Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Vandaag net terug uit vakantie uit de streek van Auvergne (Frankrijk). Daar heb ik de datasimkaart en dat ZTE modempje uitgetest. Ik heb het goed kunnen gebruiken. De Wifi was goed maar de xDSL lijn ter plaatste trok op niet veel. Op 1.5 km van het centrum van een klein stadje was dit net voldoende om mails te versturen maar YeloTV bekijken was quasi onmogelijk. Met dit ZTE modempje was dit perfect mogelijk. Elke avond vroegen wij het nieuws opnieuw op. Enig nadeel was dat het toestelletje vrij vlug zijn stroom opgebruikt had. Dus constant in de stroom laten is aangewezen. In het naar huis komen heb ik het dan geïnstalleerd in de auto om de 2 kleinkinderen, die mee waren, beiden te laten genieten op hun tablet. Dit heeft +- 4u goed gewerkt tussen Clermont Ferrand tot net voor Parijs. En dan was plots de verbinding weg. Eens je natuurlijk op de ring rond Parijs zit is er weinig mogelijkheid tot stoppen zodat ik het niet direct kon oplossen. Eens Parijs gepasseerd heb ik bij de eerstvolgende stop opnieuw de pincode moeten ingeven en dan heeft het terug een 15-tal minuten gewerkt. En dan was de verbinding weer weg. Het was nochtans telkens SFR als Franse provider. Conclusie: Het werkt zeer goed voor de grootste tijd alleen de autonomie van het toestelletjes is wat aan de korte kant bij gebruik. Het verbruik  van 4 uur you tube met 2 tablets was een kleine 4 GB.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (5)
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Eigenlijk heb je geen ZTE modem nodig, op je smartphone de draagbare hotspot inschakelen en dan werkt die zoals een ZTE modem voor de andere WiFi gebruikers. De overige mogelijkheden van uw smartphone blijven natuurlijk ook werken.

Als je geen USB laadpunten hebt in je auto dan kan je een USB lader kopen voor in de sigarenaansteker.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Ik zou voor die doeleinden ook gewoon de mobiele hotspot gebruiken van de GSM.

De datasimkaart zou ik eerder gebruiken in bijv een auto die connectiviteit nodig heeft, of een IP router met 4G backup mogelijkheid.

 

Ivm met het opnieuw moeten ingeven van de pincode: kan het zijn dat je ZTE modem effe heropstartte en daarom om de pincode vroeg?  Je zou de pincode kunnen uitschakelen om dit te vermijden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Ik had een king-surf abonnement voor een sim-kaartje in mijn alarm installatie (fallback connectiviteit). Bij het overschakelen naar One up heeft Telenet dit abonnement als data-sim omgezet. Deze zal dus maar een klein klein stukje uit de gemeenschappelijke data-pool gebruiken.

Om ter plaatse, of in de auto wifi te kunnen hebben gebruik ik ook gewoon de hotspot van mijn gsm.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Ik heb een ONE for 1 abo. De SIM kaart gebruikt mijn vrouw omdat die veel belt. Ik gebruik de data SIM in mijn GSM en een gewone prepaid SIM om te bellen. Dit kost me maar 5€ per jaar om bereikbaar te zijn en sporadisch eens te bellen.

De data SIM gebruik ik voor mobiel internet en om mijn GSM als mobiele hotspot te gebruiken op de camping voor mijn tablet die enkel WiFi kan. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Ik heb ook One for 1.

SIM in het vrouwtje haar smartphone.

Data-SIM in mijn (dual SIM) smartphone samen met "prijs volgens verbruik" van Telenet.

Dit kost mij 0 (nul) euro/jaar. Ik kan bellen met Whatsapp. Wel minstens 1 keer in 3 maanden naar je voicemail bellen (gratis) om je nummer te behouden.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Ondertussen terug van een aansluitende vakantie in Frankrijk. Orleans, la Rochelle (île de Ré), Ile d'Oleron, Lot-et-Garonne en nabij Saumur. Overal kunnen bellen maar mobiel dataverbinding: Weinig of niet. Dit zowel niet met mijn smartphone of met het ZTE mobiele modempje. Heb via messenger contact opgenomen bij een van de weinige keren dat het wel lukte en ze hadden blijkbaar iets aangepast maar toch moest ik telkens heropstarten en hopen dat het werkte, en dat dan telkens maar voor hoogstens een kwartier. Net genoeg om eens een whats app of messenger berichtje binnen te krijgen. Lokale provider SFR France. Snelheid was 4G (????) maar amper snel genoeg om een pagina van de krant op te vragen. Van mijn 40 GB mobiele data heb ik er nog geen volle GB kunnen opgebruiken in 12 dagen. De lokale Wifi in La Rochelle en Orleans (in de volle stad) was in die hotels voldoende voor Yelo TV en deftig de krant te lezen. In het landelijke Ile d'Oleron en de Lot-et-Garonne (toch een redelijk badstadje waar we verbleven) was het internet abominabel. Navraag leerde dat de bewoners ook niet echt tevreden waren. Ze betalen minder of wij hier, maar voor die 60% prijs hebben ze maar 20 tot 30% van de kwaliteit die wij gewoon zijn. Ook voor mobiele data. Steden zijn vrij goed voor de lokale abonnementen maar eens op de buiten komt vooral mobiele data ten achter.

Al met al, is de oorzaak van mijn slechte ervaring Telenet of de lokale provider, Europese roaming is toch nog geen vanzelfsprekend gegeven zou ik zo denken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

Van mijn 40 GB mobiele data  buitenland is maar 20 GB per kaart geen 40 GB

is in media geweest was niet duidelijk

je bent best dat je daar een extra sim kaartje  koopt in een winkel om ontvangst te hebben

telenet kan niet overal ontvangst hebben zeker in buitenland

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONE data simkaart ervaringen op vakantie

@luc55  Zelfs al had ik maar 20 GB per kaartje. Data roaming werkt blijkbaar niet naar behoren. Ik snap het eigenlijk niet zo goed waarom. Ik kon wel bellen en gebeld worden en een sms ontvangen. Maar whats app, messenger, internet, dikke nul.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes