42170
netweters
|
18596
gesprekken
|
20088
vragen
|
Hallo
Ik heb een, waarschijnlijk wel domme 🙂, vraag....
Ik heb regelmatig voor dat mijn gsm s avonds als ik ga slapen vol is en morgens maar half vol meer, dus er is duidelijk s nachts iets mee gebeurd.
Vorige nacht bvb had ik rond 2u een verbruik van meer dan 4 MB , de nacht ervoor maar een paar kb.
Bij mijn man gebeurt hetzelfde, vorige week had hij meerdere dagen rond 4 u smorgens een verbruik van telkens een paar kb.
Is dat normaal of iets waar ik me toch zorgen moet over maken ?
Ja dat kan heel normaal zijn. Als je apps op de achtergrond laat updaten of bijwerken dan zal je verbruik hebben van de gsm. Nu dat je aangeeft dat je mobiele data verbruik hebt kan je toestel slecht verbonden zijn met de wifi en dan gaat je toestel over naar mobiele data.
Wat voor toestel gebruik jullie ?
Samsung, allebei, die van mij Galaxy A7, die van mijn man iets ouder
Bedankt 🙂.
Dacht het wel dat het geen probleem zou zijn maar wou er toch zeker van zijn 😊
Heb je de Coronalert app op je toestel? Deze doet altijd zijn update tussen 2 en 3. Open de app en kijk wanneer die bijgewerkt is.
Bijgewerkt om 3u, verbruik was om 2.39 u.....
Én heel raar, deze morgen was er een alert op de app dat mijn blue tooth niet aan stond en ik kreeg hem heel moeilijk terug aan. K moest eerst mijn Wi-Fi uitzetten vooraleer ik mijn blue tooth aan kreeg 🤔🤔
Het zijn niet enkel updates die 's nachts ongevraagd kunnen gebeuren, back-ups doen hetzelfde.
Kijk in uw profielsettings maar eens na wat je allemaal automatisch synchroniseert in the cloud.
@Greta1 Whattsapp maakt ook een nachtelijke back-up (berichten en media), tenzij je dat uitgezet hebt.
Ja, k heb al gezien dat Whatsapp en Facebook de grootste verbruikers zijn.....