Beantwoorden
krist1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

geen binnenkomende oproepen

wanneer iemand mij opbelt, krijgt die te horen dat ik niet bereikbaar ben. Mijn simkaart heb ik in een ander toestel gestoken en daar werkt die prima. Een andere simkaart in mijn toestel geeft weer het probleem dat ik geen inkomende oproepen krijg. Ik heb een huawei p7. Gisteren gaf hij wel nog de melding dat er  iemand had gebeld, vandaag zelfs geen melding meer. Na veel proberen heb ik ontdekt wanneer ik de wifi volledig afleg, inkomende oproepen dan wel binnenkomen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

0 Likes
10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

geen binnenkomende oproepen

Heb je al eens geprobeerd om je SIM-kaartje in te ruilen voor een ander? Kost niets!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

geen binnenkomende oproepen


@sb schreef:

Heb je al eens geprobeerd om je SIM-kaartje in te ruilen voor een ander? Kost niets!


Dit zeker maar ook eens kijken naar de eventueel per ongeluk ingestelde blokkeringen op uw gsm.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

geen binnenkomende oproepen


@igvfer schreef:

@sb schreef:

Heb je al eens geprobeerd om je SIM-kaartje in te ruilen voor een ander? Kost niets!


Dit zeker maar ook eens kijken naar de eventueel per ongeluk ingestelde blokkeringen op uw gsm.


en als dat niet helpt, reset naar fabrieksinstellingen?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
krist1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

geen binnenkomende oproepen

zoals eerder gezegd, mijn simkaart werkt in een ander toestel, simkaart van ander toestel werkt niet in mijn toestel, dus aan de simkaart zal het niet liggen vrees ik. Teruggezet naar fabrieksinstellingen, zelfde resultaat. Enkel nu op 3g netwerk gezet en zo werkt het wel. Blijkbaar als het toestel automatisch een netwerk kiest, komen er geen oproepen binnen als wifi aanligt, zou te maken hebben met het feit dat dan 2g wordt uitgeschakeld.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

geen binnenkomende oproepen

@krist1 Welk soort netwerk er gebruikt wordt, kan je zien aan de symbooltjes die er getoond worden rechtsbovenaan je scherm., naast het symbool van de connectie. E is 2G, 3G is wat het zegt, H+, LTE, en 4G valt allemaal onder 4G, 

 

Normaal staan WIFI en data verbinding los van elkaar en schakelt de GSM zijn dataverbinding automatisch uit zo gauw hij een WIFI verbinding heeft.  Het data symbool zou inderdaad moeten verdwijnen, zo gauw je Wifi aanzet en om te bellen heb je vermoedelijk inderdaad enkel 2G nodig.

 

Wat je eventueel wel kan doen is bij settings gaan kijken of er niet iets af staat voor 2G. Maar bij mijn settings zit 2G er steeds tussen (ik kan dat niet expliciet afzetten). Expliciet een provider kiezen ipv automatisch laten kiezen is misschien ook een optie en dan experimenteren tot je een provider vindt waarbij het wel werkt.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

geen binnenkomende oproepen

@krist1, ben je al lang klant met je mobile bij Telenet? Of ben je recent overgezet? Op dit moment is er namelijk een algemeen probleem met nummerporteringen van nummers die sinds 21/06 naar Telenet zijn overgezet. Hieraan wordt er volop gewerkt.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
krist1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

geen binnenkomende oproepen

Ik ben al jaren klant bij Telenet.

Grt Krist

0 Likes
krist1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

geen binnenkomende oproepen

2G kan ik ook niet afzetten.

Bij voorkeursnetwerkmodus heb ik 4 mogelijkheden

Automatisch 4 3 2G

Automatisch 3 2G

Alleen 3G

Alleen 2G

 

Alleen 3G werkt in mijn geval oproepen komen binnen, wel geen 4G meer.

Vind het nog altijd raar.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

geen binnenkomende oproepen


@krist1 schreef:

2G kan ik ook niet afzetten.

Bij voorkeursnetwerkmodus heb ik 4 mogelijkheden

Automatisch 4 3 2G

Automatisch 3 2G

Alleen 3G

Alleen 2G

 

Alleen 3G werkt in mijn geval oproepen komen binnen, wel geen 4G meer.

Vind het nog altijd raar.


 

Lijkt inderdaad raar. Ik zou vermoeden dat er iets defect is aan de 2G ontvanger in je GSM als ik dit allemaal les. Is hij nog in garantie? In dat geval zou ik hem terug doen naar de winkel...

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
krist1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

geen binnenkomende oproepen

Nee, geen garantie meer.

0 Likes