Beantwoorden
mysticwizard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SIM kaart alarminstallatie niet actief

Beste,

 

Wij hebben een tijd geleden een sim kaart geplaatst in onze alarm installatie. Het type "betaal wat je verbruikt". Op zich werkt dit goed maar we zijn de sim kaart de afgelopen maanden vergeten testen (normaal laten we het alarm even afgaan zodat we telefoon krijgen van de melding) zodat we zeker zijn dat deze niet gedeactiveerd zou worden. Maar de afgelopen maanden zijn we dit dus vergeten en bij het testen krijgen we geen telefoon meer van onze SIM kaart, deze zal dus gedeactiveerd zijn..

 

Zijn er mogelijkheden dat telenet de sim kaart vanop afstand terug kan heractiveren? 

Ik had daarnet via whatsapp gestuurd maar die persoon wist volgens mij niet helemaal wat er allemaal mogelijk was en adviseerde om een nieuwe sim kaart te steken. Echter moet de installateur dan terugkomen volgens mij om alles in te stellen en dat zou ik toch liever vermijden...

 

Groeten,

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SIM kaart alarminstallatie niet actief

@mysticwizard 

Weet dat aan je simkaart , prijs volgens verbruik , een nummer gekoppeld zit. Na drie maanden zal je nummer dus gedeactiveerd worden als je niks gedaan hebt in die drie maanden om je nummer te behouden. Je voelt hem dus al aankomen , na drie maanden geen gebruik te hebben gemaakt van je nummer dan ben je die dus kwijt. Je simkaart is niet meer actief en dus ook niet bruikbaar. 

 

In dit geval is het enige wat je kan doen een nieuwe simkaart met nummer aanvragen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mysticwizard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SIM kaart alarminstallatie niet actief

Bedankt Patrick. We kijken voor een nieuwe kaart aan te vragen. 

0 Likes

SIM kaart alarminstallatie niet actief

@mysticwizard 

Zet dit nu ergens (maandelijks) in een agenda dat je het niet meer vergeet!

Ik heb ook prijs volgens verbruik.

Wanneer ik de afrekening krijg van Telenet (dus maandelijks) dan bel ik 5555.

Zo behoud ik mijn nummer. In plaats daarvan kan je telkens je alarm testen.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

SIM kaart alarminstallatie niet actief

@mysticwizard  Voordat je een nieuwe simkaart/nummer aanvraagt zou ik toch eens naar een telenetcenter gaan. Whatsapp had je al geprobeerd. Misschien kunnen ze toch je sim nog (her)activeren.

zie https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/weinig-gebruik-van-prijs-volgens-ve...

 

Ik dacht dat je ook werd verwittigd als je sim ging gedeactiveerd worden


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

SIM kaart alarminstallatie niet actief

Even puur informatief aanvullen: een mobiel nummer kan wel degelijk gereactiveerd worden. Maar er wordt altijd een nieuwe simkaart opgestuurd of meegegeven. Dit doet Telenet omdat het reactiveren op de oude simkaart voor technische problemen in de systemen kan zorgen en de reactivatie zo vertraging kan oplopen. Dus als het doel is om de simkaart niet te moeten vervangen, zal een reactivatie ook niet de oplossing zijn waarnaar je op zoek bent. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SIM kaart alarminstallatie niet actief

@Suzy 

Voor een reactivering heb je toch maar twee maanden tijd ? Zo hebben ze mij altijd gezegd na die twee maanden zou die mogelijkheid er niet meer zijn. Dus na drie maanden zou het niet meer kunnen tenzij er wat veranderd zou zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes