24828
netweters
|
153033
antwoorden
|
20763
vragen
|
Wij hebben vandaag de overstap gemaakt naar de tv-box. Hierdoor hebben we ook een nieuwe modem moeten installeren. We merken nu dat de voor ingestelde telefoonnummers (met eigen melodie en kleur, zodat onze jongens weten welke telefoons ze mogen opnemen) niet meer worden weergegeven. Alle inkomende telefoons geven nu extern aan... Hoe kunnen we dit terug in orde krijgen? Ik denk dat het te maken heeft met CLI
@Mgeen is het zo dat u een telefooncentrale gebruikt en daarvoor een modem only had? Dus een modem zonder wifi ingebouwd ?
Moest dat zou zijn betekend het wel dat alles terug naar de oude staat zou moeten worden terug gebracht. Meestal komt daar dan ook een technieker voor en zeker als u business klant bent. Een ingestelde telefooncentrale is niet zo meer terug in te stellen.
Beste Patrick37, wij hebben geen telefooncentrale. Wij zijn een regulier gezin met een normale modem voor telefonie en internet.
Heeft u hiervoor een oplossing?
@Mgeen beste eens naar mijn telenet gaan . Daarin kan u de instellingen aanpassen voor nummer weergave en dergelijke. Nu is het mij duidelijk wat u bedoeld. Als u dus nummerweergave inschakeld had dient deze op afstand na verandering van de modem terug geactiveerd te worden. Betreft melodie en nummers die op volgorde staan dient u zelf te doen in de toestellen zelf.
Dus kijk via mijn telenet - mijn vaste telefonie.
De instelling voor nummerweergave verandert normaal niet met het veranderen van de modem. De programmatie van de modem zou wel eens niet helemaal goed doorgelopen kunnen zijn (was bij mij het geval).
Best eens bellen: 015/666666
Maar je bent toch niet van abonnementsformule veranderd he?
De optie "Ken je beller" heb je nodig om het nummer van je correspondent te kunnen zien.
Die optie is in de meeste bundels inbegrepen.
Te controleren via Mijn Telenet --> Je vaste lijn --> Je extra diensten .
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-ken-je-beller/
Dat zal inderdaad met Ken je beller te maken hebben Dit zit in de Toplijn die enkel inbegrepen is in Wigo maar niet in Wigo S.
Welk abonnement hebben jullie?
Bestaat top-lijn nog?
Je kan alles apart bestellen, maar top-lijn zit er niet tussen. Hoewel er op de site nog info over te vinden is.
@louishufk Ja, aangezien het bij de normale Wigo's is inbegrepen denk je er niet meer aan.
Maar op de link die @Wheng postte staat ook dat het bij Wigo S niet inbegrepen is en 4,5 euro kost.
Niet meer van deze tijd ...
Je kan vaste telefonie apart bestellen en Top Lijn zit er wel tussen hoor.
https://www2.telenet.be/nl/producten/vaste-lijn/bestel-vaste-lijn/ "opties" openklikken.
Wat mij slordig overkomt is dat informatie op de ene plaats dit aangeeft en op een andere iets anders.
Zie foto's.
een foto geeft top-lijn als mogelijkheid, terwijl de andere foto (uit mijn telenet, mijn abo) geen top-lijn aangeeft.
@louishufk heb net eens gezien in mijn telenet en zie dat ik maar een basis lijn heb. Heb Wigo 9 GB en zou dan dacht ik toch de top lijn moeten hebben of vergis ik mij hier op dit vlak? Zo ja moet ik het eens recht laten trekken want freephone europe heb ik ook niet.Is het eerste wat mij nu op viel aan de hand van jou foto.
De reden dat je nog freephone ziet is omdat ik nog het gemuteerde whop abo heb. Deze combinatie kun je niet krijgen, alleen kwijtspelen als je iets veranderd.
Uw abo lijkt mij wel top-lijn te bevatten.
@louishufk ik weet het dat is jammer. Ben zeer tevreden van de Wigo alles in 1 maar had vroeger de whoppa met free phone europe erin. Nu met die wigo is dat eruit gehaald en is dat toplijn geworden. Toplijn was vroeger een betaalde lijn als men deze wou daar moest je dus voor bij betalen.
Met de Wigo 9gb is de toplijn inbegrepen, dus als dat niet werkt moet Telenet dit recht zetten.
Het enige wat je niet meer hebt op je vaste lijn (tov Freephone Europe) is gratis bellen van vast naar Europese nummers (wel nog gratis via Triiing).
Al de rest blijft zonder bijbetalen.
Dus bel best eens.
@louishufk De vier opties samen = Toplijn. Als je bekijkt dat Ken je beller 4,25 euro kost en een Toplijn 4,50 euro is dat te gek voor woorden, maar het is wel zo (toch altijd zo geweest).
@Steven-E ja ga toch eens bellen want ik moet betalen voor al deze opties. En zoals @louishufk ook liet zien is TOP lijn inbegrepen in de Wigo. Nu dat naar europa bellen met de vaste lijn doe ik niet als ik al bel pak ik de gsm dus via triiing veel makkelijker. Maar ik ga nog iets laten weten hier over mijn TOP lijn.