Beantwoorden
Benedikt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Ik heb recentelijk een IPCamera met SIM-slot aangeschaft. Bij het aansluiten had ik even verbinding via m'n Telenet SIM-card, maar na een korte tijd kon ik geen verbinding meer maken. Wanneer ik de gebruikte SIM kaart test in m'n gsm, maakt deze nog probleemloos verbinding met het internet. 

De leverancier van de camera meldt me dat de SIM kaart zou geblokkeerd zijn voor dit toestel door de operator en raadt me aan een SIM-kaart van een andere provider te gebruiken.

Is het mogelijk dat Telenet bepaalde toestellen blokkeert?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: 4G IP camera op Telenet SIM

Tags (2)
0 Likes
13 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

@Benedikt dit zou me echt verbazen. Kan je uw APN niet aanpassen via de camera? 

Want als je datasimkaart wel werkt in je gsm en het heeft wel gewerkt op je camera....

Dus APN settings even checken op je camera en nog eens proberen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Je camera zal je moeilijk kunnen bereiken vanaf het internet. Omdat je simkaart geen publiek IPadres krijgt. Het is alleen via een app want je camera moet de verbinding openhouden. Heb je een handleiding of anders merk en type van de camera? Dan kunnen we de handleiding opzoeken en meedenken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benedikt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

De camera heeft geen wifi en is dus enkel te bereiken als ie via 4G verbonden is 😕 

0 Likes
Benedikt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Ik kocht de camera via China, met een heel sumiere handleiding (https://nl.aliexpress.com/item/1005003132750632.html ). Onderaan de camera staat een QR code die moet gescand worden met de app om verbinding te maken. 

 

Ik ga er van uit dat de camera on startup ergens een ddns service aanspreekt om zijn adres op te slaan, maar dat kan ik dus niet echt checken 😕

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Het zal eerder een IoT service zijn. Daarbij blijft de camera verbinding houden met de server. Van zodra de server gecontacteerd wordt, wordt de camera verwittigd en zet die de verbinding open. Een DDNS werkt via een publiek IPadres maar dat krijg je meestal niet van een mobiele provider. Je krijgt een IPadres in een private range van de provider. Dit is een speciaal protocol dat toegestaan is via RFC???? (dat zou ik terug moeten opzoeken).

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benedikt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Dat is mogelijk, ik vind jammer genoeg niet terug hoe het systeem in de achtergrond werkt. 

 

En zou zo'n IoT service geblokkeerd op Telenet SIM kaarten?  De leverancier van de camera zegt dat het met een kaart van bv. base of proximus wel zou moeten werken, maar ik wil uiteraard geen aparte kaart kopen als ik niet zeker ben dat dit de reden is 😕 

0 Likes
Benedikt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Geen onbelangrijk detail: na het initieel opstarten van de camera (waar ik dus nog beeld had), kreeg ik in de app melding dat er firmware kon geinstalleerd worden, wat ik ook gestart heb. Dit zou een paar minuten duren volgens de app, maar toen ik paar uur later terug wou checken kreeg ik dus geen verbinding meer. Dit is ook wat ik doorgaf aan leverancier, maar hij wijt het probleem niet aan de update, maar aan de sim. 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Het lijkt me toch het meest waarschijnlijke dat de (mislukte?) upgrade de oorzaak van je probleem is.

De camera werkte met je Telenet sim kaart. Je voert een upgrade uit, waarna het niet meer werkt. Dat zegt toch eigenlijk genoeg?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benedikt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Dit was uiteraard ook mijn idee, maar de leverancier spreekt dat dus tegen 😞

0 Likes
Benedikt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Zonet een Proximus Pay&Go in de camera gestoken, en met deze werkt het wel terug direct 😕 

 

Dit is voor mij echter geen permanente oplossing daar ik mijn Telenet-sim (en data-pot) wil gebruiken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Ik zou eens dat data kaartje gaan omruilen in een center. En dan eerst effectief testen in een smartphone of de data werkt en de pincode uitschakelen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?


@igvfer  schreef:

Ik zou eens dat data kaartje gaan omruilen in een center. En dan eerst effectief testen in een smartphone of de data werkt en de pincode uitschakelen.


De huidige sim werkt ook gewoon als @Benedikt het kaartje in zijn foon steekt (zie zijn eerste post). Dat is dus geen garantie ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JaanaV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet simkaart geblokkeerd voor IP-camera. Wat nu?

Hallo, 

Telenet verwees mij door naar de netweters omdat ik een soortgelijk probleem ken. Heb je ondertussen een werkende camera gevonden? Zo ja: welke?

Bedankt!

0 Likes