24773
netweters
|
152597
antwoorden
|
20720
vragen
|
Al een paar dagen krijg ik telefoon uit verschillende staten in de USA op de meest absurde uren. Net nog 1 uit Seattle, het is daar 3 uur ‘s nachts. Ik neem nooit op en blokkeer het nummer maar zou graag toch eens horen wie er achter zit. Je kan tegen betaling wel een nummer achterhalen in de USA. Ik kan ook opnemen maar loop ik dan het risico op een duur factuur? Ik bel wel niet zelf…
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Valse oproepen?!
@Dirk_H schreef:Ik neem nooit op en blokkeer het nummer maar zou graag toch eens horen wie er achter zit. Je kan tegen betaling wel een nummer achterhalen in de USA
Spammers en scammers gebruiken willekeurige nummers (spoofing). Veel kans dat het nummer onbestaande is, ofwel van een niets-vermoedende burger ...
@Dirk_H schreef:Ik kan ook opnemen maar loop ik dan het risico op een duur factuur? Ik bel wel niet zelf…
Je kan nooit een betalend inkomend gesprek hebben, er is dus geen risico aan met opnemen (alleen dat je er niet veel wijzer zal uit geraken)...
Ik weet niet hoe veel er allemaal afgeschaft is. In de primitieve tijd, toen er nog geen sprake was van gsm, kon je naar een bepaald nummer bellen en vragen dat de opgeroepene de verbinding betaalt. De operator legde de verbinding en zei dat er een oproep was en of je akkoord ging om deze oproep te betalen. Bij neen werd de verbinding verbroken en ee oproeper kreeg te horen dat de opgeroepen niet akkoord was om te betalen. Bij een ja, had je de verbinding.
Ja, @janne_man , dat is wat in Amerika collect-calls heette. Ik weet niet of dit nog altijd bestaat. Het was met name van toepassing wanneer mensen vanuit een telefooncel (pay-phone) opbelden.
Het is ook hoogst onwaarschijnlijk dat deze inkomende oproepen collect-callss zouden zijn. Die kun je in ieder geval dan afwijzen, zodat je geen kosten hebt.
Zoals @flip1953 aangaf, loop je geen financieel risico om de oproep aan te nemen (zolang je niet zelf buiten de EU bent). Je kunt dan eens horen waarom ze je bellen.
Wellicht is het een zeer vriendelijk Microsoft medewerker die je zal uitleggen dat je een probleem hebt met je PC, en je vanop afstand kan helpen dit te herstellen.