Beantwoorden
HermaVersch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

Ik stel vast dat mijn smartphones (iPhone SE (2020) en Samsung Galaxy A50) pas overschakelen van VoLTE naar VoWiFi wanneer ik:

  • Geen Service heb
  • De Vliegtuig Modus activeer

Volgens de beschrijving van Telenet zou het toestel ook overschakelen bij een 'slechte' service maar ik heb het gevoel dat dit niet gebeurt. Resultaat: de beller komt op de voicemail terecht of het gesprek is niet verstaanbaar of wordt onderbroken.

Kan ik iets aan de instellingen op mijn smartphone wijzigen om de overschakeling sneller te laten gebeuren bij een 'slechte' service?

Op deze manier is de overschakeling niet echt transparant.

Collega's, vrienden en kennissen hebben dezelfde ervaring bij andere providers.

Is dit probleem eigen aan de technologie of heeft dit iets te maken met de implementatie van de technologie door de providers en smartphone fabrikanten?

0 Likes
11 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

@HermaVersch 

Bij vliegtuigmodus valt wifi/gsm/mobiele data weg.

Zet je wifi aan met vliegtuigmodus aan, gaat ie op vowifi normaal gezien. Mobiele data kan niet aangezet worden in vliegtuigmodus.

Beste is om bv bij vowifi in te stellen, bij de optie om eerst via wifi verbinding te gaan, dan pas op gsm signaal. (Werkt het beste) dus binnen perfect kwaliteit via vowifi en buiten gaat ie over op gsm signaal.

Om volte aan te zetten moet videochatten aanstaan. (Weet niet exact hoe deze functie noemt of staat in iphone

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

HermaVersch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

Beste DeLLiAnO

Ik begrijp je antwoord niet zo goed. Welke stappen moet ik nemen om VoWiFi altijd als default in te stellen?

Ik activeer nu mijn Vliegtuig-modus en activeer mijn Wifi als ik ergens ben waar de ontvangst niet zo goed is. Maar dan moet ik dit weer uitschakelen als ik buiten huis ga (waar ik dan geen WiFi meer heb).

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

@HermaVersch 

Je moet vliegtuigmodus niet aanzetten.

Enkel waar je vowifi aan en uit kan zetten, de voorkeur geven aan: bellen via wifi. (Als je voorkeur staat op eerst via mobiel netwerk, en je hebt weinig tot geen ontvangst, schakelt die dikwijls niet vanzelf over naar vowifi. Tenzij je inderdaad vliegtuigmodus aanzet.

Instellingen vowifi iphone 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
HermaVersch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

Beste,

Het is me niet duidelijk waar je die voorkeur moet aangeven:

  • Op de Samsung Galaxy A50 heb ik het volgende ingesteld: Telefoon-app, Instellingen, Bellen via Wi-Fi: is actief
  • Op de iPhone SE (2020) heb ik het volgende ingesteld: Instellingen, Mobiel netwerk, Bellen via wifi, Bel via wifi op deze iPhone: is actief

Is het dit wat je bedoelt met 'voorkeur geven aan'? Ik zie niet in waar je anders een voorkeur kan aangeven. Ik zou niet weten hoe ik 'voorkeur mobile netwerk' zou kunnen aangeven.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

@HermaVersch 

Bv op je samsung, onder de instelling bellen via wifi (aan)

Heb je nog een lijntje waar je op kan klikken, daar kan je voorkeur geven aan:

Of eerst via mobiel netwerk (dan pas over wifi)

Of eerst via wifi (dan pas over mobiel netwerk). Deze is de aanbevolen setting.

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
HermaVersch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

Beste DeLLiAnO

Dat extra lijntje heb ik niet op mijn Samsung... en via de instellingen-app vindt ik ook geen instelling die hieraan beantwoord.

Is het mogelijk om mij een link te bezorgen naar een stappenplan van Samsung waar die instelling vermeld wordt?

PS Ik heb de meest recente versie van de Android-versie die beschikbaar is op de Samsung Galaxy A50.

Op de iPhone vindt ook geen instelling die hieraan beantwoord.

