24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo, weet jij waar ik een up-to-date kaart van het Telenet/Base mobiele netwerk kan vinden? Er is de BIPT-kaart, maar die dateert van 2021...
Dankjewel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Die vraag hebben ze al meerdere keren gesteld op forum. Een echt up to date kaart gaje niet vinden. Via speedtest van ookla krijg je iets duidelijker beeld van waar mensen welk netwerk/provider vinden. Hebben een appje in de app store
Op www.nperf.com (kies bovenaan 'Netwerk dekking') vind je een goede kaart. Je kunt dan een provider kiezen.
Maar ook niet up to date voor Telenet/base, laatste update van februari 2022, heb net gecheckt en veel 5G plekken waar ik 5G heb staan er niet op.
als je dit dus zoekt krijg je nog geen duidelijk beeld van de data dekking.
Beste master-magic 1, wat je zegt klopt niet. De laatste update betekent hier het moment waarop die gegevens op de kaart zijn gezet. Als je bijvoorbeeld klikt op Bredene dan zie je staan 08/04/2022. Op dat moment werden de gegevens ontvangen en op de kaart gezet. Klik je op de paarse lijn tussen Antwerpen en Brussel dan verschijnt 08/05/2022. De meest recente beschikbare gegevens worden gebruikt. Hoe meer mensen de bijbehorende app installeren, hoe meer gegevens worden getekend op de kaart.
Dankjewel voor je antwoorden. Er is dus nog steeds geen kaart die van Telenet komt, dus je moet genoegen nemen met kaarten van derden (Nperf, ookla, ...)
En voor alle duidelijkheid de datums op de kaart van www.nperf.com zijn van het type mm/dd/jj. Dus 08/05/2022 is 5 augustus 2022 en niet 8 mei 2022.
ik werk mee aan NPRF en merk dat dit goed werkt.
Nadeel is wel dat je eens de kaart gaat bekijken dat je geen coördinaten meer ziet.
ik zie die wel als ik stilsta met de motor en op een ballon ga staan.
maar thuis zie ik alleen de gekleurde lijnen.
Vandaag tussen Harelbeke en Gent op de E17 gereden overal 5G ook klaverblad in Destelbergen .
Kaart wordt online bijgewerkt
kan u me zeggen hoe de datum van up date ziet
ik klik maar er gebeurt niets
Je zoomt in op de kaart en bekijkt zo het deel dat je wilt zien. Soms moet je vrij sterk inzoomen om de paarse lijn te zien. Linksonder zie je dan bijvoorbeeld staan 'Laatste update: 08/11/2022'. Het deel van de kaart dat je bekijkt werd dan het laatst aangepast op 11 augustus 2022. Op die datum ontving men de laatste gegevens om dat deel van de kaart bij te werken. Hoe meer mensen de bijbehorende app installeren hoe vaker de kaart wordt aangepast.
ik stel vast de app niet werkt in de trein
geen gps ontvangst , getest bij stilstand in een station en de trein in beweging
een uit de trein lukt dat wel
ik vind het vreemd bi mij staat eerste datum waarop men begonnen is met de kaart.
De twee datum is deze vandaag hoe ik ook inzoom naar de straat waar ik woon.
De paarse lijn op de straat duit link onder de datum van van.daag.
De gegevens heb ik er al meer dan een maand opgezet .
Als jij inzoomt op de straat waar jij woont dan zal daar bijna altijd de datum van vandaag staan. Elke dag stuur jij immers gegevens door over die buurt.
Heb Nperf ook geïnstalleerd maar moet je de hele tijd test uitvoeren of gewoon de app laten openstaan tijdens de rit?
ik wil graag meehelpen om de kaart up to date te houden 😁
open de app
kies in Menu actie mapping
een kaart open zicht , dan bovenaan rechts start aanwijzen
je zie ballon die de richting nemen van een gps , zijn, die paars dan heb je 5G
let op de accu is niet zuinig met de app
automatisch worden gegevens in kaart gebracht voor andere gebruikers
zolang de actieve mapping loopt dus zolang je ballons ziet , word de kaart bijgewerkt
wij je stop aan dan word de kaart vandan af niet meer bijwerkt
succes er mee