Beantwoorden
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

Hallo

Ben telenet one klant en VoWifi werkt gewoonweg niet op mijn iphone 12.

Zijn er nog problemen gekend hier bij telenet met VoWifi?

 

Mvg

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoWifi werkt niet

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

@Reservoir_Dog 

Hier is geen enkel probleem dat werkt perfect. 

Heb je deze functie ook laten activeren via de klantendienst ? Want je zal de optie wel op je simkaart moeten laten activeren. Beste is eens te bellen naar de klantendienst en dan laten activeren. Moesten het niet lukken via de klantendienst , waar hier al een topic over is , dan maken ze een case op voor de achterliggende dienst. Op die manier zal het dan geactiveerd worden op je simkaart. 

 

Om zeker te zijn of het wel of niet kun je het testen door je iPhone op vliegtuigstand te zetten , dan enkel wifi aan te zetten en dan proberen een telefoontje te doen. Als dat lukt werk VoWifi zeker maar als dat niet gaat dan is het dus niet geactiveerd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bertvandeweyer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

hier werkt ook niets zelfs klantendienst kan ik niet bereiken!

 

0 Likes
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

Het werkt nu wel maar met haken en ogen. Als ik het huis verlaat zet ik altijd de wifi toggle op uit.

Zoals met bluetooth etc, als ik het niet gebruik, zet ik het af ook voor security redenen.

Als ik terug thuis kom, dan zet ik dit terug aan. Maar vowifi werkt dan niet meer. Dan moet ik die toggle voor vowifi terug af en aan zetten EN de telefoon rebooten, dan werkt het terug. Moet dit nu echt zo omslachtig zijn?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

@Reservoir_Dog  

Persoonlijk laat ik alles aan staan. Als ik het huis verlaat dan zal 4G het overnemen en wanneer ik terug thuis kom zal de wifi het overnemen. Als ik in de auto stap dan is er automatisch verbinding met de auto via bluetooth. 

 

Het elke keer uit zetten en terug aanzetten kan er misschien wel toe lijden dat je dus elke keer alles opnieuw opstarten. Maar hier ben ik niet zeker van natuurlijk of dit ook daadwerkelijk de oorzaak is. Hier is althans geen enkel probleem daarmee , maar ik zet ook niet elke keer alles uit. Moest je het doen voor veiligheid redenen kan je beter alles uit laten staan. Maar je kan je er ook tegen beschermen hoor , voor bluetooth zorg je ervoor dat je toestel door niemand gevonden kan worden en met wifi ben je beveiligd thuis. 

 

Dus nee zo omslachtig hoeft het allemaal niet te zijn en te gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

Nog iets ontdekt. Indien ik in vliegtuigmodus ga dan krijg ik wel het Telenet WiFi logo. Dus, zou het kunnen dat mijn LTE ontvangst zo goed is dat deze dan niet overschakelt naar VoWifi als ik uit vliegtuigmodus ben?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

@Reservoir_Dog  

Dat kan ja dat je bereik wel heel goed thuis is dat je dus eigenlijk niet direct overgaat naar VoWifi. VoWifi is eigenlijk ook te gebruiken als je thuis weinig tot geen ontvangst hebt. Dan zal VoWifi ook pas in werking treden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

VoWifi heeft een lagere prioriteit dan bellen over het mobiele netwerk, en is zo eigenlijk een fall-back connectie.

In oudere OS versie bestond soms de optie ""wifi calling preferred", maar die lijkt nu eerder zeldzaam. Met andere woorden, zolang er mobiele ontvangst is, zal dit de voorkeur hebben. Schakel je deze uit (bijvoorbeeld door vliegtuigmodus te selecteren) dan pas zal VoWifi overnemen. Zodra mobiele ontvangst terug beschikbaar is (aan staat) neemt die het weer over.

Wifi heeft een lagere prioriteit omdat de verbinding minder betrouwbaar is. Bijvoorbeeld in een hotel of café kan wifi beschikbaar zijn, maar een minder goede connectie opleveren, die daarbij ook nog als minder veilig (theoretisch) beschouwd wordt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

Ok bedankt dan weet ik genoeg. Ik heb een 12 pro max en mijn 4G bereik is inderdaad zeer goed bij me thuis. En inderdaad met vliegtuigmodus werkt het ook perfect die VoWifi.

 

Mvg

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

@Arnie 

 

In mijn foon (Samsung S8) is het net omgekeerd. Ik heb de optie om "indien mogelijk via 4G te bellen" aan of af te zetten. Default is het dus VoWiFi.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VoWifi werkt niet op iPhone 12 Pro Max

Ik heb nog wat verder gezocht, in de hoop een "standaad" (RFC / IETF...etc.) te vinden, maar deze lijkt niet te bestaan. Of ik heb die in ieder geval nog niet kunnen vinden.

De default lijkt hierdoor een beetje willekeur.

In mijn Samsung S10e (android 11) is de default "Use LTE data networks for calls whenever possible".


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes