Beantwoorden
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Premium sms'en meerdere keren verstuurd

Mijn vrouw had hier iets vreemd voor. Ze stuurde een sms naar 4666 met een Q-Music verzoekje ter gelegenheid van Rodeneuzendag. Kort erna krijgt ze verschillende bevestigingen terug en ook een SMS van Telenet met de melding dat ze al €5 buiten het abonnement verdaan heeft. Ik zit thuis en krijg dat laatste SMS'je ook. Ik ga op Mijn Telenet gaan kijken en zie dat het ondertussen oploopt. Uiteindelijk waren er binnen een paar minuten 9 SMS'en van €1 naar dat nummer.

 

Mijn vrouw zegt dat ze maar 1 SMS verstuurd heeft, en dat geloof ik ook. Bovendien is het met een iPhone en daarmee is het toch zeer onwaarschijnlijk dat je per ongeluk een SMS meerdere keren verstuurt. Ze had de SMS ondertussen ook al gedeletet maar stond dus ook maar 1x in de Outbox.

 

Iemand al gehoord van of meegemaakt dat een SMS via Telenet meerdere keren verstuurd wordt ? Of wat is hier juist gaande ? Gelukkig is het voor het goede doel, dus op zich geen probleem, maar ik vind het wel bizar en ook scary naar de toekomst toe.

 

0 Likes
2 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Premium sms'en meerdere keren verstuurd

Dat heb ik nog nooit voorgehad en er eigenlijk ook nog niet van gehoord. Heel bizar wel, en ja, onrustwekkend ook wel 😲


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Premium sms'en meerdere keren verstuurd

Wellicht is er 1 sms'je verstuurd en zijn de andere inkomende sms'jes.

En die kosten ook geld. Typisch met die premium sms'jes.

Ik heb pas eens meegedaan met de kruiswoordpuzzel van een krant:

1 sms verstuurd (1 euro) en 3 sms'jes (2 euro/stuk) teruggestuurd gekregen.

 

Soms is het ook zo dat je bij een betaling van iets per sms, meerdere sms'jes aangerekend worden.

Bij voorbeeld een betaling van 6 euro gebeurt door 3 sms'jes van 2 euro terwijl je er zelf maar 1 verstuurd hebt. Die 3 sms'jes staan dan op je aanrekening als verstuurd op hetzelfde tijdstip.

 

0 Likes