Beantwoorden
sooivervloessem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

Mijn telefoon (Oneplus Nord 2 CE5G) kan sinds een maand geen oproepen meer ontvangen en ook niet meer bellen

Telenet gebeld, deze zeiden dat het een GSM probleem is, aangezien ze nog connectie konden maken met de SIM kaart.

GSM 2-maal opgestuurd naar Oneplus, deze stuurden deze terug en zeiden dat er niets mee aan de hand was.

Andere SIM van Telenet werkt ook niet in de GSM. Sim kaarten van andere providers wel (Orange, ...)

Vervolgens heb ik van Telenet een andere SIM kaart gekregen, in de winkel heb ik hiermee 1-maal kunnen bellen en 1-maal gebeld kunnen worden en daarna werkt het weer niet meer. Zeer vreemd

Wat ook eigenaardig is is dat wanneer iemand mij probeert te bellen, deze meteen op de voicemail terechtkomt (de telefoon gaat slechts 1-maal over)

Ook is de Telenet APP plots niet meer beschikbaar voor mij in de Google Play Store

 

Dus onze conclusie...Telenet SIM kaarten werken plots niet meer in het toestel

Al eens langs geweest bij de Telenetwinkel, maar deze konden het niet oplossen.

Bellen naar Telenet wordt ik ook altijd doorverwezen en het probleem blijft maar aanslepen.

 

Iemand van jullie hier ervaring mee?

Hartelijk dank

Sooi

 

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

@sooivervloessem 

Heb je ook al eens de Telenet simkaart getest met een ander toestel werkt het dan wel ? Want dat is simpel te testen maar je spreekt daar niet over of het dan wel werkt. 

Heb je wel bereik van de simkaart heb je al eens gekeken bij je netwerken ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

Hoeveel streepjes ontvangst heb je?

Kijk je eens de netwerkdekking van Telenet na op de precieze plaats waar je je telefoon gebruikt: https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Vergelijk daarna eens met de netwerkdekking van Orange en Proximus.

Misschien is het mobiele netwerk van Telenet te zwak op jouw locatie.

0 Likes
sooivervloessem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

Hey Patrick,

Ja in andere toestellen werkt de SIM kaart perfect

Ik krijg ook bereik van de SIM kaart maar dat fluctueerd steeds van laag bereik tot hoog bereik

Groetjes

0 Likes
sooivervloessem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

Hey Rafb,

Gemiddeld toch wel 3 streepjes dus dit lijkt me genoeg, ben er ook al op veel locaties mee geweest en dit is nooit een probleem geweest

Wanneer ik de SIM kaart in een andere gsm stop kan ik perfect met deze alles doen wat ik voorheen deed met de huidige GSM

Groetjes

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

@sooivervloessem 

Probeer je toestel eens geheel opnieuw in te stellen misschien brengt het een oplossing. 

Ik zou nu ook zeggen het is een toestel probleem en niet bij Telenet zelf want je simkaart werkt in een ander toestel wel. Ok andere simkaarten werken wel in het toestel maar goed dat wil niet alles zeggen. 

Krijg je ook geen foutmeldingen als je belt want denk dat er dan toch ergens een melding moet komen bij een uitgaande oproep en het lukt niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sooivervloessem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

@patrick37 

Het toestel opnieuw instellen heb ik ook al 2-maal gedaan, sorry was dit vergeten te vermelden

Wanneer ik bel gaat de telefoon gewoonweg niet over. 

Het zou inderdaad een GSM probleem kunnen zijn, maar zou het raar vinden dat net enkel Telenet SIM-kaarten hier niet in werken. Voorheen werkte alles prima

Groetjes

0 Likes

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

Oké, Telenet kan de voorbije maand wel iets gewijzigd hebben aan haar mobiele netwerk waarmee de Oneplus Nord 2 CE 5G niet goed overweg kan. Misschien de activering van 5G op jouw locatie?

Manuele netwerkselectie, uitschakelen VoLTE en VoWifi kan misschien een oplossing zijn.

Als andere netwerken feilloos functioneren hoef je eigenlijk geen tijd te verspillen aan verdere troubleshooting.
Andere simkaart in je toestel steken en je bent meteen verlost van je probleem.

0 Likes
sooivervloessem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

@Ex-Netweter 

De opties die u voorsteld heb al geprobeerd, toch bedankt

Telenet heeft mij een nieuwe SIM kaart gegeven, deze heeft 1-maal kunnen belle en 1-maal kunnen ontvangen, maar daarna weer niets

Groetjes

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

@sooivervloessem 

Wat @Ex-Netweter voorstelt lijkt me ook niet de bedoeling aangezien er geen intentie is om naar een andere provider te gaan. Het heeft gewerkt dus waarom zou het nu niet kunnen werken.

Heb nog wat opzoek werk gedaan en heb wel wat gevonden. 

https://smartandroid.nl/oneplus-nord-simkaart-niet-herkend/

Je zou nog eens kunnen proberen om je toestel eens in vliegtuig modus te plaatsen en daarna terug weer in de normale modus te zetten. Eventueel ook eens de netwerkinstellingen uitzetten en daarna terug aanzetten. Probeer ook eens 5G te vermijden dus uit zetten en in 4G alles laten opstarten misschien dat daar het probleem zit. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sooivervloessem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

@patrick37 

Nogmaals bedankt voor het mee helpen zoeken. Helaas hebben uw voorstellen het probleem nog niet kunnen oplossen

 

Groetjes

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet Simkaart werkt niet in Oneplus Nord 2 CE5G

@sooivervloessem kan je eens op uw gsm het volgende doen : 

Type  *#*#4636#*#* op je gsm.

Dan ga je naar telefooninformatie, dan moet je LTE optie inschakelen (bijna helemaal onderaan). Als dat gebeurd is zou het moeten werken.

Het kan zijn dat je telefoon momenteel alleen maar 2G kan gebruiken en dus 3G en 4G netwerken niet .

Vandaar dat je niet kan bellen.

Je kan het maar proberen natuurlijk.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes