Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Triiing naar mobiel <2000' dan toch niet gratis?

Nieuw bij TN (whoppa, play, play sports, GEEN MOBIEL ABO),
had ik wifi begrepen zoals hieronder uitgelegd:
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/triiing/

1) Je belt dag en nacht gratis en onbeperkt naar alle Belgische vaste nummers, via elke WiFi-verbinding waar ook ter wereld.
2) Je krijgt 2000 belminuten om gratis te bellen naar alle mobiele nummers in België, alle vaste en mobiele nummers in Europa, VS en Canada, en naar alle vaste nummers in Turkije en Marokko. Je kan je belminuten de hele dag door gebruiken.
3) Bel je naar een andere bestemming of meer dan 2000 minuten? Dan bel je tegen de tarieven van je Freephone Europe-abonnement.

 

Dit lijkt toch niet in overeenstemming met mijn eerste factuur: Verbruiksbijlage:
Gesprekken naar mobiel: België via Triiing app

nummer - bestemming - tijdstip -periode - duur - bedrag
nr 1 - mobiel - 30/9/16 - dal - 3:50 - 0,8166
nr 2 - mobiel - 6/10/16 - dal - 0:25 - 0,1333

Het gaat om een klein bedrag maar als nieuwe gebruiker is het wel belangrijk om weten of dit nu een vergissing is of niet?

 

Update: ik heb nu ontdekt (als nieuweling) dat bij de eigenlijke aanrekening die gesprekskosten terug afgetrokken worden. Toch een eigenaardige manier van doen vind ik.

 

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Triiing naar mobiel <2000' dan toch niet gratis?

Niet eigenaardig. Anders beseffen de klanten niet hoeveel profijt ze doen. Klanten vergeten o zo snel welke promo ze hebben gekregen.

Zie maar naar de veel gehoorde opmerking "Nieuwe klanten krijgen allerlei voordelen, bestaande niet". Tot je ze kan zeggen dat zij bij hun aansluiting ook gratis installatie, activatie of een bepaalde korting hebben gekregen gedurende 1 jaar of meer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing naar mobiel <2000' dan toch niet gratis?


@igvfer schreef:

Zie maar naar de veel gehoorde opmerking "Nieuwe klanten krijgen allerlei voordelen, bestaande niet". Tot je ze kan zeggen dat zij bij hun aansluiting ook gratis installatie, activatie of een bepaalde korting hebben gekregen gedurende 1 jaar of meer.


Meh... 8.000 BEF voor de aansluiting en 2.000 BEF waarborg  voor de modem, een som die ik wellicht nooit meer zal terugzien. Géén gratis installatie, activatie of bepaalde korting... Vlak na mijn installatie werden limieten ingesteld, toen nog met een verschil tussen intern (nieuwsgroepen; Usenet) en extern verkeer. Later te horen gekregen dat klanten die assertief genoeg waren extra limiet kregen, maar dat werd stil gehouden en was "een proefproject".

 

Toen ik verhuisde heb ik gekozen om zelf te installeren. Dat kostte me inderdaad niets. Maar toen ik overschakelde van ExpressNet (ong. 42 euro) naar Basic Internet (ong. 27 euro) heb ik wél 50 euro moeten ophoesten. Wie bij TN naar een hoger abo gaat moet niet dokken, wie naar beneden gaat (om het goedkoper te maken) moet wél dokken.

 

(Let wel: Ik spreek hier enkel over Internet en snelheden en limieten zijn in die tijd wel aangepast.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Triiing naar mobiel <2000' dan toch niet gratis?

"Niet eigenaardig. Anders beseffen de klanten niet hoeveel profijt ze doen."

 

Je moet het bij mij niet over profijt bij Telenet hebben.

Ik vind TN duur, maar omdat ik niet strikt budget gebonden ben, ben ik na 6 maand PX (voorheen 20 jaar satelliet-TV en EDPnet-internet+telefonie) toch naar TN overgekomen enkel omwille van de TV en meer bepaald de beeldkwalitet. Op dit vlak ben ik ook voldaan, maar ik voel mij wel uitgebuit omdat ik door de bundeling van producten moet betalen voor zaken die mij niet interesseren (internet: 100 Gbs/sec volstaat, maar niet volume 200 GB; PLAY: ik heb enkel de themazenders docu & lifestyle nodig; PLAY SPORTS: ik moet enkel het Belgisch voetbal zien).

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Triiing naar mobiel <2000' dan toch niet gratis?

@sb Klopt. Ik heb indertijd 15 jaar geleden ook zoveel betaald. Dat was toen gebruikelijk. Maar de laatste 5 jaar was Telenet de eerste die geen downgrade kosten aanrekende, die ,(buiten sporting) nog met termijncontracten werkte.@sb Klopt. Ik heb indertijd 15 jaar geleden ook zoveel betaald. Dat was toen gebruikelijk. Maar de laatste 5 jaar was Telenet de eerste die geen downgrade kosten aanrekende, die ,(buiten sporting) nog met termijncontracten werkte.

@rijiHet is natuurlijk niet altijd het aanbod dat jij exact wil hebben. Maar kunnen of willen de conculega's niet beter? Een combinatie aanbieding is nu eenmaal te nemen of te laten.

Eigenlijk komt het erop neer dat we op het moment van de aankoop tevreden waren met de prijs voor wat ze gaven. Misschien ook omdat er geen beter aanbod was die ons aanstond.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Triiing naar mobiel <2000' dan toch niet gratis?

@ igvfer  schreef:

"Het is natuurlijk niet altijd het aanbod dat jij exact wil hebben. Maar kunnen of willen de conculega's niet beter? Een combinatie aanbieding is nu eenmaal te nemen of te laten.

Eigenlijk komt het erop neer dat we op het moment van de aankoop tevreden waren met de prijs voor wat ze gaven. Misschien ook omdat er geen beter aanbod was die ons aanstond."

 

Het gaat er fundamenteel om dat 2 providers zowat alles kunnen op het vlak van prijs en aanbod mits ze maar min of meer overeen komen.

Dit kan omdat het structureel fout zit met de overheid als rechter (regelgever) en partij (hoofdaandeelhouder) bij PX. 

Hoe heeft het BIPT anders de abnormale prijsverhogingen kunnen goedkeuren, terwijl ze al te duur waren?

In dit kader erger ik mij bijzonder aan de bundelverkoop waardoor de weinige keuzevrijheid die mij nog rest nog eens sterk ingeperkt wordt. Verbiedt al dit zogezegd gratis gedoe en vermindering als je er nog dit en dat bijneemt. Gewoon één prijs per product of dienst.

 

 

 

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Triiing naar mobiel <2000' dan toch niet gratis?

Alles apart kost meer, dat is overal zo.

Koop je in een bepaalde supermarkt 90st ipv 30st krijg je ook 3% extra korting voor hetzelfde product. Hoor je deze klanten die maar 30 st kopen? Ik dacht het niet.

 

Kiezen of delen.

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes