Eerste vraag is natuurlijk:
Hoe is/zijn de telefoons aangesloten op de modem? welke poort(en)?
De meest voor de hand liggende oorzaak is dat de analoge (PSTN) uitgang van een Telenet modem een analoge lijn simuleert (lijnspanning, belspanning, kiestoon, ...), waarbij de belspanning veel lager is dan op een klassieke analoge telefoonlijn. Misschien krijgt jouw set draagbare telefoons van de nieuwe modem niet genoeg belspanning om een inkomende oproep te signaleren ?
Soms kan het helpen als je een zwaardere 12V voeding gebruikt (met zwaarder bedoel ik natuurlijk geen hogere Voltage, maar een voeding met meer vermogen (vb 3A in plaats van 2A)
Als niets helpt ... terug de oude modem vragen?
@Daphny schreef:Op donderdag: naar de winkel voor een nieuwe set draagbare telefoons. Probleem is er nog steeds... Telenet heeft een reset gedaan en zegt dat probleem niet bij hen ligt. We moeten het zelf oplossen. Opnieuw: het vaste toestel gaat wel.
Dit is absoluut niet acceptabel, gezien de telefoons door Telenet geleverd zijn, en deze verondersteld worden te werken op een Telenet modem.
Bel terug naar Telenet, en vraag eventueel voor een technieker.
Of ga terug met de telefoons, en laat ze ter plaatse testen in de Telenet shop?