Beantwoorden
PatjeKO
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

Sinds een week zijn wij overgeschakeld van Wigo naar One, waarbij we merken dat opeens mensen ons nummer niet meer kunnen zien als we met de vaste lijn bellen. In de instellingen van Mijn Telenet hebben we niets kunnen vinden en op ons vast telefoontoestel bestaat hier ook geen optie voor. Na telefonisch contact met de Telenet-helpdesk hebben ze de optie 'Ken je beller' geactiveerd maar dat zorgt er uiteraard enkel voor dat wij het nummer van inkomende oproepen kunnen zien maar verandert niets aan de uitgaande oproepen.

Bij eerdere soortgelijke vragen werd er verwezen naar de Helpdesk maar daar weten ze het dus niet.

Iemand hier een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Alvast dank!

0 Likes
14 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@PatjeKO 

Bij vaste telefoon moet je vaak zelf vragen, of niemand je nummer kan zien of wel. Meestal is dat standaard dat ze het kunnen zien.

Telenet moet dit met easy kunnen oplossen want is een gratise optie. Je kan zelf je vaste telefoonnr niet verbergen zoals je met gsm kan.

Gouden tip voor iedereen dat vaste of mobiele lijn neemt(en dit niet wil)

Altijd zeggen dat jeje telefoon nummer niet in de digitale of papieren gids wil.

1. Om reclame spammers af te houden en scammers

2. Dat niet heel de wereld je adres kan zien als ze je telefoonnummer opzoeken

Edit: vraag oplossing via fb of whatsapp, heb laatste tijd meer gevoel er zo meer word opgelost dan telefonisch. Naar mijn mening toe. Op einde van je vraag zet je onderaan je naam, adres, en klantennummer,(ook telefoonnr niet vergeten waar het om gaat) dan gaat het sneller vooruit 😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@PatjeKO 

Ken je beller voegt er zeker geen meerwaarde aan toe dat helpt je niet aan de oplossing. 

Zou nog eens contact zoeken maar dan zoals @DeLLiAnO aangeeft via Messenger of Whatsapp en vraag dan als eerste eens of je nummer niet geheim staat. Ze kunnen dit perfect nazien. Daarnaast de optie CLIR dient aan gezet te zijn bij je nummer , iets wat ook de medewerker binnen Telenet zelf dient te doen en niet de klant ( kan de klant ook niet ). Die optie zorgt er voor dat jou nummer herkenbaar is en wordt als je naar iemand anders toe belt. Dus neem nog eens contact met ze op en vraag dit eens duidelijk naar het geen wat ik hier heb neer gezet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@patrick37 

Normaal gezien als de persoon in kwestie het niet kent/snapt/weet schakelen ze u meestal door naar technische dienst. Waarom dit dezer dagen zo weinig word gedaan is me een raadsel. Bedankt voor de toevoeging van de exacte benaming van welke optie ze dienen toe te passen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@DeLLiAnO 

Het kan zijn dat de optie CLIR bij een omzetting niet over gaat maar dat is achterliggend in het systeem daar kan een klant zelf niks aan veranderen. 

Daarnaast de technische dienst is de helpdesk , de achterliggende dienst krijgt een klant niet te spreken. Maar de CLIR kan de helpdesk medewerker zelf activeren tenzij  er om welke omstandigheid dit niet kan en dan doormiddel van een case zal de achterliggende dienst dit wel doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@patrick37 

Ah dacht dat dit wel kon, had vanzeleve een probleem en werd rechtstreeks doorgeschakeld naar de achterliggende dienst, om dat het nogal wat uitleg vergde, en dingen die ikzelf had getest en gedaan, en wilde de persoon in kwestie dat ik het daar uitlegde. Deze dienst waar ik dan op uitkwam stelde bepaalde dingen voor om terwijl uit te testen enzo.

