Beantwoorden
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe SIM activatie (0480 nummer), geen sms ontvangst

Beste Netweters,

 

heb deze ochtend een nieuwe SIM geactiveerd. Geen nummer behoud, nieuwe nummer aangevraagd. 
Daar ik mijn web accounts met tel nummer wil aanpassen, vragen veel webdiensten om te veriëfieren via code. Ik kan deze sms berichten met codes niet ontvangen.


Ik ontvang wel telefoon communicaie en sms van andere abonees.

Bij Telenet zien ze geen blokade?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwe SIM activatie (0480 nummer), geen sms ontvangst

Misschien is de 0480 nummer reeks redelijk nieuw, en nog niet door alle (buitenlandse) operatoren bekend?

Staat je nummer op Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability ?

 

Paar dagen geduld hebben?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe SIM activatie (0480 nummer), geen sms ontvangst

@Blade het kan zijn dat de routes van de SMS servers bij vorige provider staan en dat je daarom geen codes kan ontvangen. Deze codes worden meestal vanuit het buitenland gestuurd. Als dit niet juist staat op de "sms server" lukt dit niet. Het probleem ligt dus bij Telenet in dat geval.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
downagain
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe SIM activatie (0480 nummer), geen sms ontvangst

Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat prefix 0480 inderdaad vrij nieuw is, zoals al gesuggereerd werd. Ikzelf heb geen contacten met dergelijke prefix. Is er iemand dit weet sinds wanneer dit actief is? Ik vind het niet meteen terug.

Ik heb al verschillende support tickets geopend bij verscheidene service providers om dit opgelost te krijgen. Ik heb ook een trial account geopend bij twilio om te testen (een grote speler in het versturen van sms'en via API), en ook hier heeft hun carrier aanpassingen moeten doen omdat dit prefix bij hun niet gekend was. 
Dit heeft er voor gezorgd dat verschillende andere toepassingen werkte. Maar ik heb nog steeds problemen met onder andere microsoft, BE-Alert (!?), 4411, banken, ikea, ...

0 Likes