|
25.575
netweters
|
158.187
antwoorden
|
|
21.345
vragen
|
Beste,
Ik heb een abonnement waar ik alleen verbruik betaal.
Ik kreeg vandaag een SMS van Telenet, zeggende dat ik 0.07€ "over" mijn bedrag heb gedaaan.
Ik ga naar mijn telenet, ik zie dat ik een SMS naar nummer +32 480 20 30 73 ZOU gestuurd hebben. Dat is het probleem :
1. ik heb geen SMS gestuurd. Mijn laatste sms is dd 16/10/2025!
2. ik ken dat telefoonnummer niet. Is ook niet in mijn kontakten.
Het gaat er natuurlijk niet over dat belachelijk laag bedrag. Maar dit kan toch niet dat Telenet sms'en aanrekent die niet gestuurd zijn. Er moet dus een probleem ergens zijn !
Iemand hetzelfde voor gehad?
Vriendelijke groeten.
Chrsitine.
Ik heb het gemeld aan Telenet, en heb natuurlijk ook at nummer geblokkeerd op mijn telefoon.
Best doorgeven moest er nog komen kunnen ze bijkomende stappen zetten
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons
En zo kunnen ze een onderzoek starten en moet je niets meer aantrekken bij foute facturen wand je hebt het door geven
@Christine hier u beklag doen zal niet helpen, best de klantendienst bellen 015 66 66 66
Sommige Apps kunnen (ongevraagd) een sms sturen, bijvoorbeeld een verificatie sms. Deze sms'en komen niet in de lijst van verzonden berichten in de Berichten App.
Bij het installeren van een App wordt soms de toelating gevraagd om berichten te sturen ...
Ik raad je dus aan alle Apps op je GSM te controleren welke permissies ze hebben.
PS - je kan achteraf altijd deze permissies intrekken.
@Peter78 schreef:@Christine hier u beklag doen zal niet helpen, best de klantendienst bellen 015 66 66 66
Er is niks mis aan om hier te vragen of er nog mensen zijn die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt. Telenet werd duidelijk al gecontacteerd en het lijkt erop dat de OP daar niet veel aan had.
@sb schreef:
@Peter78 schreef:@Christine hier u beklag doen zal niet helpen, best de klantendienst bellen 015 66 66 66
Er is niks mis aan om hier te vragen of er nog mensen zijn die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt. Telenet werd duidelijk al gecontacteerd en het lijkt erop dat de OP daar niet veel aan had.
@sb Ja en wat gaat dat veranderen op haar factuur? 0 de botten
@Christine heeft het 'gemeld' aan Telenet, de moeite gedaan om de klantendienst te bellen?
Via WhatsApp waarschijnlijk, mijn ervaring leert dat bellen naar de klantendienst het meest effectieve is en je meteen weet hoe en wat.
Als hij het gemeld heeft dan zal zijn factuur juist zijn
Als je niets meld ben je akkoord gegaan moet met de fouten dat nog kunnen komen
Dat bellen is leuk maar als de persoon zijn werk niet goed doet heb je de volgende keer weer prijs
met een bericht heb je dat niet je hebt een bewijs
Maar over die kleine bedrage maken ze geen probleem
Dank je wel, maar de nummers van app's gebruiken geen belgisch GSM nummer. Dat zijn meestal verkorte nummers.
Ook, dan "krijgt" men een sms. Hier gaat het erover dat ik er een ZOU verstuurd hebben.
Dat is iets anders.
@luc55 schreef:Als hij het gemeld heeft dan zal zijn factuur juist zijn
Als je niets meld ben je akkoord gegaan moet met de fouten dat nog kunnen komen
Dat bellen is leuk maar als de persoon zijn werk niet goed doet heb je de volgende keer weer prijs
met een bericht heb je dat niet je hebt een bewijs
Maar over die kleine bedrage maken ze geen probleem
ale daar gaan we dan ze, kijk zie @sb da bedoel ik nu juist zie.
onzin verkopen en alles in twijfel trekken.
@luc55 elke keer je belt naar de klantendienst wordt dat bijgehouden voor wat en hoe lang je belt en het gesprek wordt opgenomen.
Ben al klant bij Telenet sinds internet en dan digitale tv en als ik dan eens een verkeerde factuur kreeg 1 telefoontje naar de dienst facturatie en het was opgelost, dus stopt aub eens me hier onwaarheden te schrijven.
Me kweet het den dienen aan den toog dit weekend en aan de kassa van Delhaize heb je dat gehoord en uwe collega op het werk zijn vrouw hare neef zijn schoonbroer e...
Maar de moeite doen om de klantendienst te bellen, ho maar da is te lastig, maar op sociale media en op forums hun beklag doen en onzin verkopen da kunnen sommige als de beste! Een beetje de ziekte van deze tijd.
Heb je het originele bericht wel gelezen? Het gaat niet zozeer om die 7 cent, maar om het feit dat er blijkbaar een SMS is verzonden buiten de wil van de OP.
Negeer deze discussie en concentreer je op mensen die je willen helpen met dit probleem.
@Christine schreef:Ook, dan "krijgt" men een sms. Hier gaat het erover dat ik er een ZOU verstuurd hebben.
Dat is iets anders.
Ja Christine, ik begrijp je, en ik begrijp ook het verschil tussen een sms ontvangen en een sms versturen 🤔.
Toch blijf ik erbij dat sommige Apps de permissie hebben om (in de achtergrond) een sms te versturen (en niet noodzakelijk naar een buitenlands of verkort nummer).
Kijk maar eens in de lijst van jouw Apps, je zou verwonderd zijn welke permissies sommige Apps allemaal heben gekregen (toegang tot je contcaten, bellen en sms versturen, camera gebruiken, etc ...).
Ik wil je alleen maar helpen om de oorzaak te proberen te vinden van een verstuurde SMS doe niet in jouw lijst staat in jouw Berichten App.
Probeer anders eens een sms te sturen naar dat +32 480 nummer (met de tekst "Wie ben jij?"). Het nummer behoort tot de reeks van Provider Tismi Mobile (mij onbekend) 🤔 ...
Ik ga er van uit dat Telenet correct gefactureerd heeft 😊.
Ik heb ongeveer hetzelfde voor.
Ik zie bij mijn verbruik een sms staan naar het nummer 0480 20 30 57.
Ik heb ook niets verzonden.
Uiteindelijk blijkt het een sms te zijn met een beveiligingscode voor het opzoeken van mijn gegevens bij de witte gids.
Ik veronderstel dat het bij u ook zo iets gaat zijn