42003
netweters
|
18487
gesprekken
|
19975
vragen
|
Hallo. Ik deed een sim swap naar nano in de telenet shop op 4/12 omstreeks 15u. We zijn nu bijna 48u verder. Nog steeds geen (werk)telefoon, geen internet. Dit is onaanvaardbaar, vooral omdat de telenet medewerkers steeds beloftes maken die ze niet nakomen (binnen 2u opgelost,we weten niet wanneer dit goedkomt, je zit in progress lijst). De progress van de factuur stopt natuurlijk niet. En mijn klanten kunnen me niet bereiken! Is het nu zo moelijk om een duidelijke forecast van oplossing te krijgen? Ik denk van over te stappen naar base voor dit abonnement. Zou dit impact hebben op de sim swap daa?
De zin van het kastje naar de muur is hier echt van toepassing. Hoe kunnen we problemen bij telenet escaleren/kwaliteitsdienst op hoogte brengen? Of kan dit niet?
Alvast bedankt voor jullie tips/hulp.
David
@Daffe gisterenavond werden we geïnformeerd dat bepaalde mobiele wijzigingen in het systeem vertraging hebben opgelopen. Ook de sim swap die jij hebt laten uitvoeren, zal hierdoor vertraagd zijn. Telenet doet er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen.
Heb je een klacht die je wil doorgeven aan Telenet, kan je dit via hier.
Oei, overstappen van Telenet naar Base? Zelfde netwerk, grosso modo dezelfde administratie. Heb je dit gedaan in een Center of shop? Laat ze dan daar eens nakijken of ze de juiste codes hebben ingegeven. Normaal gezien is een sim swap in enkele minuten gebeurd. Had jij trouwens nog geen zo'n sim, micro en nano ineen?
Dank je voor je antwoord suzy.
Mijn aanvraag was echter van eergisteren al.
Na 48u geen bereik ben ik het meer dan beu, vooral omdat dit mijn werk gsm is.
Ik ga overstappen. Weet alleen niet of het eenvoudig zal zijn omdat ik nu natuurlijk geen gsm nummer heb en ik in het 'zwarte gat' van de sim swap zit.
Weet jij of dit zonder probleem kan?
Bedankt
David
Dank je ignace.
Nee had ik nog niet. Ben klant eerste uur heb dus de eerste antieke sim kaartjes.
Idd is base geen oplossing. T zal px worden. Wigo lager en een sim bij hen. Goedkoper af dan.
48u geduld is toch al mooi geweest.
Schrijnende toestanden. Nu ja de sint brengt straks een nieuwe sim
@Daffe ik vrees dat je dezelfde vertraging zal ervaren. ☹️ Zodra iemand een aanvraag indient om zijn/haar nummer over te dragen naar een nieuwe provider, neemt de nieuwe provider "contact op" met de vorige. De nieuwe provider vraagt dan de nummerportering voor het opgegeven gsm-nummer aan, waarop de vorige provider de nummer overdraagt. Aangezien er momenteel iets fout loopt in het systeem, vrees ik dat het "antwoord" dat Telenet moet geven richting je nieuwe provider ook vertraging zal oplopen.
Inderdaad ik vrees ook hiervoor want voor de overdracht dient u bovendien o.a. GSM-nr en SIM-nr op te geven en hier stelt zich bijkomend het probleem welk SIM-nr het oude (1e) of het nieuwe 2e van Telenet ... = in functie van de vooruitgang in de verwerking bij Telenet loopt u dus ook nog het risico van weigering aanvraag overdracht (verkeerd SIM-nr)
Toegegeven een aanvraag van overdracht door de receptor dient door de donor binnen 1 werkdag (van maandag tot en met zaterdag) te worden aanvaard of verworpen