Beantwoorden
Danny84
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! En we zijn vertrokken!

Roaming EU trager door plaatselijke operatoren?

Zit al een tijdje met een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Daarom dat ik het hier stel om hopelijk een antwoord te vinden.

Vorig jaar was ik al oneUP en tijdens autorit naar het zuiden, continu muziek te streamen via spotify, live stream en noem maar op. We hadden 40GB ter beschikking dus ruim voldoende. Dit werkte goed tot dat ik rond de 1,5 gb aan data had "verstookt" op een week. Dan merkte ik via speedtest dat de roaming providers bouygues telecom, SFR, ... de snelheid dichtknepen. had 4G verbinding maar was de snelheid van eerder edge. iets laden ging enorm traag, verbinding in het centrum was bedroevend (1 a 2 blokjes van de 5) tot dat ik bij wijze van test, de mobiele data eens uitschakelde, ineens op dezelfde plek terug volledige ontvangst. dit kon herhaald worden, dus geen toeval. aan de rest van de data pot hebben we niet veel gehad. Iemand een idee? 

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod)| Vorige titel: Roaming EU

3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Roaming EU trager door plaatselijke operatoren?

@Danny84 

Hier is blijkbaar nog al eens een topic over geweest. Je dat het betreffende topic eens lezen. 

Het is nu natuurlijk ook lastig te na te gaan waarom en hoe en wat precies er aan de hand was of is. Als je dit soort dingen aan de hand hebt zou je eigenlijk ter plaatse moeten bellen naar de klantendienst en dit laten bekijken op afstand. Ze kunnen dan wel nagaan wat hier eventueel een oorzaak van zou kunnen zijn. 

Het kan ook zijn dat ze niks vinden maar dat er gewoon een 'probleem' is in Frankrijk zelf dat de provider zelf te weinig masten heeft om je verbinding goed te laten verlopen. 

Voor nu is het mogelijk zeggen wat voor probleem dit geweest kan zijn als je al terug bent. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Roaming EU trager door plaatselijke operatoren?

Ik ben verschillende keren dit jaar voor langere periodes in Spanje gezeten (studies), en heb daar totaal geen gelijkaardige probleem gehad. Ook in andere Europese landen waar ik dit jaar was, heb ik geen problemen ondervonden. Misschien kan u eens manueel van provider proberen te verwisselen? Er circuleerde hier in der tijd ergens een PDF/website met alle operatoren waar Telenet een deal mee had, maar vind die niet direct terug.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RobertoV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Roaming EU trager door plaatselijke operatoren?

Heb hetzelfde probleem gehad de voorbije week in Nederland, het was zeker geen afgelegen locatie (2 kilometer van Apeldoorn). Telenet roaming via KPN. Nagenoeg geen mogelijkheid om iets te zoeken op Google, of om een kaart te openen op mijn iPhone. Extreem traag, het kon tot vijf minuten duren voor ik een resultaat kreeg. Eenmaal terug in België geen enkel probleem meer.

Tags (1)
0 Likes