Beantwoorden
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Oproepen geblokkeerd na 112 oproep

Ik bezit een Galaxy A54 5G en heb volgend probleem.

Nadat een oproep werd gedaan naar het noodnummer 112 was het gedurende 2 uren niet meer mogelijk een uitgaande oproep te voeren, behalve noodnummers. Uitgaande oproepen werden blijkbaar geblokkeerd om toe te staan dat hulpdiensten mij vlot zouden kunnen terugbellen.

Kan ik dat ergens in de instellingen van het toestel uitschakelen ?

3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Oproepen geblokkeerd na 112 oproep

Vorig jaar meldde @Bolletje hetzelfde.  Samsung A52 blokkeert oproepen na bellen 112 - De Netweters  Helaas is daar geen duidelijke oplossing uitgekomen.

Ik lees dat je na die oproep een notificatie krijgt (met info over de blokkering). Is het niet voldoende om op deze notificatie te klikken om de oproepen te de-blokkeren?

Je kan altijd contact opnemen met Samsung voor meer informatie.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Oproepen geblokkeerd na 112 oproep

Mogelijke oplossingen

- installeer de 112 App en gebruik deze handige App om noodnummers te bellen: Mobiele applicatie | 112

- Gebruik de noodnummers 100 of 101. Je wordt verbonden met hetzelfde keuzemenu, waar je dan kan kiezen tussen Brandweer/Ziekenwagen (optie 1) of Politie (optie 2).

Ik ga ervan uit dat de Samsung blokkering alleen toegepast wordt op het Europese noodnummer 112.

IVR_banner_web_NL.png

bron: Hoe bel ik naar 112 in België? | 112

 

Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Oproepen geblokkeerd na 112 oproep

Samsung kan me niet verder helpen zonder screenshot van de melding zeggen ze.

Ik kon pas terug bellen na een herstart van het toestel.