Beantwoorden
Chess
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
π-DAY! Netjes! Primeur! Pageturner!

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

Via brief werd mij gemeld dat men Sim-card bij niet gebruik na 3 maanden word stopgezet !

Kheb geen abb. Betaal gewoon wat ik gebruik als ik in Belgie ben .

 

Nu door omstandigheden gebruik ik deze simCard voorlopig niet ...

Bevindt mij buiten Europa en wil mijn gsm nummer behouden , dus :

Gebruik deze simCard gewoon even om opnieuw te activeren ... ?

Ok, maar waarom ... ? En hoe doe ik dat zonder onnozel kosten te maken ... 😁

Het gaat ook om het principe ! 

Laat de klanten gerust aub ... En zorg voor een alternatief / oplossing graag 🙄👍

 

Thx,

C.H

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

@Chess 

Bel eens naar 5555 (voicemail)

Dat is gratis en voldoende voor 3 maanden.

Je bevind je buiten Europa, Dan zijn daar mogelijk wel kosten aan verbonden. Je kan ook een sms sturen (naar uzelf).

Je vindt dat men u gerust moet laten. Dat klopt, maar wat ook klopt is dat de reglementen voor dit abo gekend waren voor je het hebt genomen. Als de omstandigheden voor u gewijzigd zijn kan je misschien ook een aangepast abo nemen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

@Chess 

Je weet op voorhand dat je één keer in de 3 maand moet bellen of SMS-en.

Je kan gratis bellen naar je mailbox 5555.

Wat had je dan verwacht....

Dat ze voor jou een uitzondering gingen maken?

Dit is een forum onafhankelijk van Telenet waar mensen elkaar helpen.

Hiermee kunnen wij je duidelijk niet helpen.

Je kan contact opnemen met Telenet via 015666666 of via social media en hopen dat ze je nummer terug gratis activeren maar normaal zijn daar kosten aan verbonden.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

@Chess @Ex-Netweter   Buiten Europa is bellen naar je VM niet gratis

 

Maar je kan ook een sms sturen. Dat is zie ik hier vanuit de meeste landen buiten de EU 50 eurocent (duid bij Internationaal bellen en roaming de landen aan)

 

@ChessEen alternatief is een abonnement. Ik vermoed dat je dat niet wil omdat je dan elke maand de abonnementskost hebt.

Een ander alternatief is een herlaadkaartje bij een andere operator maar dan moet je 1x per jaar je kaartje herladen, is het geld niet op, dan ben je dat verloren.

 

PVV is eigenlijk een goede formule als je zoals jij in het buitenland bent en toch wil dat je via je Belgisch gsm-nummer bereikbaar bent.

 

Maar je moet dan wel 1x om de zoveel tijd naar je voicemail bellen of een smsje sturen. Wanneer je in België zou zijn of in de EU is bellen naar je VM gratis, buiten Europa niet. Telenet doet dit dus niet om je op kosten te jagen.

 

Je stuurt dus best om de 2 maanden 1 sms'je. Ik denk dat dat goedkoper is dan vanuit een land buiten de EU naar je VM te bellen. Als je in België of in de EU bent maak je geen enkele kost want dan zorg je gewoon dat je om de 2 maanden gratis naar je VM belt.

 

Op deze pagina lees je dat Telenet na 3 maanden inactiviteit je nummer als niet gebruikt beschouwd en dus zal afsluiten. Je leest er ook wat je kan doen om dit tegen te houden. Whatsapp lijkt me in jouw geval de beste oplossing.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Chess
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
π-DAY! Netjes! Primeur! Pageturner!

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

Ok, thx ...

Nee inderdaad , vanuit uw mail zal ik niet ver of verder geraken 😀

3 maanden regel wist ik niets van , is ook niet zo'n drama ...

5555 werkt naar het schijnt niet van buiten Europa ...

Voorkeursbehandeling vraag ik niet ...

015 nrs zal ook niet echt werken vanhieruit ...

En dan nog  " wij " " onafhankelijk " forum 😁😁😁 ja , Fun ... Dream on @telenet.be 

 

Schoolmeester commentaar & geen bruikbare info 

 

Greets,

0 Likes
Chess
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
π-DAY! Netjes! Primeur! Pageturner!

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

Thx , " Wheng "

Bruikbaar info ... 0.50,-€ voor een smsje ... 😁 

"Kan ik mijn fiets niet voor afbreken " 😀😀😀

 

Thx ... 🌞🌴🙋

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

@ChessWaarom zou een 015 nummer niet werken van eender waar ter wereld? Dat is gewoon het zonenummer van Mechelen. +32 15 66 66 66 is de klantendienst.

En je kan bellen naar je voicemail op het nummer +32 (0)468 11 55 55

En een sms sturen kan je naar eender welk nummer.

En je kan ook vragen aan een vriend of een familielid om eens een sms te sturen naar jou nummer.

Dus mogelijkheden genoeg.

En je hoeft niet wild om je heen te stampen. We zijn ook maar mensen die oplossingen aan reiken voor problemen die zich voor doen.

In dit geval 4 oplossingen, waarvan het ene iets meer kost dan het ander afhankelijk van waar u zich bevindt.

Bovendien is die regel van 3 maanden ingesteld omdat Telenet door zijn prijs volgens verbruik na verloop van tijd met een pak ongebruikte nummers zat, bovenop het feit dat nummers die stopgezet worden een aantal maanden in quarantaine gaan. En ik wist het niet, is goed mogelijk maar Telenet is zo vriendelijk om u daarvan op de hoogte te stellen.

Andere providers lossen dit op door je te verplichten binnen het jaar een minimum bedrag bij te storten. En je zal dan maar net niet in België zijn om dit te doen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Chess
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
π-DAY! Netjes! Primeur! Pageturner!

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

👍👍👍

Nogwel Fun deze " Netweters " ... 😁

Ik dacht : gooi het even " in de groep "  ...

 

Thx ... 🙋

Ex-Netweter
 

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

@Chess 

Je wist het niet van de 3 maanden regel?

Bezint eer ge begint.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

Ik heb zelf ook 2 nummers met betalen volgens verbruik. Ik heb op mijn telefoon een reminder, zodat ik om de 2,5 maand naar 5555 bel.

 

Voor zo ver ik weet zijn die 3 maanden niet door Telenet opgelegd. Het is een wettelijke verplichting waaraan ze zich moet houden. In feite moeten ze zelfs die verwittiging niet sturen. Het is immers de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dus eigenlijk wel goed dat ze dit melden vóór die periode van 3 maanden is afgelopen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Simkaart PVV deactiveert automatisch na 3 maanden?

@Chess 

Als je cent wil uitgeven voor een korte bel of een sms, kan je overal gratis terecht. Elk land heeft zijn eigen 0800 nummers. Daarnaast zijn er internationale de 00800 nummers die internatonaal gratis zijn. Zoek dat maar op. 

 

Ik vermoed dat als je via Triiing belt, dat ook volstaat. Met Triiing bel je altijd van uit België, ongeacht in welk land je bent.

 

Mogelijkheden zat. 

0 Likes