Beantwoorden
GH5G
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Screenshot maken van 'Verbruik per simkaart'

Beste Netweters,

 

Als gezinshoofd betaal ik een bundel abonnement voor 5 gebruikers.  Iedere gebruiker wil ik responsabiliseren voor hun aankopen via hun smartphones.  

 

Nu kan via Gebruikers een overzicht per simkaart gevolgd worden.  Om het meerverbruik en aankopen boven abonnementsprijs te kunnen verdelen, heb ik dat overzicht nodig van (in theorie) 1 seconde voor de periodewissel want na middernacht komt het overzicht terug op nul.

 

Ik ga natuurlijk die nacht niet voor mijn pc zitten koekeloeren ;-( om dan snel een printsceen te maken.  Een screenshot kan ik gemakkelijk naar iedere gebruiker doorsturen zodat ieder zijn/haar zakgeld benut om hun persoonlijke keuzes terug te betalen.

De factuur is geen hulp omdat de indeling in hoofdrubrieken volgens type verkeer en als onderrubriek de simkaarten heeft.  Beter ware het omgekeerd.  Ik wil ook niet gaan puzzelen ;-(

 

Kent iemand een methode om ofwel de data automatisch per simkaart uit de factuur te halen of een screenshot te maken vlak voor einde aanrekeningsperiode.

 

Ofwel zou Telenet zo vriendelijk willen zijn om dat overzicht van een maand voorafgaand aan de lopende periode te kunnen opvragen en eventueel enkele dat downloaden, maar een screenshot is ook al heel handig.

 

Alvast dank om een suggestie ofwel de aanvraag naar Telenet te ondersteunen.

 

Vriendelijke groeten

GH5G

 

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Screenshot maken van 'Verbruik per simkaart'

Daar is een eenvoudige oplossing voor. Ieder zijn eigen abonnement.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Screenshot maken van 'Verbruik per simkaart'

@GH5G 

De smarthones houden ook het verbruik bij. Verplicht je 5 'abonnees' om de verbruiksperiodes op de smartphones (en tabletten) gelijk te stellen met de facturatieperiode.  Bij ontvangst van de rekening van Telenet controleer je op elk toestel het verbruik. 

Er zal altijd een klein verschil zijn tussen enerzijds het verbruik opgetekend door Telenet en anderzijds de som van de verbruiken volgens de toestellen. Het vraagt je iets meer rekenwerk, maar je kan elkeen zijn verbruik aanrekenen.

GH5G
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Screenshot maken van 'Verbruik per simkaart'

Dank U wel Janne_man en Jean

 

Beide antwoorden zijn valabel.  

 

Het is niet alleen de bedoeling om ieder voor zichzelf maar ook voor het gezin financieel te responsabiliseren, maar ook om kwaliteit te leren (onder)kennen.  Als ik de abonnementen apart neem dan kiest ieder een provider om voor mij mogelijk irrelevante reden.

 

De meer technische instellingen zijn mij onbekend.  Zelf ben ik een minimalist in het gebruik van mijn smarthphone.  Ik overweeg zelfs bij defect een gewoon gsm-toestel aan te schaffen.  De opdringerigheid van niet-Windowphone OS'en en de lange lijst van instellingen om ongestoord een smartphone te gebruiken, zijn alleen maar tijdverlies. Er zijn maar een 10 apps die ik 'nodig' heb.

 

Omdat ik de voorgestelde instellingen niet weet te vinden en het dus niet kan voordoen, is het alternatief het ingeven van een herinnering in mijn agenda zetten op de voorlaatste dag van mijn periode wisseling om dan een screenshot te maken.   (toch wel wat primitief).

 

Hopelijk doet Telenet een kleine wijziging in de weergave van de verbruiksgegevens om ook een vorige periode te kunnen laten zien.  (is toch maar een veld met 'maand-1' in de programma-code).

 

Hartelijk dank voor jullie moeite.

vriendelijke groeten

 

"Leef met een glimlach"

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Screenshot maken van 'Verbruik per simkaart'

@GH5G bedankt voor de suggestie. Ik zal deze feedback intern eens doorgeven, wie weet wordt er wel iets mee gedaan in de toekomst. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

GH5G
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Screenshot maken van 'Verbruik per simkaart'

Dag Suzy,

 

Dank voor je initiatief.   Het opvolgen van verbruik per simkaart is heden mogelijk in de lopende maand.  Dat is een goede controle bovenop de waarschuwingen die uitgezonden worden volgens instellingen (5€ tot 75€).

 

In theorie is het mogelijk dat een deelnemer op de laatste minuten nog een grote bestelling doet, en dan valt dat tussen de plooien van de periode wisseling en heeft de betaler meerdere blz van de factuur uit te pluizen om dit aan een verbruiker toe te wijzen.

 

Eigenaardig bij deze functionaliteit is dat de (jonge) ontwikkelaar / opdrachtgever deze redenering niet maakte.  Dit voelt een beetje aan als een korting die in de rekken van een warenhuis wordt aangeduid maar aan de kassa vergeten. 

 

Met vriendelijke groeten

 

 

 

0 Likes