Maar inderdaad my bad, in normaal gevallen word dit doorgemaild naar de achterliggende dienst. En is het wachten op oplossing. Moet je wel zien dat niet te technisch is, en er niet teveel cases op de dienst al liggen, anders met wat pech kan dit op zich laten wachten. (Ook al meegemaakt)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

Er wordt hier een beetje gegoocheld met namen van termen 🙄

  • de optie "ken-je-beller" is een betalende optie bij een Telenet lijn vaste lijn. Pas dus op als de Helpdesk de optie "ken-je-beller" apart geactiveerd heeft, dat het niet op je rekening komt.
  • de optie "ken-je-beller" is ook onderdeel van de optie "Toplijn". "Toplijn" is ook betalend bij een Telenet lijn vaste lijn en kost normaal 4.50€ per maand. Toplijn omvat:
    1. Telenet berichtendienst
    2. Ken-je-beller
    3. Signaal tweede oproep
    4. Oproepdoorschakeling
  • Bij sommige abonnementen is Toplijn gratis of inbegrepen, onder andere bij KLIK (business) en One/OneUp en Wigo (residentieel). 

Conclusie: de optie "Ken-je-beller" moet (mag) dus niet geactiveerd worden bij een One(Up) klant, want deze heeft al recht op een gratis "Toplijn" waar "ken-je-beller" reeds deel van uitmaakt. Bij de overschakeling van Wigo naar One is dit waarschijnlijk misgelopen, de Helpdesk moet dus "Toplijn" activeren. Een One(Up) klant kan deze gratis optie ook zelf activeren in "Mijn Telenet".

 

@patrick37  schreef:

Ken je beller voegt er zeker geen meerwaarde aan toe dat helpt je niet aan de oplossing. 

Zou nog eens contact zoeken maar dan zoals @DeLLiAnO aangeeft via Messenger of Whatsapp en vraag dan als eerste eens of je nummer niet geheim staat. 


Inderdaad, ken-je-beller heeft met het probleem van de TS niets te maken. .


@patrick37  schreef:

Daarnaast de optie CLIR dient aan gezet te zijn bij je nummer , iets wat ook de medewerker binnen Telenet zelf dient te doen en niet de klant ( kan de klant ook niet ).


Dat is verkeerd. CLIR (Calling Line Identifiaction Restriction) zorgt ervoor dat je eigen telefoonnummer verborgen blijft voor de correspondent. Met andere woorden CLIR moet niet aangezet worden, maar juist AFgezet worden.

CLIR kan permanent aanstaan (voorbeeld geheim nummer) - waarschijnlijk het probleem van de TS ...

CLIR kan je ook zelf (éénmalig) aanzetten, als je je nummer éénmalig wilt verbergen bij een volgend gesprek.

  • druk *31 en dan het nummer van je correspondent.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@flip1953 

Dank je voor verheldering. En inderdaad ken je beller is in sommige gevallen betalend (al vind ik dit jaar en dag belachelijk dat je voor deze functie dient betaald te worden. Zou denken dat je toch standaard in je lijn zit maar soit is mijn mening)

Dat je anoniem met *31 kon bellen op gsm om op dat moment je nr onzichtbaar te maken wist ik(of tegenwoordig ook aan/af te zetten in je gsm settings)

Maar dat dit ooit bestond/bestaat op vaste lijn is de 1ste maal ik hiervan hoor

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem


@DeLLiAnO  schreef:

Dat je anoniem met *31 kon bellen op gsm om op dat moment je nr onzichtbaar te maken wist ik(of tegenwoordig ook aan/af te zetten in je gsm settings)

Maar dat dit ooit bestond/bestaat op vaste lijn is de 1ste maal ik hiervan hoor


Correctie: bij een (Telenet) GSM is de code #31# 😊

Beetje googelen: Hoe nummer eenmalig verbergen? (telenet.be) 🤔

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@flip1953 

Ja dat is correcte code voor gsm om die op dat moment 1x om nr te verbergen. Code kan je zo veel gebruiken als je wil op gsm (niet vast gezet op uit, anders gewoon via settings), die bestaat al deccenias. En is niet enkel voor telenet mobiele nrs, maar voor iedereen

Maar had het over je info dat dit ook zou kunnen op je vast toestel. Dat ik hier nog nooit over gehoord heb, altijd gedacht/geweten dat dat iets was alleen voor gsm

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem


@DeLLiAnO  schreef:

@flip1953 

Code kan je zo veel gebruiken als je wil op gsm (niet vast gezet op uit, anders gewoon via settings), die bestaat al deccenias.


