Beantwoorden
peva
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Roaming valt uit in verschillende landen?

Ik heb een eigenaardig probleempje met mijn gsm in het buitenland. Roaming werkt wel, maar het blijft niet werken. Na enkele uren is het weg. Als ik mijn gsm herstart wordt de roaming hersteld, maar dat is natuurlijk niet erg handig.
Een typisch voorval is als volgt: ‘s morgens stap ik naar buiten en verlaat ik dus de wifi van het hotel. In de auto open ik mijn gsm om Waze in te stellen. Helaas! Ik kan niet meer online.
Even dacht ik dat het misliep tijdens de overschakeling van wifi naar “mobiele data met roaming”, maar dat klopt niet. Soms viel de roaming weg midden op de dag, ergens onderweg.
Zou het misschien gebeuren bij het automatisch overschakelen van één “roaming partner” naar een andere? Als dat klopt, zou ik er goed aan doen dat automatisme uit te schakelen.
Ik heb een abonnement bij Base. In Italië was de “roaming partner” meestal WINDTRE, in Engeland meestal EE. (In deze context behoort het Verenigd Koninkrijk nog steeds tot de EU-zone.)

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: roaming valt weg

4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@peva welk telefoon merk en type, kan ook soms handig zijn bij hulp 😉

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
peva
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Het gaat over een Samsung Galaxy A52 en over Android 14.

GAW
Professional Weetjesweter
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Verleden week zelfde probleem in Frankrijk (Beaujolais) met Iphone11

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Het advies van Telenet is in het verleden steeds geweest om dan (indien mogelijk) contact op te nemen met de klantendienst, op het moment (of kort na) dat de problemen zich voordoen. 
Dan kan men op dat moment uitzoeken wat de problemen zijn.

Je spreekt heel specifiek over  “mobiele data met roaming”, wil dat dan zeggen dat je wel verbinding ("streepjes") had maar mobiele data niet werkte of had je ook problemen met verbinden met het netwerk zelf?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.