Beantwoorden
VDPJ
Experienced Beetjesweter
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Opties om GSM te gebruiken in Azië (Thailand)?

Wat zijn de opties als Telenet klant om te bellen en data te gebruiken in Thailand? 

Vroeger bestond er van Telenet een app, die gebruik maakte van wifi/4G, waar je overal ter wereld mee kon bellen naar vaste nummers. Dat werkte goed. Vind dit niet meer terug.

Moet ik dan toch een eSim aankopen?

Of beter daar in Thailand zelf een plaatselijke sim kopen en bellen/data volgens hun regeltjes?

Heeft er iemand ervaring mee?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: GSM gebruiken in Azië (Thailand)

15 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@VDPJ  Denk dat je beter bent met een sim van daar zelf, anders ga je u blauw betalen met je Telenet abbo in Thailand.

de optie van het bellen via 4G of wifi bestaat al bijna 3 jaar niet meer doordat de mobiele abonnementen meer data en belminuten hebben gekregen sinds dien in België.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

WhatsApp

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Sjekke  schreef:

WhatsApp

Signal

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Slim antwoord. WhatsApp gebruikt ook data of wat dacht je? Beter ginds een data sim of andere sim kopen. Zal stukken goedkoper zijn.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
Sjekke
Freshman Veelweter

Inderdaad een slim antwoord. Hij heeft het vooral over bellen, zelf gebruik ik in het buitenland (buiten de EU) altijd WiFi en WhatsApp/FaceTime/Teams voor telefoongesprekken. Natuurlijk ken ik niet de specifieke situatie van @VDPJ zoals hoe beschikbaar hij moet zijn en hoeveel uren hij wil bellen. Ik ga er echter van uit dat het voor privédoeleinden is, aangezien ik anders zou verwachten dat zijn werkgever de kosten dekt. Wil hij zeker zijn dan volg ik @Master-Magic zijn idee.

Voor de rest voegt je reactie weinig toe aan @VDPJ zijn vraagstelling.

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Toch wel. Dat het antwoord ook zinloos is. WhatsApp verbruikt ook data. Hoe weinig ook en dat kost geld in Azië met je Telenet simkaart. Dus is de enige oplossing een lokale simkaart.

Ignace (igvfer) | Krak
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

@VDPJ Of verander gewoon naar DIGI, daar betaal je slechts € 0,0009/MB, in tegenstelling tot Telenet zijn € 10,00/MB.

• 1 GB bij DIGI = € 0,90
  • 1 GB bij Telenet = € 10.000,00 😂
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@igvfer 

Als de OP verblijft in een hotel, dan zullen ze wel WiFi hebben zeker? Nadeel is dat als je daarop rekent dat je enkel beschikbaar bent als je bent verbonden via WiFi.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
igvfer
Professional Superweter

Ken je de Wifi in veel hotels? Als dat een B&B met 5 kamers is dat valt dat meestal wel mee. Maar als dat meer kamers zijn dat zit iedereen erop op bepaalde uren en werkt het pokketraag of niet. Wijzelf zijn nu niet de grote telefooneerders dus we hebben niet zo'n grote behoefte. Alleen als het echt nodig is en de rest horen ze wel als we terug thuis. Wij zijn dat nog gewoon van 40 - 50 jaar geleden. Toen moesten we ook kaarten kopen om in een lokale telefooncel naar huis te kunnen bellen. Dus deden we dat niet.😄 Elkaar toen 3 - 4 weken niet zien of horen dat was geen probleem maar dat kan je van de jonge mensen niet meer verwachten. Zet ze een half uur zonder smartphone en ze krijgen de ontwenningsverschijnselen van een drugsverslaafde.😁

Ignace (igvfer) | Krak
Sjekke
Freshman Veelweter

Ah, de wifi in hotels, dat eeuwige drama! Natuurlijk, in een kleine B&B valt het meestal wel mee hoewel ... in een groter hotel is het inderdaad feest met hun snel internet, thans toch waar wij altijd op vakantie gaan. Toch geen Wi-FI beschikbaar ... dan gaan we een pint pakken in café met Wi-Fi ... fantastisch toch. Maar goed, fijn dat jullie geen grote telefooneerders zijn, hoor. Dat scheelt weer in jullie frustratie. En ja, die 'goede oude tijd' van telefoonkaarten kopen? Been there, done that. Dus ben ook geen jeugd. Ik heb zelf ook nog in de rij gestaan bij de telefooncel met een zak vol muntjes of zo’n kaart, om snel te bellen voordat de tijd op was. Nostalgisch, toch? Maar hé, weet je wat? Het is 2024. Wij leven in de toekomst, niet in het verleden.

Het is trouwens fascinerend hoe in je antwoord het blijkbaar de schuld van de jeugd zelf is. Wie zegt dat @VDPJ nog jeugd is 🤣 

Want ja, stel je voor dat jonge mensen in een wereld vol technologie hun smartphone gebruiken om te communiceren, te werken, en te ontspannen. Dat is natuurlijk veel erger dan drie weken radiostilte terwijl je ouders zich thuis misschien zorgen maken over waar je uithangt. Maar goed, blijf vooral hangen in de tijd dat 'niet bereikbaar zijn' een deugd was. De rest van ons waardeert ondertussen de voordelen van de evolutie van technologie ipv van telefoonkaarten.

Probeer het eens: de toekomst kan best mooi zijn!" 😉

Cheers.

igvfer
Professional Superweter

Wij hadden niets en we leefden. Nu is hun smartphone een soort life-line, hun zwemvest, zonder dat verzuipen ze. En dit allemaal aangepraat door de media. Waardoor veel zinloze tot niets dienende communicatie geproduceerd wordt. In plaats van meer efficiëntie bereiken ze het omgekeerde. Jammer en helaas.

Ignace (igvfer) | Krak
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

We zijn aan het afwijken; de OP wil een oplossing voor zijn GSM in Thailand. (-:

Bjørn (sb) | Ere-Krak
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Als je in buitenland bent ben best om zelf een simkaart te kopen zoals je nu al doet in Europa

https://tipsthailand.nl/thaise-simkaart/

igvfer
Professional Superweter

Maar ik vrees dat je databundel ook niet zal werken in Thailand. Wat zeggen ze in de gebruiksvoorwaarden van DIGI?

Ignace (igvfer) | Krak