Vaste lijn bestaat al vele decennia's langer dan GSM hoor.

Die codes zijn eigenlijk afkomstig van de tijd van de digitale vaste lijn (ISDN) en digitale telefooncentrales, pas later overgenomen door GSM...

GSM (2G) is eigenlijk de mobiele versie van ISDN (maar waarschijnlijk van voor jouw tijd)...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@flip1953 

Had rond men 13a 14j gsm dus dat zal rond '96 '97 geweest zijn. Toen was de gsm beschikbaar voor de gewone mens, en waren het geen bakstenen met een antenne van 50cm (bijwijze van spreken) was zo tijde dat panasonic,nokia,alcatel tegen elkaar begonnen op te boksen he. Beste gsm ooit de nokia 5110 de 3310 was daarna hun beste (had als 1ste gsm een panasonic.. ) maar toen voor dat het smartphone werd, was nokia de marktleider he.

Maar kom zeker nog uit tijd van gewone vaste lijn, de telekaarten voor de telefoonkotjes (wat ook met munten ging) inbel modem intreden heb ik ook geweten. Dus me niet te jong inschatten 😝

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

Toplijn is gratis in een One pakket. Voor de functie uit te schakelen dat je anoniem belt, gewoon een Whatsappje naar Telenet en het is opgelost. Ik ben toen naar de shop geweest omdat ik daar moest zijn en binnen een minuut was mijn nummer van vaste lijn zichtbaar. 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@Ex-Netweter 

Idd, via fb en whatsapp word naar wat ik zo zie beter en correcter/sneller gehandeld. Ook als je naar telenet punt gaat.

Telefonisch heb ik soms gevoel dat er veel zijn die net zijn aangenomen, alles precies nog vanbuiten moeten leren of opzoeken in een mapje. Of gokje wagen en verschil niet kennen tussen anoniem bellen en ken je beller functie. Als ze gewoon horen van oei jij belt altijd anoniem, en zouden zijn account opendoen zouden ze direct zien dat deze op prive staat. Hoe zien ze dit over het hoofd of niet of zeggen ze van ik vind het niet is mij de vraag soms.

Is het omdat ze net bezig zijn, en onervaren zijn of aangenomen, werkdruk/stress of luiheid? Of het nemeer aankunnen omdat iemand bv voor 3de keer belt, altijd iemand anders aan lijn krijgt en u zogezegt in dit geval u niet kan helpen, en jij net als helpdesk deze personen (die je als helpdesk werker) voor eerste keer hoort en direct gebrul/geschreeuw en dreigementen hoort (omdat voor de klant is het niet 3x zelfste persoon in zijn ogen maar 3x zelfste dienst) ja dan gaje of geen tijd insteken of denken oei die ander 2 (denkt hij) hebben ook hun job gedaan en vonden het niet dan ik ook niet of....

We blijven maar mensen, maar inderdaad daar is de klant niets mee geholpen, maar help hen u te helpen.

Natuurlijk hoor je op fb pagina schreeuwen hoe onbeschoft de helpdesk was en zus en zo, maar wat is er allemaal achter liggend niet gebeurd.. ok het is hun job en moeten het aankunnen of opgeven. Maar vergelijk het met ziekenhuis, iemand na 2jaar is al op van de zenuwen, chagrijnig, geen empathie of begrip, vanwege wat ze meemaken, en andere werken er 30j met evenveel passie en energie en liefde naar patiënt toe alsof het eerste dag is. Niet elke mens is zelfste denk ik dan

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Na overschakeling naar One belt vaste lijn anoniem

@flip1953 

Klopt dat moet op af gezet worden mijn fout. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes