Beantwoorden
RikRutten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tolvrij nummer

Kan iemand mij het principe van een "tolvrij nummer" uitleggen?

 

Volgens de website van de aanbieder van dit nummer(Hertz) worden er geen extra kosten aangerekend.

Op mijn aanrekening staat dit wel aangerekend.

 

Ik bel van in de UAE naar 80043789.

Op mijn rekening staat de prefix +971 er bij (samen met de kosten).

 

Is dit alleen van toepassing met een lokaal nummer? Hoe vermijd ik zulke kosten in de toekomst?

 

Bedankt.

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tolvrij nummer

Bij mijn weten zijn er diverse soorten tolvrije nummers. O.a lokale , vanuit Belgie naar dit belgisch nummer is gratis, internationale (gratis binnen Europa). Ik vermoed dat het nummer altijd betalend is als je belt vanuit een ander land.

Iemand die mij wil corrigeren. Welkom



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tolvrij nummer

@RikRutten  

Lokaal of tolvrij inbellen; wat is het verschil?

Er is een belangrijk verschil tussen lokale en tolvrije inbelnummers. Tolvrije nummers zijn voor u als voorzitter namelijk duurder in gebruik, maar voor uw deelnemers juist goedkoper.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RikRutten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tolvrij nummer

Ik was in de UAE en belde naar het nummer daar.

Kan het zijn dat dit nummer vanuit België gratis is, maar als ik vandaar bel niet?

 

Dat ik dus eigelijk "gratis" van België naar de UAE-klantendienst kon bellen, maar niet vanuit de UAE en betaal ik daar de normale roamingtarieven?

 

Bedankt om mee te denken allemaal.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tolvrij nummer

@RikRutten  denk inderdaad dat het vanuit belgie gratis en vanuit daar betalend is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tolvrij nummer

Een aanbieder kan zijn 0800 gratis aanbieden maar beperken voor bvb mobiele nummers of internationale nummers. Want het is tenslotte de aanbieder van het nummer die de gesprekskosten betaalt. Als jij belt met een Belgisch mobiel nummer vanuit een niet Europees land naar een Belgisch 0800 nummer kan dit aardig oplopen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tolvrij nummer

Ter info:

https://www.hertz.ae/rentacar/customersupport/index.jsp?targetPage=contactUsTypeSelectionView.jsp

80043789 is:

1) lokaal gratis vanaf vaste lijnen voor de beller, vanaf mobiele netwerken kunnen er zoals bv. in Frankrijk, USA, …. "air time" kosten aangerekend worden aan de beller; dit laatste zou op basis van onderstaande in UAE evenwel niet het geval zijn  (dus geen airtime)...

https://www.iis-forum.com/factbook/?id=39&iso3=ARE

2) uiteraard zijn er daarnaast "roaming kosten" van toepassing dewelke door de betrokken lokale UAE operator aan Telenet gefactureerd worden en dewelke door Telenet met "een commerciële marge" aan u als gebruiker doorgerekend worden

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tolvrij nummer

Vermits je belde vanuit de UAE zou dat effectief tolvrij moeten zijn. Neem contact op met de klantendienst van Telenet. Allicht heeft de operator uit de UAE dit ten onrechte aangerekend aan Telenet.

De UAE ligt wel buiten de EU en dan weet je nooit. 

 

Als je regelmatig naar de UAE gaat, kan je overwegen om ginder een simkaart aan te schaffen (een soort pay en go), maar dan is het ook niet meer gratis want je hebt minimaal de aanschafkost.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tolvrij nummer

Voor zover ik kan zien op de aangeduide links en ervan uitgaande dat je met een Belgisch mobiel nummer belde is dit een internationale oproep. En dit wordt je aangerekend. Net zoals je naar eender welk ander nummer in de UAE zou bellen.

Een gratis nummer die ook internationale oproepen aanvaard en de kosten op zich neemt begint blijkbaar met 8000 ipv met 800.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tolvrij nummer

Hier staan de tarieven.

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tolvrij nummer

Het betreft wel degelijk een "tolfree" nummer (80042789) gebeld in UAE met een bestemming in UAE +CC NDC SN (= vast/mobiel.VoIP), maar gebeld vanaf met een Telenet GSM

Indien de bestemming niet in de UAE zou geweest zijn, zou het nummer van het type 8000 … geweest zijn.

Dus voor een klant van operator X in UAE zou deze oproep gratis geweest zijn.

Op basis van de info van @janne_man begrijp ik dat Telenet (maximum) 6 euro/minuut zou kunnen aanrekenen (van UAE naar UAE), welke roaming kosten door de operator X  van UAE aan Telenet aanrekend worden is mij uiteraard onbekend (= commerciëel akkoord tussen beide betrokken operatoren  waarbij eventueel ook nog een transitoperator kan betrokken zijn)

Dus dergelijke (hoge) "roaming"kosten best vermijden door indien mogelijk gebruik te maken van een (tijdelijk) lokaal nummer

 

 

0 Likes