In het stappenplan voor de iPhone staat hierover ook niets vermeld.

 

 
0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

Volgens dit artikel van Samsung USA is de instelling die @DeLLiAnO beschrijft mogelijk niet beschikbaar, dat zou afhankelijk zijn van de provider. Er staat ook dat het mogelijk onder roaming staat.

Aangezien Apple met geen woord spreekt over deze functionaliteit in hun support artikel, denk ik dat dit niet beschikbaar is bij hen. Ik zie ook geen optie op m'n eigen iPhone.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

@HermaVersch 

Dat is er wel hoor bij Samsung, algemeen bij android. Wat veel mensen niet weten, en hierdoor ook veel extra functies missen (of niet weten dat het bestaat) (is eigenlijk ook dom hoe ze het zo maken maar eens je het weet is simpel.) Is dat sommige een dubbel functie hebben.

Functielijnen waar een | staat hebben altijd dubbele functie.

fotolink: Android dubbele functie wanneer | (streepje) zichtbaar is 

Bijvoorbeeld je ziet ergens staan:

Functie abc | aan/uit schakelaar.

Dan heeft deze functie Letterlijk 2 opties.

Het linkse gedeelte voor het | heeft een functie, het rechtse gedeelte na | heeft als doel aan/uit.

*Als er geen | (streepje) is, telt deze als 1 knop

Nu je dit weet gaje veel meer kunnen instellen of kunnen bijregelen op je android telefoon.

/Offtopic Zeker op gebied van dat je voor elke app afzonderlijk een aparte melding en/of geluid kunt geven. Ipv dat alles zelfste systeem geluid krijgt (uitzondering van fb/whatsapp.. die kunnen in hun eigen app het zelf)

P.s: sorry voor de vertraging

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

@WG94 

Je was me net voor anders kon je zien wat ik bv bedoelde bij android. Of dit ook zo is bij iPhone weet ik niet, want heb het niet.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
HermaVersch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
It's your eighth party! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

DeLLiAnO

Weer wat bijgeleerd maar ... spijtig genoeg staat er geen | . Ik kan dus geen voorkeur instellen.

Ter hoogte van 'Beller-id en antispambeveiliging' staat er wel een |.

Via de Instellingen-app vindt ik ook geen optie om de voorkeur in te stellen.

Nog een andere suggestie?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer schakelt smartphone over van VoLTE naar VoWiFi

@HermaVersch 

Goh..., De meeste afbeeldingen die ik vind zijn allemaal met | bij vowifi, buiten 2 die hadden het niet, maar kon ook niet zien over welk toestel het ging 🫤

Dan "kan het" mss zijn dat jij deze functie niet hebt, is wel raar voor toch recent toestel en standaard android, maar zou mss kunnen.

Als je vowifi hebt aanstaan, en je kan bellen met vliegtuig modus aan, wifi aan, weet je dat het werkt, ook zou je normaal bovenaan rechts op scherm vowifi teken ofzo moeten zien.

Maar zoals je eerder beschreef en die van ons ook al meemaakte, zou "normaal gezien" bij geen of slecht ontvangst" vowifi moeten overnemen, maar dit gebeurd eigenlijk niet, (of bij sommige af en toe wel? Kan niet voor iedereen spreken) 

Daarom de voorkeur bij vowifi (bellen met wifi) het beste staat op wifi ipv mobiel netwerk. Zodat ie altijd bij vol ontvangst van wifi, belt via wifi, en eens buiten bv direct op mobiel netwerk gaat.

Je kan altijd eens de vraag stellen op samsung community platform, of dat deze keuze bestaat voor Europese A50.

https://eu.community.samsung.com/ 

Edit: bijmij staat die optie er pas, als ik druk op bellen via wifi, dan krijg ik ander scherm om aan/uit te zetten, en pal daaronder kan ik klikken en voorkeur kiezen. Is ook android maar dan met "sausje" erover van Asus, vandaar het er dan anders uitziet. (Echter kan ik dit wel aanzetten, maar niet gebruiken want telenet geeft 0 ondersteuning voor Asus 🤬)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes