Beantwoorden
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

Volgens google en vele nieuwsbronnen is rcs chat via de google servers in de google messages app nu wereldwijd beschikbaar. Ik kan dit nochtans niet enablen. Het zegt dat mijn provider dit momenteel niet ondersteund. Heeft iemand anders dit probleem op telenet of base? Kan het zijn dat dit niet werkt op telenet nummers?

0 Likes
30 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RCS-chat via Google messages

@TheW0LVERIN3  ik vermoed dat Telenet het niet ondersteund. Orange ondersteund dit type berichten sturen wel dat ik weet en proximus ben ik niet zeker van. Dus om er gebruik van te kunnen maken dient telenet dit te ondersteunen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

Google heeft hun eigen servers geïmplementeerd via google messages. Dit was omdat providers de standaard niet implementeerde. Telenet heeft geen eigen servers maar omdat zoals gerapporteerd google hun servers in alle landen wereldwijd heeft uitgebracht, zouden deze moeten werken. Daarom vraag ik of het aan mij ligt en het bij andere base/telenet gebruikers wel werkt of niet.

Artikel: https://tweakers.net/nieuws/174800/google-maakt-rcs-wereldwijd-beschikbaar-en-voegt-eind-tot-eindver...

https://www.xda-developers.com/google-e2e-encryption-messages-rcs-globally/

https://www.androidpolice.com/2020/11/19/google-rcs-chat-now-available-worldwide-end-to-end-encrypti...

Zoals vermeldt in vorige bronnen: "What Google is doing with Android Messages today is letting the app use Google’s own servers to enable RCS chat instead of waiting for the carriers to light up their own." heeft google het wereldwijd uitgerold maar het kan dat bepaalde landen/providers zijn nog niet aangezet. Daarom vraag ik of dat iemand dit aan kan zetten. Dit werkt alleen in de google messages app omdat dit google's eigen servers gebruikt. Als je provider een eigen server heeft maakt het niet uit welke app zolang hij rcs ondersteund.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RCS-chat via Google messages

@TheW0LVERIN3 

 

En toch denk ik dat elke operator dat voor zijn klanten moet implementeren / activeren. Vermits we er hier (of beter: op de website van Telenet) niks over lezen zal Telenet dus nog niet zover zijn.

 

Dat denk ik ervan. Ik kan mis zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

Dit artikel legt het uit vanaf de quote "Until now, RCS was a service offered by carriers directly to their customers — or, more often, not offered, given the slow rollout": https://www.theverge.com/2019/11/14/20964477/googles-rcs-chat-android-rollout-us-ccmi-texting-sms

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RCS-chat via Google messages

@TheW0LVERIN3 

 

Wel, doe de test. Download "Google LLC" uit de Google Play store en probeer.

 

Laat maar weten wat de ervaring is 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

Dit is exact het probleem. Zie originele post. Het kan aan mij liggen omdat ik een tijd geleden via een onofficiele manier het had genenabled en daarom vraag ik ofdat er een netweter gebruiker is die dit ook heeft geprobeert en of die andere resultaten heeft.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RCS-chat via Google messages

@TheW0LVERIN3 

 

Volgens mij is er niks meer of niks minder aan de hand dan dat Telenet dit nog niet ondersteunt. Dat staat ook letterlijk in uw eerste post ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

Als u de artikels die ik vermeld heb zou lezen zou u weten dat bijna geen enkele provider dit support. Toch is dit momenteel bijna overal in de wereld(landen waar google niet gebanned is) op bijna alle providers omdat google de providers heeft omzeild en hun eigen servers geïmplementeerd die als rcs servers voor uw nummer werken. Dit werkt als je provider rcs niet ondersteund. Dat is het punt ervan. Google was het beu om te wachten op providers. De rcs standaard(universal profile) bestaat al sinds 2016.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RCS-chat via Google messages

@TheW0LVERIN3 

Als ik u goed begrijp wil je zeggen dat je de app "Google LLC" enkel maar moet downloaden indien uw eigen provider RCS  niet ondersteunt? Of is het dat wat je bedoelt?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

Niet google llc, google messages: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging&hl=en_US

De sms/mms/rcs app van google. Je kan deze app als standaard berichten app zetten. En ja dit installeer je als je provider geen rcs aanbied of als je gewoon een betere sms app wilt hebben dan je standaard app. De app is op sommigge apparaten zoal de google pixel en android one apparaten van de fabriek inbegrepen, maar vele android gsm's komen er niet mee. Google is ook bezig met end to end encrytie gebaseerd op de encryptie van signal via rcs toe te voegen aan deze app, maar dit is geen standaard dus de persoon die je stuurt moet ook google messages geïnstalleerd hebben zodat het werkt. Het is een beetje als imessage maar dan voor android en andere berichten apps kunnen ook met rcs werken als de provider hun eigen servers heeft. De google servers die wereldwijd werken zijn alleen beschikbaar voor de google messages app. Je kan nog steeds met deze google servers naar andere rcs gebruikers sturen die hun provider's server gebruiken. Het werkt als een geavanceerde versie van sms die via mobiele data en wifi werkt.

0 Likes
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

de app: https://messages.google.com/

google noemt rcs, chat features

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RCS-chat via Google messages


@TheW0LVERIN3  schreef:

Niet google llc, google messages: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging&hl=en_US

De sms/mms/rcs app van google. Je kan deze app als standaard berichten app zetten. 

... knip ...


Als ik op uw link klik kom ik toch op Google LLC uit ....

 

google llc.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

RCS-chat via Google messages

Wie kan mij overtuigen dat RCS een meerwaarde heeft tegenover bijvoorbeeld WhatsApp?

RCS vergelijken met SMS gaat niet op. SMS gebruikt een technische afsplitsing voor dienstcommunicatie, vandaar de beperkt lengte en de afzonderlijke tarifiëring (waarbij in de begintijd er websites bestonden van waar je gratis sms-en kan versturen en er waren zelfs e-mailproviders van wie je een sms kreeg als er een e-mail in je inbox kwam. RCS gebruikt gewoon data.

 

Als x jaar geleden Microsoft moest inbinden met Internet Explorer zal Google ook moeten inbinden met zijn app standaard in te stellen zonder de gebruiker een keuze te laten. Als uiteindelijk in de VS of in de EU beslist wordt dat Google moet splitsen is het de grote vraag welke onderdelen na splitsing nog belangrijk zijn, laat staan dominant zijn.

 

0 Likes
TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

RCS-chat via Google messages

Dat is de developer van de app. Google heeft meer apps dan messages: https://play.google.com/store/apps/collection/cluster?clp=igM4ChkKEzU3MDAzMTM2MTg3ODYxNzc3MDUQCBgDEh...

Al deze apps zijn van google. Google llc installeren bestaat niet. Google llc is een bedrijf.

0 Likes