Beantwoorden
Alcoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WIGO 10GB verbruik

Dag Allen

 

Ik bekeek even het aanbod van telenet WIGO en merk dat, voor dezelfde prijs die  we momenteel betalen, het inbegrepen mobiel verbruik 10GB is.

Wij verdelen er 5.

Hoe schakel je over naar het 10GB verbruik pakket? Brengt dit extra kosten mee?

 

Alvast bedankt.

0 Likes
8 reacties
TwinDaddy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! It's your fourth party!

WIGO 10GB verbruik

Ik volg, want heb dezelfde vraag.

0 Likes
paulDS
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

WIGO 10GB verbruik

Je hoeft slechts op 'de nieuwe WIGO' te klikken en je wordt automatisch overgezet (opgelet is eigenlijk een nieuw contract).

TIP: doe dit voor je pot goed vol zit, want de teller wordt toch op 0 gezet.

de instellingen van de mobiele gebruikers zijn wel veel moeilijker of NIET GOED meer in te stellen. 'mijn Telenet' wordt 'klantendienst' en het is zeker geen verbetering. (tot nu toe)

Van de nieuwe WIGO op zich zijn we wel min of meer tevreden.

 

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WIGO 10GB verbruik

Hallo @Alcoo en andere die met hetzelfde probleem zitten,

 

Ik neem aan dat je het hierbij hebt over de vernieuwde WIGO.

 

Als je nu al WIGO bent en je wil overstappen naar de nieuwe WIGO, dan krijg je hiervoor een e-mail om de overschakeling te regelen. Als je nog geen e-mail hieromtrent hebt ontvangen kan je altijd even contact opnemen met de Telenet klantendienst op het nummer 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.

 

Het versturen van deze e-mail kan tot 48u in beslag nemen en de gehele overschakeling tot 5 werkdagen na jouw bevestiging.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
epleijsier
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! Pionier It's your seventh party! It's your second party!

WIGO 10GB verbruik

Dat zou toch makkelijker gemaakt en kunnen worden (Automatisch?)

 

Volgens Telecom Paper, een Telco vakblad zou het al zijn ingegaan op 26 Juni jl.... 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO 10GB verbruik


@epleijsier schreef:

Dat zou toch makkelijker gemaakt en kunnen worden (Automatisch?)

 

Volgens Telecom Paper, een Telco vakblad zou het al zijn ingegaan op 26 Juni jl.... 


Ik heb voor mezelf wigo 100 aangeschaft met 3 GB data. In een center.

Wat zijn de verschillen?

Voor mijn telenet en Wigo in het bijzonder wordt de login van de hoofdgebruiker een mailadres + het paswoord dat je reeds had onder het oude systeem.

Van de gebruiker wordt gevraagd om via mijn Telenet de gebruikers aan te maken. Je wordt er stap voor stap door geleid.

Opgepast: Elke gebruiker moet zijn eigen mailadres hebben, maakt niet uit of het een gmail, hotmail of telenetadres is. GEEN mailalias. Dus Louis@telenet.be en Louis1@telenet.be als dit mailaliassen zijn dan kan alleen de eerste of alleen de tweede worden gebruikt. Niet de ene voor een gebruiker en de 2e voor een andere gebruiker.

De gebruikers ontvangen dan een mail die ze moeten bevestigen en waarbij ze een paswoord moeten aanmaken (minstens 8 tekens waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 leesteken)

Wat de nieuwe mijn Telenet betreft ben ik eerst ook verloren gelopen. Maar eens je de structuur door hebt valt het mee. Met al die help-onderwerpen vindt ik het een beetje van het goede teveel.

Terloops. Mijn easy switch ID heb ik niet teruggevonden. Dat hebben ze blijkbaar goed verstopt. Bij de vorige versie van "mijn telenet" was dit makkelijker te vinden.

 

@epleijsierHet gebeurt eigenlijk automatisch maar niet allen tegelijk want het vraagt veel werk om alle data te herschrijven. Voor facturatie, voor uw "mijn telenet" enz. Ik vrees dat de servers tilt zouden gaan mocht je dit alles op hetzelfde moment willen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WIGO 10GB verbruik


@igvfer schreef:

Opgepast: Elke gebruiker moet zijn eigen mailadres hebben, maakt niet uit of het een gmail, hotmail of telenetadres is. GEEN mailalias.


En er is nog een extra vereiste: dat mailadres mag nog niet eerder als  Telenet login gebruikt zijn! 

 

Ik heb gebruiker op mijn WIGO staan die haar eigen internet abonnement heeft, maar enkel voor haar GSM bij mij staat. Ze heeft enkel een Telenet emailadres, die ze ook als Telenet login gebruikt (en geen enkel ander mailadres). Ik heb een dummy mailbox moeten aanmaken voor haar, want haar eigen Telenet mail adres kon ik niet gebruiken (foutboodschap: 'mailadres is reeds in gebruik als Telenet login' of zoiets)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Alcoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WIGO 10GB verbruik

Ik vind dit allemaal niet helemaal duidelijk.

Bij de klantendienst vertellen ze mij dat iedere klant zelf verantwoordelijk is voor het overschakelen naar het vernieuwde pakket. Mails worden niet zomaar naar iedereen verstuurd.

Voor iemand die niet weet dat een pakket vernieuwd is wordt dus meer aangerekend dan ze beschikbaar hebben.

Ook komen de data van aanrekening tezamen te staan op dezelfde datum. Nu krijg ik als aanrader om de instructies in de mail pas uit te voeren een week voor die datum. Zo heb ik het minst last van verschillende aanrekeningen? Of is dit opgegeven aan de klantendienst het zo te zeggen zodat de klant zijn mobiele data pas kan gebruiken vanaf de nieuwe maand van start gaat...

Ben op deze moment nog lang niet aan de 10GB waar ik recht op heb maar heb wel al een rekening oplopen van meer dan 40euro omdat ik over de 3GB zit die aan mij werd toegewezen. 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO 10GB verbruik

Ik ben veranderd op 28 juni. Mijn factuur wordt altijd gemaakt op de 1e van de maand.

Op mijn factuur stond er een pro rata credit voor mijn vorig abonnement zijnde 3 dagen (28-29-30 juni). En een pro rata aanrekening van 3 dagen van de nieuwe Wigo 100 + voor de maand juli. Ik was Whoppa.

Klinkt moeilijk maar is niet moeilijk, maak je maar geen zorgen.

Er is mogelijk een beetje verwarring met upgrade binnen Wigo.

Ga je van de ene Wigo naar de andere dan wordt de upgrade onmiddelijk uitgevoerd. Dat wil zeggen de GB zijn direct beschikbaar maar de eventuele meerprijs komt maar vanaf de volgende facturatieperiode.

Voorbeeld: facturatie periode per 1e van de maand.

Op de 15e beslis je om over te stappen naar Wigo 120 ipv Wigo 100. De extra GB komen direct beschikbaar. Uw nieuwe Wigo 120 wordt maar aangerekend vanaf de 1e van volgende maand.

Omgekeerd: Bij downgrade houd je de GB die je had maar de nieuwe Wigo wordt ook maar aangerekend vanaf de 1e van volgende maand.

Als je nu Wigo 100 bent en je stapt over naar de nieuwe wigo2 100 heb je onmiddelijk de GB beschikbaar maar vermits de prijs hetzelfde is verandert de facturatie qua uitzicht maar de eerste volgende facturatie dag. Je meerverbruik tot nu toe zal je betalen.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.