42588
netweters
|
18944
gesprekken
|
20444
vragen
|
Hoe kan ik de €60,5 data bescherming buiten de EU terug zetten naar €0 euro, volgens mij is dit verplicht tegenwoordig vanuit de EU, ter verduidelijking, ik wil 't niet uitzetten, maar ik wil geen extra kosten, ik zit regelmatig op de boot en vergeet wel eens data uit te zetten en zit dan per ongeluk op de satelliet en wil gewoon bescherming tegen extra kosten...
Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: Roaming buiten EU
Aan die pagina heb je inderdaad niets, vandaar dat ik de vraag stel...
je gaat naar volgende site : https://www2.telenet.be/content/www-telenet-touch/nl/customer-zone/mobile#/nav_item=barring
Daar ga je naar "oproepblokkering" en dan naar de optie "vanuit het buitenland".
Daar heb je de keuze om diensten te blokkeren.(bijvoorbeeld blokkeer mobiele data in het buiteland).
Je kan de limiet niet op 0 zetten maar je kan wel mobiele data (of oproepen) blokkeren.
Dat is handig idd, dan zet ik mijn data EU dus ook uit, maar ik wil alleen data buiten de EU uit hebben, ik leg uit dat ik per ongeluk op de satelliet terecht kom, ik vertrek van een EU land naar een EU land, maar op zee, kom ik buiten de EU...
Dit bedoel ik eigenlijk...
Vanaf 50 euro stopt het automatische
Dan moet je bevestigen om verder te surfen
Af toe gebeurt het niet na de 50 euro wordt kwijtgescholden
Ik heb ook een KPN abbo, en daar kan je buiten bundel kosten, compleet uitzetten, dat moet hier toch ook kunnen...
er is geen optie om op 0 te zetten
Het is soms moeilijk te vinden, maar het hiernavolgend extract komt uit deze pagina van Telenet.
Op basis van deze informatie raad ik aan om zeker in grensgebieden en op zee de automatische roaming uit te zetten.
Telenet moet mij beschermen en gewoon buitenbundel kosten blokkeren en niet ik moet data maar uitzetten, ik heb 3 providers NL, UK en B, maar alleen bij Telenet ben ik niet beschermd tegen buitenbundel kosten, volgens mij zijn ze zelfs verplicht dat aan te bieden...
Deze linked naar: https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/mobiele-nummers/verbruikslimieten-instellen/
Dit is de exact zelfde (hoofd-)pagina waarvan in de screenshot heb gestuurd. Dus komen tot de conclusie dat er geen (of gemakkelijk te vinden) pagina bestaat waar je zelf je limiet kan aanpassen lager dan 60,5€. Of ben ik zo verkeerd?
Ik was daar natuurlijk ook al, maar je komt niet van die €60,5 af, ze zeggen dat 't wel kan, maar in de praktijk kan 't niet, buiten de EU kost een MB ongeveer €10,-, niemand is zo gek om dat te betalen, dus ik wil het gewoon uit hebben...
Klacht indienen bij Telenet omdat je het niet kan uitzetten. Geen bevredigend antwoord klacht bij de Ombudsdienst Telecommunicatie. In beide gevallen de (aangepaste) tekst gebruiken die @marcel3X gegeven heeft in zijn afbeelding: Ik heb ergens gelezen dat ... Op het einde past je aan: maar bij Telenet lijken ze niets hiervan te weten.