Beantwoorden
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VoWiFi/VoLTE Xiaomi mi 10

Hallo collega netweters, 

Weet er iemand van jullie wanneer VoWiFi beschikbaar is voor een  xiaomi mi 10

Als je in de lijst ga zien van de 3 merken 🙂 vind ik dit merk nog niet terug.

VoLTE is wel beschikbaar voor mijn toestel, dat zie je aan het icoontje.

Ik zou dit moeten weten omdat ik in mijn bureau heel weinig ontvangst heb en klanten mij soms bellen maar mij niet konden bereiken. Als ik buiten ga staan is het probleem opgelost, maar niet ideaal natuurlijk. Vroeger kon dit opgelost worden door een MCE maar dit kan je niet meer verkrijgen via Telenet.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoWiFi/VoLTE Xiaomi mi 10

@kristofDW  

Als je er voor zorgt dat je de functie hebt aangezet bij je instellingen probeer dan deze code eens :

*#*#869434#*#*

 

Voor VoLte heb je ook eventueel een code moest je de ondersteuning niet hebben :  *#*#86583#*#*

 

Ben natuurlijk niet zeker of dit ook echt gaat werken. Heb het gewoon eens gezocht via Google en dit zijn wel de codes die het meest voorbij komen. Om de echte test te doen kan je de vliegtuigstand inschakelen , dan enkel wifi terug activeren , ( aangezien in vliegtuigstand alles gedeactiveerd wordt ) , en dan eens proberen een uitgaande oproep te maken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VoWiFi/VoLTE Xiaomi mi 10

@patrick37 Dit werkte bij mij niet, had ik al geprobeerd.

Ik heb dit ook gevraagd aan Telenet via whatsapp maar het merk is nog niet toegelaten door Telenet. Ik moest gewoon wachten. Dit is intussen al bijna een jaar geleden 🙂

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoWiFi/VoLTE Xiaomi mi 10

Ik vraag dan me af: wat bedoelt Telenet met (al dan niet) "een merk toelaten"? En hoe zou Telenet die toelating (of dat verbod) uberhaubt implementeren? Ik kan zeker iets over het hoofd zien ... toch: XiaoMi is een van de meest verkochte merken. Waarom zou Telenet in eigen voet schieten? Ik schat eerder dat VoWiFi/VoLTE support door het merk (en toestel, en software) zelf juist gesupporteerd moeten zijn. Bovendien zijn er beperkingen qua 'wie belt met wie'. En ook de speciale codes kunnen merk/model afhankelijk zijn (in dit geval *#*#4636#*#*), zie o.a. (akkoord: mi 10 pro, niet mi 10): https://forum.xda-developers.com/t/how-to-activate-volte-and-vowifi-on-mi-10-pro.4126965/

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VoWiFi/VoLTE Xiaomi mi 10

@NofanTasi Inderdaad Xiaomi  is één van de meest verkochte merken, maar blijkbaar werkt het niet. Mijn vrouw heeft de Xiaomi mi 10 pro (net na mij gekocht :-)) en daar werkt het ook niet op. Dus zal toch iets achterliggend zijn. Zoals je kan zien op deze pagina zijn het maar 3 merken die beschikbaar zijn. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes