Beantwoorden
Stefanvb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 36
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Vreemde smsen van 8128

Krijg regelmatig smsen van 8128 met de vermelding Snapchat of Instagram code. Heb geen gsm nummer toegevoegd aan Instagram en Snapchat gebruik ik niet. Zou het mss kunnen dat mijn nummer dat ik sinds januari heb nog gelinkt staat aan de vorige eigenaar van dit nummer? 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreemde smsen van 8128

@Stefanvb  ik ga ervan uit dat jou nummer van alle kanalen gewist is. Heb je een nieuw nummer of heb je deze overgenomen? Want als het een nummer is dat je overgenomen hebt van iemand zou dat kunnen , bij een nieuw nummer kan dat niet. Misschien geeft er iemand wel een paar keer een verkeerd nummer in dat is ook mogelijk. Je kan wel eens zien in je toestel dat je het nummer op een bepaalde zwarte lijst kan zetten. Op die manier hoor en zie je de meldingen niet. Moest je dat niet hebben dan zou je echt op zoek moeten gaan naar een manier dit op te lossen want dan blijft het natuurlijk vervelend. En als je zelf Instagram gebruikt altijd ook nazien of jou nummer toch niet ergens vermeld staat al was het maar om in te loggen op de site dat het een beveiligingscode is.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreemde smsen van 8128


@patrick37  schreef:

@Stefanvb  ik ga ervan uit dat jou nummer van alle kanalen gewist is. Heb je een nieuw nummer of heb je deze overgenomen? Want als het een nummer is dat je overgenomen hebt van iemand zou dat kunnen , bij een nieuw nummer kan dat niet. Misschien geeft er iemand wel een paar keer een verkeerd nummer in dat is ook mogelijk. Je kan wel eens zien in je toestel dat je het nummer op een bepaalde zwarte lijst kan zetten. Op die manier hoor en zie je de meldingen niet. Moest je dat niet hebben dan zou je echt op zoek moeten gaan naar een manier dit op te lossen want dan blijft het natuurlijk vervelend. En als je zelf Instagram gebruikt altijd ook nazien of jou nummer toch niet ergens vermeld staat al was het maar om in te loggen op de site dat het een beveiligingscode is.


Ik meen me te herinneren dat een 'nieuw' nummer niet altijd een nummer is dat nooit gebruikt werd. Als ik me niet vergis kan een nummer opnieuw toegekend worden na zes maanden.

 

EDIT: zie bijvoorbeeld  hier.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreemde smsen van 8128

@janne_man  het klopt wel wat je zegt want dat is ook effectief zo. Iemand schrapt een nummer en dat nummer komt in een pot. Na een jaar kan je dat nummer opnieuw gebruiken waarom na een jaar : omdat een klant die opzegt binnen 6 maanden nog zijn eigen oude nummer kan activeren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cindy7
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!
0 Likes
Nick20
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Vreemde smsen van 8128

Ik krijg deze sms'jes soms ook aan.. van verschillende nummers zelfs.. maar telkens hetzelfde bericht met dezelfde code..

 

Wat wel raar is dat er geen link staat om heen te gaan en ze vragen ook niet naar uw login gegevens zoals de meeste oplichters..

 

En sommige nummers worden ook gebruikt door andere grote legitieme bedrijven.. (take away, Google nest, domino's, oculus, enz)

 

Zeer raar allemaal. Ik heb niet eens Snapchat maar lees online wel van veel mensen die hetzelfde meemaken.. ik wilde de nummers blockeren mja andere bedrijven gebruiken die nummers ook..

 

Gewoon negeren lees ik overal maar is wel lastig als je ineens een 8tal sms'en tegelijk binnenkrijgt.. in sommige gevallen las ik van mensen zelfs honderden berichten na elkaar 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vreemde smsen van 8128

@janne_man 

Gebruikte nummers worden gerecycleerd. Heb het zelf ondervonden.

Wel voor een vaste telefoonlijn.

Ik ben overgestapt van Belgacom naar Telenet op het ogenblik dat het nummer nog niet meegenomen kon worden. Enkele jaren later heb ik voor de lol eens naar mijn vroeger nummer gebeld. Ik kwam uit bij iemand in Limburg en die was serieus verrast dat ik belde en vertrouwde het hele zaakje niet. Ze was ten andere niet de enige die verrast was kan ik zeggen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes