gelijk. Dit staat op de factuur:

BD6745EA-BEDA-457E-849D-0D724B9EB911.jpeg

Ik schakel morgen over naar MV 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijkheden eSIM bij Telenet


@Steven-E  schreef:

Ik heb zo al genoeg punten voor een paar jaar gratis abonnement 😉

Heb je al MV punten kunnen sparen, voordat je MV klant werd? Is het mogelijk nog punten te verkrijgen voor recente (tot hoever in het verleden) aankopen bij één van de partners? Ik heb het afgelopen jaar regelmatig bij coolblue gekocht.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijkheden eSIM bij Telenet


@Arnie  schreef:
Heb je al MV punten kunnen sparen, voordat je MV klant werd? 

Je moet idd al klant zijn om punten te sparen. Maar ik heb nog een prepaid kaartje dat ik vroeger in een Mifi routertje gebruikte, en dat ik eenmaal per jaar oplaadt (met MV punten 🙂 ) om het actief te houden.

 


@Arnie  schreef:
Is het mogelijk nog punten te verkrijgen voor recente (tot hoever in het verleden) aankopen bij één van de partners? Ik heb het afgelopen jaar regelmatig bij coolblue gekocht.

Neen. Het werkt dmv cookies die in je browser gezet worden door door te klikken vanop de Viking Deals pagina naar de partner.  Er is ook een Chrome plugin die ervoor zorgt dat je niet telkens via die pagina moet gaan. https://mobilevikings.be/nl/mobile-vikings/news/mis-nooit-meer-een-viking-deal-met-de-plug-in/

Maar de cookie moet dus actief zijn vóór je de aankoop doet.
Ik heb zo de laatste tijd ook veel punten laten schieten. 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

Ik heb de nummeroverdracht van Orange naar MV net opgestart.

Misschien een tip: de Iphone geeft een simkaartnummer van 20 cijfers weer (Instellingen --> algemeen --> Info --> Provider --> ICCID), startend met 8932 .

Als je dit nummer ingeeft als "oud simkaartnummer" dan faalt de overdracht.  (dit is wel het correcte formaat voor een fysieke simkaart).

Het correcte nummer vind je terug op de initiële bevestiging van Orange (of bellen naar de klantendienst, online vind je dit nergens terug). Het nummer telt 13 cijfers en start in mijn geval met 111.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GVW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

 

We zullen dan maar een tijdje met 2 iPhones rond lopen in afwachting van Esim bij Telenet

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mogelijkheden eSIM bij Telenet

zeer lang het niet duren dat alle fabrikanten van toestellen voor kosten besparing de sim gleufje en connector gaat  verwijderen van de sim houder. zeker in buitenland is gemakkelijk vrienden waren gaan zwemen komen terug gsm gestolen  nieuwe toestel gekocht  code gescand en alles is terug in orde of je wil iemand helpen dat iets overkomen is in buitenland anders moet je kaart opsturen en dan moet ze nog toekomen bij hem

de grote aanbieders doen al esim de rest gaat volgen

zeker de plastiek besparing en brieven opsturen en drukken kaartjes

het komt goed