Beantwoorden
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Theoretische max. snelheid voor mobiel in ONEup?

Hallo

Sinds kort ben ik one up klant met bijbehorend gsm abbo.

Wat zijn de theoretische max snelheden van deze 4G verbinding? Ik ben nl teleurgesteld in de upload snelheid.

Met orange had ik ongev. 60 mbit down en up. Nu heb ik een mooie 100mbit maar een zeer povere 5-10 up.

Is telenet "capping" die upload speed? Zo ja, waarom? 

 

Mvg

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: One up sim max snelheid

0 Likes
5 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Theoretische max. snelheid voor mobiel in ONEup?

Mijn down/up is ook asymmetrisch maar de waarden liggen hoger (250/70). Er zijn nogal wat factoren die het vergelijken van resultaten bemoeilijken:

- afstand tot mobile acces point (vlakbij, in mijn geval)

 (met access point bedoel ik de Telenet antenna op de cell tower)
- welk abonnement (Klik business, in mijn geval)
- welk toestel (Oneplus 8T, in mijn geval)
- welk moment
(bijvoorbeeld wanneer er, al dan niet, vele anderen tegelijk hetzelfde acces point gebruiken)
- welk traject (Antwerpen - Diegem, in mijn geval)
- welke test (Ookla app, in mijn geval)
- ...

Moest je een test kunnen doen vlakbij het access point waarmee je verbonden bent, misschien geeft dat een ander resultaat (op Android gebruik ik Opensignal app om mobile informatie te kennen). Zo niet, dan is er mogelijk een verschil wat abonnement betreft. Of moet Telenet misschien nog iets activeren/configureren voor je SIM, ik herinner me, weliswaar lang geleden, dat je Proximus soms expliciet om hogere snelheden moest vragen, zelfs al had je een 'pro' abonnement. Check eventueel ook of je een 4G+ of LTE verbinding hebt.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Theoretische max. snelheid voor mobiel in ONEup?

@Reservoir_Dog 

Nog aavullend op hetgeen @NofanTasi meldt, op een bepaalde plaats is mogelijk de dekking van een andere operator bbeter dan die van Telenet.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Theoretische max. snelheid voor mobiel in ONEup?


@Reservoir_Dog  schreef:

Wat zijn de theoretische max snelheden van deze 4G verbinding? Ik ben nl teleurgesteld in de upload snelheid.


Geen. Bij one zijn deze max 30 mbs down & 5 mbs up, bij OneUp is deze niet gelimiteerd: de snelst mogelijke verbinding aanwezig. Bij mij (Noord Antwerpen) is dit tussen de 100 - 200 mbs down & 30 mbs up. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Theoretische max. snelheid voor mobiel in ONEup?

@m-jan20 

Elk transmissie medium kent zo zijn beperkingen, maar, de Telenet 4G(+) mobiele snelheid is, op sommige plaatsen toch, kennelijk, van degelijke kwaliteit. De te verwachten snelheid degradatie in functie van afstand ken ik niet, maar, typisch, hoe sneller, hoe minder ver bereik (daarom, vermoed ik, werkt 5G, noodzakelijk, ook met gerichte antennes: om afstanden hop-by-hop te overbruggen). https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one/ meldt op eerste zicht niets over up versus down. @Reservoir_Dog  vraag ging meerbepaald over up. De Telenet 'One up' [waar up, ik neem aan, niets met upload te maken heeft 😎] marketing term 'onbeperkt' slaat, mogelijk, in beste geval, op verbruik en snelheid. De enige relevante Telenet (provider) parameter zou dan (aangenomen dat SIMs correct geprovisioneerd zijn) het ter beschikking blijken van een degelijke kwaliteit 4G(+) antenne dicht genoeg in de buurt. @m-jan20 , je zou, in Noord Antwerpen, ook kunnen testen nog dichter bij beschikbare antenne. Er zijn, natuurlijk, ook de consumer parameters: o.a., welke aparatuur, met welke hardware en software. Zo heb ik hier, naast mekaar, een 1+8T OOS (stock (rooted) Oxygen OS) en een 1+5T PE (custom (rooted) Pixel Experience) beiden met een SIM uit een equivalente set van 5 Telenet abonnement SIMs. Welnu: de 1+8T is consistent wat sneller dan de 1+5T. Geen exact idee waarom... De 1+8T toont 4G+ en de 1+5T toont 4G, maar, dat wil, even goed, hoegenaamd niets zeggen. Zoals @janne_man aangeeft: een 'andere' provider kan een 'betere' antenne 'dichter bij' hebben, maar, je 'eigen' aparatuur moet ook optimaal met de ter beschikking zijnde infrastructuur negotieren en communiceren. En, vandaar ook, testen met ietwat andere aparatuur, kan, zo blijkt soms, ietwat andere numerieke informatie geven.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Theoretische max. snelheid voor mobiel in ONEup?

Ik bedoelde geen limieten als in; “geen opgelegde snelheidscap door Telenet bewust aangebracht zoals in One”. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.