24776
netweters
|
152626
antwoorden
|
20723
vragen
|
Een klant van Telenet (en zijn buur) kregen dezelfde sms van origineel Telenet info nummer, maar het lijkt me spoofing te zijn. Ik geloof er niet in maar wil het toch eens vragen: "Telenet-info: Telenet stopt met mobiele abonnementen. Vanaf 10/04/2020 zal u niet meer via het Telenet netwerk kunnen bellen, sms'en en surfen. Excuses voor het ongemak," (let op de comma op het einde die het ook al wat phishing achtig maakt...
@Ex-NetweterZou ingaan over 5 dagen,lol
Gewoon onzin van een flauwe plezante.
Elke dag krijg ik wel iets nep (spam)binnen van Telenet.be
@m-jan20 schreef:Lijkt me zeer eigenaardig, want wat heeft de betreffende phisher hiermee te winnen?
Waarschijnlijk rekent de afzender erop dat een aantal ontvangers de sms gaan beantwoorden, en gebruiken hiervoor een (verkort) betaalnummer?
Suzy, er staat alleen op dat het van "Telenet" komt. Ik heb hem om de berichtdetails gevraagd via zijn telefoon op te vragen. Er staat dus geen nummer bij. Hij kreeg ook sms'en van Telenet over dat hij in het buitenland was (dat was wel echt zei hij).
@Ex-Netweter alright, bedankt om het na te vragen. Ik heb het vanmiddag al eens nagevraagd bij ons Abuse team en zij hadden geen andere meldingen ontvangen. Laat ons hopen dat het dus om een uitzonderlijk geval ging!
Alleszins kan posten op De Netweters zeker nooit kwaad om anderen te informeren/waarschuwen! 😉